بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز شنبه ۲۹ آذر بالغ بر ۳میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۱۵۴۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روزگذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، زامیاد، کمک‌فنر ایندامین، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، قطعات اتومبیل ایران، سایپا آذین، آهنگری تراکتورسازی ایران و مهرکام پارس منفی خوردند و در مقابل نمادهای کرمان‌خودرو، تولید محور خودرو، ریخته ‌گری تراکتورسازی ایران، ایرکا پارت صنعت، لنت ترمز ایران، سازه ‌پویش، گروه بهمن، بهمن دیزل و فنرسازی زر مثبت شدند.

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۱۵۲هزار نوبت معاملاتی، ۲.۳میلیارد سهم به ارزش ۱۱۴۷میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر ۲۸۱ هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز گذشته با کاهش بیش از ۵هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۴۳۹هزار واحدی قرار گرفت.

در جا زدن بزرگان گروه

این روزها بازار سهام، روند نوسانی در پیش گرفته است و نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بیشترین تاثیر را در این روند داشته‌اند. در گروه خودرویی نیز همین وضعیت وجود دارد، به‌طوری‌که نمادهای بزرگ و شاخص‌سازی همچون ایران‌خودرو و سایپا طی این روزها درجا زدند یا نزولی شدند. اما درمقابل نمادهای کوچک به‌خصوص قطعه‌سازان به‌نسبت بازدهی بهتری را از به خود ثبت رساندند و به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد.

سد محکم ۱.۶ میلیون واحدی

در شرایط فعلی، مقاومت یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی برای شاخص کل تبدیل به یک سد بسیار سخت شده است و به نظر می ‌رسد عبور از آن به این سادگی‌ها نخواهد بود. حال باید دید تا پایان سال چه تحولاتی در عرصه داخلی و بین‌المللی رقم خواهد خورد. زیرا این موضوع اثر بسیار مستقیمی بر روی بازار سهام دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

آخرین اخبار