همکاری «توتال» و گروه «الزاهد» برای توسعه انرژی خورشیدی در عربستان ‌سعودی

مجموعه شرکت‌های الزاهد عربستان و توتال فرانسه جوینت‌ونچری به نام SAFEER را تاسیس کرده‌اند که در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور عربستان‌سعودی کار خواهد کرد. نام SAFEER را می‌توان مخفف همکاری سعودی، فرانسوی برای بهره‌وری در مصرف انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر دانست. 

به گزارش «اخبار خودرو»، این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر جده خواهد بود از فناوری‌های شرکت انرژی‌محور توتال کمک خواهد گرفت تا پروژه‌های عظیمی را برای بهره‌ برداری از انرژی ‌های تجدیدپذیر اجرا کند.

براساس ماموریتی که SAFEER تا سال ۲۰۳۰ درنظر گرفته،  قرار است برق پایدار برای بخش بزرگی از مصرف‌کنندگان صنعتی و اقتصادی در سراسر عربستان تامین شود که البته برای تولید آن توسعه اکوسیستم و استفاده از راهکار نوین درنظر گرفته شده باشد. 

در این میان از منابع طبیعی این کشور برای رسیدن به حداکثر کارایی انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهد شد. قطع نصب پنل‌های خورشیدی یکی از این راهکارهاست و با همکاری این دو شرکت روند ۱۸ساله‌ای برای نصب این تجهیزات در سقف‌ها و پارکینگ‌ها شکل می‌گیرد.

جالب آنکه گروه الزاهد و توتال در عربستان پروژه‌های موفقی در زمینه گاز و نفت هم داشته‌اند و همین امر باعث ایجاد انگیزه و تحکیم روابط شده است .

ژولین پوژه، معاون ارشد بخش انرژی‌های تجدیدپذیر توتال گفت: «براساس اهداف درنظر گرفته‌شده برای حذف روند تولید کربن تا سال ۲۰۵۰ و استراتژی خود توتال در مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر، ما متعهد شده‌ایم که تخصص خود را در کنار شرکت الزاهد در زمینه راه‌حل‌های عملیاتی استفاده و به مشتریان صنعتی و تجاری عربستان ارائه کنیم. خوشحالیم همکاری ما با گروه الزاهد محدود به نفت و گاز نشد و در اجرای استراتژی‌های انرژی محور وزارت نیرو این کشور نیز مشارکت داریم». 

مجید تی‌زاهد از مدیران گروه الزاهد گفت: «گروه الزاهد براساس همکاری و مشارکت طولانی‌مدتی که با برندهای معتبر جهانی همچون توتال داشته، این همکاری حرفه‌ای را در بالاترین سطح فناوری و استانداردهای انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا ادامه خواهد داد. طی بخش ۱۱ از استراتژی عملیاتی ما، گروه الزاهد بر تعهد خود نسبت‌به تامین انرژی در آینده عربستان تاکید دارد. حال این تعهد می‌تواند به واسطه تاسیس شرکت‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌های مشترک باشد یا توسعه استعدادهای محلی، توانمندسازی زنان و همچنین سرمایه‌گذاری مستقیم در کارخانه‌های تولیدی. از طرح جاه‌طلبانه دولت برای تبدیل شدن به یکی از منابع تامین انرژی در دنیا حمایت می‌کنیم و نسبت به ایفای نقش در تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود را متعهد می‌دانیم.» 

بخش وسیع این سرمایه‌گذاری‌ها بر تامین انرژی موردنیاز ایستگاه شارژ خودروهای برقی اختصاص خواهد داشت زیرا عربستان قصد دارد از این طریق برای پاک بودن خودروها در سطح کشور استفاده کند. استفاده از نور خورشید در بیابان‌های عربستان می‌تواند تبدیل به انرژی خودروهایی شود که در شهرها منتظر متصل شدن به ایستگاه‌های شارژ سریع هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =