بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه ۲۱ دی بالغ بر ۲.۸میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۲۸۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی باز هم نمادهای بزرگ این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، تولید محور خودرو، کمک‌فنر ایندامین، رینگ‌سازی مشهد، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، چرخشگر، سایپا آذین، بهمن‌دیزل، ایرکاپارت‌صنعت، سازه‌پویش و کرمان‌خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای فنرسازی زر، صنایع ریخته‌گری ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، فنرسازی خاور، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و محورسازان ایران‌خودرو مثبت شدند.

همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۹۵هزار نوبت معاملاتی، ۱.۴میلیارد سهم به ارزش ۸۷۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۳۶هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز دیروز با کاهش بیش‌از ۴۰هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۶۰هزار واحدی قرار گرفت.

آغاز موج جدید روند نزولی در بازار سهام

طی روزهای اخیر موج جدیدی از روند نزولی در بازار سهام آغاز شده، به‌طوری‌که شاخص‌کل به کف قبلی خود در محدوده یک‌میلیون و ۲۱۰هزار واحدی نزدیک شده است. در این رابطه، برخی کارشناسان معتقدند این رقم، کف حمایت محکمی برای بازار است و دوباره امروز یا شنبه شاخص کل با برخورد به این سطح برخواهد گشت و دوباره رو به بالا حرکت خواهد کرد.

بازگشت یا سقوطی دیگر؟

در این میان برخی دیگر از کارشناسان نیز می‌گویند؛ نماگر اصلی بازار سهام، این محدوده را به‌راحتی از دست خواهد داد و به‌سوی محدوده یک‌میلیون و ۱۰۰هزار واحدی حرکت خواهد کرد. بعد از آن نیز باید دید در بهمن‌ماه اوضاع چگونه خواهد بود، تا بتوان بر اساس وضعیتی که وجود دارد، ادامه روند حرکتی بورس را تحلیل کرد. درهرحال می‌توان گفت؛ این روزها بورس تبدیل به کوره پول‌سوزی شده و سرمایه‌های خُرد مردم در حال سوختن و خاکستر شدن در این بازار است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    خودروسازان یکی پس از دیگری کف‌ های حمایتی خود را از دست می‌ دهند کوره پول‌ سوزی بورس دوباره گُر گرفت!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ ........ مگر تا حالا خودرو سازان جان و مال مردم را با تولید خودرو های بی کیفت و نا امن و الا ینده گُر نمی دادند؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =