رپسول

درحال‌حاضر رپسول ۲۵درصد بازار روانکارهای اسپانیا، ۱۹درصد بازار پرتغال و بخش مهمی از بازار سایر کشورهای اروپایی را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد. بخش بین‌الملل رپسول در ۷۸ کشور دنیا به صورت حرفه‌ای فعالیت بازریابی و توزیع را انجام می‌دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»، رپسول به عنوان  بزرگ‌ترین تولید کننده روانکار در اسپانیا دامنه محصولات خود را  برای خودروه او موتورسیکلت‌های برقی گسترش داد. با این ابتکار عمل، یک شرکت انرژی‌محور دیگر نیز به جمع بازیگران اصلی در زمینه تسهیل استفاده از خودروهای برقی اضافه شد. انتظار می‌رود این شرکت به جمع مجموعه‌هایی خواهد پیوست که تا سال ۲۰۵۰ بدون آلایندگی فعالیت می‌کنند و باتوجه به قوانین اتحادیه اروپا امکان ادامه فعالیت نیز خواهند داشت. قرار است این محصولات جدید در مجتمع صنعتی پورتویانو «Puertollano » در اسپانیا تولید و بسته‌بندی شوند.

همچنین پس از پایان مراحل تجاری‌سازی این محصولات در داخل اسپانیا قرار است تولید این محصولات در دو مرکز دیگر در مکزیک و اندونزی هم انجام شود. براساس استراتژی فعلی ۶۰درصد حجم تولید روانکارهای مخصوص وسایل‌نقلیه برقی رپسول در اسپانیا و در سایت پورتویانو تولید خواهد شد. 

رشد بین‌المللی

درحال‌حاضر رپسول ۲۵درصد بازار روانکارهای اسپانیا، ۱۹درصد بازار پرتغال و بخش مهمی از بازار سایر کشورهای اروپایی را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد. بخش بین‌الملل رپسول در ۷۸ کشور دنیا به صورت حرفه‌ای فعالیت بازریابی و توزیع را انجام می‌دهد.

سال گذشته رپسول ۱۹۳ هزار تن از محصولات روانکار خود را در بازار بین‌المللی به فروش رسانده است که نسبت‌به آمار سال ۲۰۱۵ رشد ۴۰درصدی را نشان می‌دهد. البته در این میان خریداری ۴۰درصد سهام شرکت مکزیکی باردال «Bardahl» در سال ۲۰۱۸ هم بی‌تاثیر نبوده، همچنین خریداری بخشی از سهام یونایتد اویل اندونزی در سال ۲۰۱۹ یک گام در پیشرفت استراتژی این شرکت در کسب‌وکار روانکارها محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰درصد حجم فروش این شرکت‌ها از طریق این سرمایه‌گذاری‌ها به دست آمده، به‌همین‌دلیل این شرکت تا سال ۲۰۲۵ فروش ۳۰۰هزار تنی  را درنظر گرفته است. 

پنج محصول جدید رپسول

عمده کاربرد روانکارهای برقی رپسول در خنک‌کنندگی قطعات حساس همچون باتری و سیم‌پیچ‌های موتور است. البته در سال ۲۰۱۹ اقدام به معرفی روانکارهایی برای خودروهای هیبرید کرد که با روغن‌پایه تمام سنتتیک تولید می‌شدند. اما این محصولات جدید شامل گریس سنتتیک هستند و برای افزایش طول عمر یاتاقان‌ها، موتورهای برقی و سایر اجزای خودروهای برقی که نیازمند روانکاری در محیط تمیز و رسانایی دمایی هستند، کارایی دارند.

محصول دوم به طور اختصاصی سیال دی‌الکتریک‌زیست تخریب‌پذیرباتری  است که هم ظرفیت بالایی در کاهش حرارت دارد و و هم در برابر اکسیداسیون قطعات مقاومت می‌کند.

محصول سوم کولنت یا مایع ضدیخ و خنک‌کننده ۵۰درصدی است که برای خنک‌سازی غیرمستقیم اجزای خودروهای برقی همچون باتری، موتورهای برقی و اینورترها استفاده می‌شود. چهارمین محصول، ویژه خودروهای برقی است که از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند، این محصول به نحوی طراحی شده که علاوه‌بر حفاظت از دنده‌ها و سایر اجزا گیربکس، محیط روانکاری را نیز تمیز نگه‌می‌دارد.

در نهایت می‌توان به مایع ترمز خودروهای برقی اشاره کرد که براساس استاندارد دات ۵.۱ برای سیستم‌های هیدرولیک ترمزی طراحی شده‌ است که از سیستم‌های پیشرفته ABS، ESP یا ADAS استفاده می‌کنند و نیاز به نقطه جوش بسیار بالایی دارند. رپسول در برنامه خود احداث ۷۰ ایستگاه شارژ برقی در سراسر دنیا تا سال ۲۰۲۵ را نیز درنظر گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =