تایرهای باری و اتوبوسی

با تصمیم اعضای کارگروه پایش صنعت حمل‌ونقل کشور،‌ تخصیص ارز دولتی به 110هزار حلقه تایر سنگین موجود در گمرکات کشور منتفی و پرونده واردات و عرضه تایر با ارز 4200تومانی بسته شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،با تصمیم اعضای کارگروه پایش صنعت حمل‌ونقل کشور،‌ تخصیص ارز دولتی به 110هزار حلقه تایر سنگین موجود در گمرکات کشور منتفی و پرونده واردات و عرضه تایر با ارز 4200تومانی بسته شد.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ستاد تنظیم بازار در جلسه 23فروردین ماه با استناد به ادعای شرکت‌های مدیریت زنجیره تامین رضوی،‌ پیام‌صنعت فولاسپاهان و نگین‌سپهرکاسپین مبنی‌بر موجودی 110هزار حلقه لاستیک‌های سنگین تامین‌شده با ارز ترجیحی در گمرک‌های کشور و طرح درخواست این شرکت‌ها برای تمدید مهلت ترخیص کالا تا 20اردیبهشت ماه،‌ تصمیم‌گیری درخصوص این تعداد تایر و اینکه آیا واردات تایرهای مذکور در قالب تایرهای سنگین با نرخ دولتی می‌تواند به‌عنوان رفع تعهد ارزی شرکت‌های مذکور تلقی شود یا خیر را به کارگروه پایش صنعت حمل‌ونقل کشور واگذار کرد.
حال به‌گفته منابع آگاه در وزارت صمت،‌ در جلسه بیست‌وششم این کارگروه که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های کشور،؛ صنعت، معدن و تجارت و نفت به همراه نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی؛ بانک‌مرکزی و انجمن‌های مربوطه تشکیل شده بود، مقرر شد واردات 110هزار حلقه تایر مورداشاره با ارز نیمایی صورت بگیرد. برهمین‌اساس و با اتمام موجودی تایرهای واردشده با ارز ترجیحی،‌ پرونده لاستیک های خارجی واردشده با دلار 4200تومانی برای همیشه بسته شد.
به‌گفته این مقام آگاه که نخواست نامی از او برده شود،‌ تصمیم کارگروه پایش صنعت حمل‌ونقل کشور با هدف ترغیب واردکنندگان برای اقدام به واردات تایرهای جدید با ارز نیمایی و ایجاد گشایش در بازار تایر صورت گرفته است. وی تاکید کرد متاسفانه با اشباع بازار از تایر و اختلاف قیمت زیاد بین تایرهای وارداتی با ارز ترجیحی و نیمایی، تجار علاقه‌ای به فعالیت در حوزه تایرهای سنگین نداشتند وکالاهایی که در یک‌سال گذشته با ارز نیمایی وارد کشور کرده بودند نیز به دلیل تفاوت قیمت با تایرهای دولتی در انبارها خاک می‌خوردند.
به همین دلیل با تخصیص ارز دولتی به 110هزار حلقه تایر موجود در گمرک‌ها موافقت نشد. وی با اشاره به ورود تعدادی از این تایرها پیش‌از 30بهمن سال 99به گمرک‌های کشور گفت: تنها تایرهایی که پیش از این تاریخ به گمرک وارد شده و قبض انبار دریافت کرده باشند، می‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند. وی تاکید کرد تعداد این تایرها بسیار اندک است و به همین دلیل می‌توان پایان رسمی عرضه لاستیک های واردشده با ارز دولتی را اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =