بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌شنبه ۲۵ بهمن طی بالغ بر ۱.۴میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۶۹۹میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی همزمان با شدت گرفتن عرضه ها در بازار با حجم سنگینی از فروش مواجه شدند و اکثریت آن‌ها از صف خرید به صف فروش رسیدند. بر این اساس، در معاملات روز یکشنبه نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، گروه بهمن، پارس‌خودرو، رینگ‌سازی مشهد، نیرومحرکه، فنرسازی خاور، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کمک‌فنرایندامین، رادیاتور ایران، ایران‌خودرو دیزل، سایپا آذین، مهرکام پارس، کرمان‌خودرو، لنت ترمز ایران و سازه‌پویش منفی خوردند و در مقابل نمادهای سایپا، ایرکا پارت‌صنعت، مهندسی نصیرماشین، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، الکتریک‌خودرو شرق، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و چرخشگر مثبت شدند.

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۱۷۴هزار نوبت معاملاتی، ۵میلیارد سهم به ارزش ۱۸۱۰میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۴۲هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز دیروز با افزایش اندک ۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۶۴هزار واحدی ایستاد.

زمان مناسبی برای سرمایه ‌گذاری بلندمدت در بورس

برخی کارشناسان معتقدند؛ با در نظر گرفتن سه عامل بنیادی تورم، تغییرات نرخ ارز و قیمت جهانی کالاها، ارزش سهام شرکت‌های بورسی، ارزنده شده و اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بورس به دید میان‌مدت و بلندمدت است. به عقیده این کارشناسان، اکنون معیارهای مختلفی برای ارزنده بودن سهام بورسی وجود دارد و شرایط به نحوی است که می‌توان گفت بازار آماده یک حرکت جدید است.

رشد درآمد و حاشیه ‌سود شرکت ‌ها همپای تورم

تورم نه‌تنها شاخص سنجش افزایش سطح عمومی قیمت‌ها است، بلکه به هر میزانی افزایش یابد، محصولات و خدمات تولیدی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه نیز گران‌تر عرضه می‌شود و در نتیجه درآمد شرکت‌ها افزایشی و حاشیه سود بیشتری برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =