کد خبر: 233007
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
سوپاپ کنترل هوا

سوپاپ کنترل هوا موتور را قادر می‌سازد تا هنگام توقف خودرو به راحتی کار کند تا اینکه از کار بیفتد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،زمانی که موتور ماشین سرد است و قصد روشن کردن آن را داریم، سنسور دمای موتور (CTS) به ECU هشدار در خصوص این سردی می دهد،  ECU در این زمان دستور پاشش بیشتر بنزین را می دهد که در این حالت اگر، استپر نباشد، ماشین به اصلاح خفه کرده و خاموش می شود. پس در نتیجه استپر به کمک ECU می آید  تا با کنترل سوپاپ کنترل هوا موتور را تنظیم کند تا دور موتور بین ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ بماند.

سوپاپ کنترل هوا (IAC) روی دریچه سوخت موتور قرار دارد، جایی که با ECU خودرو کار می‌کند تا جریان هوا را به موتور تنظیم کند تا از برور مشکلات برقی جلوگیری کند. اگر کنترل گاز نبود، اکثر موتورها خیلی مفید نبودند. آیا می‌توانید تصور کنید که موتور ماشین شما فقط می‌تواند با دور ۴۰۰۰ دور در دقیقه کار کند؟

سوپاپ کنترل هوا موتور را قادر می‌سازد تا هنگام توقف خودرو به راحتی کار کند، تا اینکه از کار بیفتد. این کار تا زمانی که پدال گاز را فشار دهید، حفظ می شود تا خودرو دوباره شروع به حرکت کند. در موتورهای بنزینی، دور موتور به جریان هوا بستگی دارد که توسط بدنه گاز کنترل می‌شود.

پدال گاز اجازه می‌دهد هوا به داخل منیفولد ورودی عبور کند. دریچه گاز بیشتر به معنای هوای بیشتر و دور موتور بیشتر است. آزاد شدن پدال گاز باعث بسته شدن بدنه دریچه گاز و کاهش جریان هوا و دور موتور می‌شود.

سوپاپ کنترل هوا که به آن IAC یا دریچه کمکی هوا نیز گفته می‌شود، صفحات دریچه گاز بسته را دور می‌زند تا اطمینان حاصل شود  موتور از کار نمی‌افتد. شیر IAC بسته به طراحی آن ممکن است بخشی از آن باشد، به بدنه دریچه گاز متصل  یا از آن جدا است.

علائم وجود مشکل در دریچه کنترل هوا IDLE

بدنه دریچه گاز دارای یک سوپاپ کنترل هوا است که در کنار آن نصب شده است. اگر موتور خودرو سخت کار کند، در هنگام پارک کردن یا توقف مشکلاتی بروز خواهد کرد. رسوبات کربن رایج‌ترین مشکل IAC است، زیرا می‌تواند دهانه‌های کوچک را مسدود کرده و به دریچه‌ها بچسبد.با تمیز کردن کربن دریچه IAC و لوله‌هایی که آن را تغذیه می‌کنند، می توانید از این نوع مشکلات جلوگیری کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =