لنت ترمز

صنعت‌ لنت در سال جاری با چالش ‌های فراوانی مواجه بوده و افزایش هزینه‌ های تولید سبب شده است لنت‌ سازان نیز قیمت محصولات خود را تا جای ممکن بالا ببرند. رشد قیمتی که برای لنت ‌سازان و البته مشتریان چندان هم زیاد نبوده؛ اما قیمت لنت در مسیر کارخانه تا رسیدن به‌دست مشتری افزایش چشم‌گیری دارد.

به‌گزارش «دنیای ‌خودرو» بررسی وضعیت بازار لنت، از نابسامانی گسترده در آن حکایت دارد و لنت تولیدشده به‌نمایندگی‌ها ارسال شده و از آنجا وارد چرخه فروش می‌شود. در این بین خرده‌ فروشان درسایه عدم‌‌نظارت کافی بر بازار قیمت‌ محصول را به‌صورت سلیقه‌ای تعیین کرده و به‌فروش می‌رسانند.

با مراجعه به‌چند فروشگاه خرده‌فروش که تقریبا در یک راستا قرار گرفته‌اند، شاهد تفاوت فاحش قیمت محصولی مشخص از یک برند و برای یک نوع مدل خودرو هستیم. مالکان این فروشگاه ‌ها نیز دلیل این تفاوت قیمت را ناشی از وجود لنت ‌های جعلی در بازار می‌دانند و درعین‌حال همگی مدعی در اختیار داشتن جنس اصلی هستند.

به‌این ترتیب لنتی که با قیمت ۱۲۰ هزارتومان توسط لنت‌ساز تولید و به‌نمایندگی عرضه می‌شود، در بازار خرده‌فروشان با قیمتی بیش از ۲۲۰ هزارتومان به‌دست مشتری می‌رسد. یعنی در فاصله عرضه محصول از کارخانه به‌نمایندگی و سپس خرده‌فروشی، بیش از ۱۰۰ هزار تومان به‌قیمت لنت‌ افزوده می‌شود.

در این خصوص یکی از صاحبان نمایندگی‌ شرکت‌های لنت‌ساز به «دنیای ‌خودرو» می‌گوید: «متاسفانه نظارتی برعملکرد خرده‌فروشان در بازار وجود ندارد و سطح نظارت دستگاه ‌های مرتبط تنها روی تولیدکننده و بعضا نمایندگی‌ها متوقف شده است.»

وی تاکید می‌کند: «مردم باید با مراجعه به‌نمایندگی‌ها لنت‌های استاندارد و با کیفیت را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنند و این راه‌حل ما به‌عنوان فروشندگان اصلی لنت‌ترمز است.»

این نماینده شرکت لنت‌ساز درخصوص تفاوت قیمت لنت از نمایندگی تا خرده‌فروشی نیز می‌گوید: «بسته به‌اینکه خرده‌فروش لنت را با چه‌قیمتی دراختیار مشتری بگذارد، شاهدیم که گاهی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تفاوت قیمت بین نمایندگی و خرده‌فروش وجود دارد. البته این تفاوت قیمت درمورد لنت برخی مدل‌های خودرو به‌بیش از ۱۰۰هزار تومان نیز می‌رسد!» 

وی می‌گوید: «این درحالی است که ممکن است برخی خرده‌فروشان جنس اصلی را نیز به‌مشتری تحویل ندهند. البته گاهی این اتفاق ناخواسته رخ می‌دهد و فروشنده نیز از تقلبی بودن جنس خود آگاه نیست.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

آخرین اخبار