گریس و روغن‌ موتور

مزیتی که گریس درمقایسه با روغن دارد این است که تعداد دفعات روغن‌کاری را کاهش می‌دهد و هیچ‌گونه نشتی به‌همراه ندارد. هم‌چنین میزان چسبندگی آن در برابر دما و فشار زیاد بسیار خوب است. اما تنها عیب آن در مقایسه با روغن این است که به‌میزان کمتری سبب خنکی دستگاه‌ها می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، بسیاری از صنعتگران سوالاتی از این دست را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان از گریس به‌عنوان روغن صنعتی استفاده کرد یا این‌که تفاوت بین روغن و گریس چیست؟ دراین‌باره باید گفت شرکت‌ها و نمایندگی‌های مختلفی در زمینه تولید و فروش روغن و گریس فعالیت دارند؛ اما نکته مهم این است که کدام‌یک معتبرند؟ همچنین چرا دقت در انتخاب و خرید روغن و گریس از اهمیت زیادی برخوردار است؟ درپاسخ باید گفت برای این‌که دستگاه‌های صنعتی دچار مشکل نشوند، باید از برندهای معتبر و با سابقه خرید کنید و همچنین خوب است تفاوت بین این دو نوع روانکار  را نیز بدانید.

نخستین تفاوت میان روغن و گریس مربوط به‌ساختار آن‌هاست؛ درواقع ساختار روغن صنعتی مایع است. اما گریس به‌دو حالت جامد یا نیمه‌جامد تولید ‌می‌شود که هر دو روانکار توسط نمایندگی‌های مختلف به‌صورت متنوع و با کیفیت‌های متفاوت ساخته و عرضه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درمورد دو روانکار روغن و گریس و اطلاع از اینکه کدام نمایندگی‌ها روغن و گریس بهتری تولید کرده و کدام‌یک از برندهای معروف در این زمینه قوی‌تر عمل می‌کنند، به‌موارد زیر توجه داشته باشید. چراکه با به‌دست آوردن چنین اطلاعاتی قطعا بهترین انتخاب را در این بخش خواهید داشت و بی‌شک سلامتی دستگاه‌ صنعتی‌تان تضمین خواهد شد.

شرکت‌های مختلفی ‌عنوان نمایندگی روغن و گریس را یدک می‌کشند؛ اما کدام‌یک معتبر است؟ قبل از این‌که درمورد تفاوت روغن و گریس صحبت کنیم، باید از حساسیت لازم برای انتخاب نمایندگی تولید و عرضه روغن و گریس بیش‌تر بدانید. چرا که این امر به‌نوبه خود بسیار مهم است.

درواقع هر مدل روغن برای دستگاه و صنعت خاصی استفاده می‌شود و نتیجه موثری به‌همراه دارد. اما مساله مهم‌تر کیفیت روغن و گریس است. سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که این دو روانکار صنعتی را از کدام نمایندگی تهیه کنیم تا در آینده دستگاه صنعتی دچار مشکل نشود؟ چراکه درصورت عدم‌بهره‌مندی روغن یا گریس از کیفیت مناسب قطعا خسارت‌های بی‌شماری متوجه دستگاه صنعتی می‌شود.

روغن صنعتی برای کدام دستگاه‌ ها گزینه بهتری است؟

روغن صنعتی معمولا برای دستگاه‌هایی که حالت چرخشی دارند، بیشتر انتخاب می‌شود. زمانی که دستگاه درحال انجام کار است و حرکت زیادی دارد، روغن صنعتی موجب خنک شدن دستگاه می‌شود. بنابراین این محصول برای دستگاه‌هایی که دمای بسیار بالایی دارند، بهترین انتخاب است. از آنجا که این روانکار از نفت ساخته می‌شود، به‌خوبی  اصطکاک دستگاه را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود دستگاه مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه از خود نشان دهد. همچنین قابلیت بسیار خوبی  برای پاک کردن دستگاه‌های صنعتی دارد.

گریس ماده ‌ای سفت ‌کننده و روان‌ کننده

گریس از ترکیب مشتقات نفت و صابون ساخته می‌شود و این مدل روانکار با چسبیدن به‌قطعات متحرک اصطحکاک دستگاه را کاهش می‌دهد. اما تفاوت اصلی میان گریس و روغن صنعتی ساختار تشکیل‌دهنده آن‌هاست. مزیتی که گریس درمقایسه با روغن دارد این است که تعداد دفعات روغن‌کاری را کاهش می‌دهد و هیچ‌گونه نشتی به‌همراه ندارد. هم‌چنین میزان چسبندگی آن در برابر دما و فشار زیاد بسیار خوب است. اما تنها عیب آن در مقایسه با روغن این است که به‌میزان کمتری سبب خنکی دستگاه‌ها می‌شود. همچنین قابلیت پاک‌کنندگی نیز ندارد و به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند سطح دستگاه‌های متحرک را در برابر آلودگی‌ها پاک نگه ‌دارد.

بهترین گزینه برای خرید روغن و گریس، مراجعه به باسابقه ‌ترین نمایندگی‌ ها است

برای خرید بهترین روغن و گریس باید به‌نمایندگی‌هایی که سال‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه کنید. اگر کمی به‌جست‌وجو دراین‌باره بپردازید و دنبال معتبرترین نمایندگی روغن و گریس باشید، مطمئنا به‌نمایندگی‌هایی با ‌اسامی «کلوبر» و «شِل» برخورد می‌کنید. دو نمایندگی شل و کلوبر جزو معروف‌ترین برندهای جهانی در زمینه تولید روغن و گریس هستند و تمام صنعتگران از کیفیت محصولات نمایندگی‌های این دو برند راضی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =