بورس کالا

میزان معاملات گروه خودرویی سه‌شنبه ۲۱ بهمن طی بالغ بر ۲.۶میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۳۴۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته جاری نمادهای این صنعت بورسی روند روبه‌رشدی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، پارس‌خودرو، زامیاد، مهندسی نصیرماشین، ایرکا پارت‌صنعت، نیرومحرکه، سایپا آذین، مهرکام پارس و کرمان‌خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای فنرسازی خاور، ایران‌خودرو دیزل، سایپا دیزل، محورسازان ایران‌خودرو و لنت ترمز ایران منفی خوردند.

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی ۷۹هزار نوبت معاملاتی، ۱.۴میلیارد سهم به ارزش ۶۹۹میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر ۲۴۱هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با افزایش بیش‌از ۴۷هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۶۲هزار واحدی قرار گرفت.

جمع‌آوری صفوف فروش و ورود نسبی نقدینگی به بدنه بازار

به‌نظر می‌رسد روندی که آغاز شده است، باتوجه به تغییر دامنه نوسان و همچنین رشد نرخ دلار، در کوتاه‌مدت ادامه داشته و گروه خودرویی نیز لیدری بازار را در این روند صعودی عهده‌دار باشد. در این رابطه، برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند روند صعودی معاملات بورس در هفته پیش رو باتوجه به جمع‌آوری صفوف فروش و ورود نسبی نقدینگی به بدنه بازار سرمایه ادامه یابد. هرچند ممکن است به مرور زمان شاهد عرضه در بازار باشیم.

دامنه نوسان نامتقارن؛ عامل ایجاد ثبات و آرامش در بازار

در همین زمینه، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «تغییر دامنه نوسان و اجرای آن کوتاه‌مدت خواهد بود و ممکن است اجرای این تصمیم برای مدت یک‌ماه یا تا پایان امسال به طول بینجامد.»

محمدرضا معتمد با بیان این‌که دامنه نوسان نامتقارن باعث ایجاد ثبات و آرامش در بازار می‌شود، افزود: «اجرای تغییر در دامنه نوسان به این دلیل بود که سرمایه‌گذار فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری در روند منفی بازار داشته باشد و در شرایط هیجانی بازار از خرید و فروش سهام بپرهیزد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =