بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی شنبه۴ بهمن بالغ بر ۶۰۵میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۵۱۶ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای بزرگ این صنعت بورسی یعنی ایران‌خودرو و سایپا توانستند مثبت به کار خود پایان دهند. در کنار این دو شرکت، نمادهای فنرسازی زر، مهرکام پارس، ایران‌خودرو دیزل، آهنگری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، صنایع ریخته‌گری ایران و کرمان‌خودرو مثبت شدند و در مقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، پارس‌خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، رینگ‌سازی مشهد، سایپا آذین، سایپا دیزل، سازه‌پویش، ایرکا پارت‌صنعت و بهمن‌دیزل منفی خوردند.

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۲۳۹هزار نوبت معاملاتی، ۴.۹میلیارد سهم به ارزش ۱۹۹۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۳۳هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل نیز با افزایش بیش‌از ۱۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۳۴هزار واحدی قرار گرفت.

ترس بازار سهام از قیمت‌گذاری برخی کالاها

به‌گفته برخی کارشناسان بازار سهام، شاخص کل بورس در دی‌ماه افت ٢٠درصدی را تجربه کرد و معاملات دی‌ماه این بازار به‌عنوان منفی‌ترین ماه در سال ٩٩ تلقی می‌شود. نخستین عامل افت اخیر بورس، ترس بازار سهام از قیمت‌گذاری دستوری برخی کالاها بود. این موضوع از محصولات فلزی و فولادی آغاز و باعث شد در بازار سهام این ابهام وجود داشته باشد که ممکن است نتیجه قیمت‌گذاری دستوری در بازار دیگر کالاها مانند پتروشیمی نیز تاثیر بگذارد.

انتظار برای تعیین تکلیف لایحه بودجه ١٤٠٠

موضوع دیگری که باعث افت شاخص بورس در دی‌ماه شد، کاهش قیمت دلار بود. همچنین عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ١٤٠٠ که به‌عنوان مساله‌ای مهم برای فعالان بازار تلقی می‌شود، در روند معاملات بازار سهام تاثیرگذار بود. به این دلیل که در بودجه مشخص می‌شود مبلغ و میزان تامین مالی دولت از بازار سرمایه از طریق اوراق بدهی و بازار سهام در سال آینده به چه میزان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =