بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی سه‌شنبه ۱۴ بهمن بالغ بر ۴.۳میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۶۱۵میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز چهارشنبه در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته گذشته، نمادهای بزرگ این صنعت بورسی منفی شدند. به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گروه بهمن، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، رینگ‌سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، فنرسازی خاور، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، چرخشگر، سرمایه‌گذاری رنا، ایرکا پارت‌صنعت و لنت ترمز ایران منفی خوردند و در مقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، مهندسی نصیرماشین، سایپا آذین و سازه‌پویش مثبت شدند.

همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۴۰هزار نوبت معاملاتی، ۳.۴میلیارد سهم خودرویی به ارزش ۱۱۹۳میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر ۲۱۷ هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش‌از ۳۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۷۳هزار واحدی قرار گرفت.

اختلاف‌ نظر دولت و مجلس؛ عامل نگرانی در بازار سهام

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند ابهامات موجود در بحث بودجه، مساله‌ای تاثیرگذار بر روند بورس است. به بیان دیگر، اختلاف‌نظرهای بین دولت و مجلس برای تصویب بودجه ازجمله مواردی هستند که بازار سهام را نگران کرده و موجب اصلاح آن شده است. در این شرایط سهام‌داران سعی بر حفظ نقدینگی و تبدیل سهام به پول نقد کرده تا در آینده و در شرایطی آرام و شفاف اقدام به تصمیم‌گیری درخصوص سرمایه خود کنند.

پنج‌ برابر شدن هزینه‌های انرژی و سوخت شرکت‌ها

مهم‌ترین مساله‌ای که درخصوص بودجه مطرح شد، بحث پنج‌برابر شدن هزینه‌های انرژی و سوخت شرکت‌ها بود که مورد بسیار مهمی است و می‌تواند موجب حفظ روند نزولی بورس شود. همچنین در مورد پیش‌بینی روند حرکتی بورس در هفته جاری می‌توان انتظار داشت با توجه به جذاب‌بودن قیمت‌ها، بورس تا اواسط هفته از حالت منفی خارج شود و دیگر در یک‌سری نمادها شاهد صف‌های فروش نخواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =