تویوتا

تویوتا در نظر دارد 15 مدل خودرو جدید الکتریکی را تا سال 2025 به‌بازارهای جهانی عرضه کند که این اقدام به‌عنوان بخشی از برنامه این خودروساز در راستای خنثی‌سازی کربن تا سال 2050 تعریف می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،تویوتا در نظر دارد 15 مدل خودرو جدید الکتریکی را تا سال 2025 به‌بازارهای جهانی عرضه کند که این اقدام به‌عنوان بخشی از برنامه این خودروساز در راستای خنثی‌سازی کربن تا سال 2050 تعریف می‌شود. این خودروها شامل هفت مدل جدید bz خواهد بود که به‌طور مشترک توسط تویوتا و خودروساز داخلی سوبارو، با بهره‌گیری از تخصص تویوتا در زمینه برقی‌سازی خودروها و فناوری‌های چهارچرخ سوبارو طراحی و تولید می‌شود. تویوتا قصد دارد خودروهای جدید را در ژاپن و چین تولید کند و فروش جهانی آن‌ها را از اواسط سال 2022 آغاز خواهد کرد.
این 15 مدل خودرو الکتریکی باتری‌دار بخشی از برنامه تویوتاست که در سال 2017 با هدف ارائه نسخه‌های الکتریکی تمام محصولات این خودروسازی تا سال 2025 مد نظر قرار گرفت و این شرکت در آن زمان برنامه خود را روی معرفی بیش از 10 مدل خودرو الکتریکی باتری‌دار در سراسر جهان تا سال 2020 متمرکز کرده بود.
درواقع تویوتا با سرمایه‌گذاری درحوزه باتری‌ قصد دارد خودروهای برقی بیش‌تری را طی سال‌های آینده به‌بازار عرضه کند و درنظر دارد تعداد کل محصولات الکتریکی شرکت را تا سال 2025 به 70 مدل افزایش دهد؛ درحالی که در پایان سال 2020 این رقم 55 مدل بود که شامل خودروهای الکتریکی، وسایل نقلیه تجاری، مدل‌های هیبرید و پلاگین می‌شد.
تویوتا ماه گذشته اعلام کرد برای سرعت بخشیدن به‌توسعه خودروهای الکتریکی تجاری مجهز به‌سلول‌سوختی‌، همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک خود را با ایسوزو آغاز کرده است. اما تغییر قریب‌الوقوع به‌سمت تولید خودروهای الکتریکی، تقاضا برای بنزین را در ژاپن کاهش داده و وزارت تجارت و صنعت این کشور پیش‌بینی کرده است که طی پنج سال آینده تقاضای بنزین در ژاپن به 726 هزار بشکه در روز برسد.
گروهی از شرکت‌های ژاپنی در ماه‌ جاری، سازمان جدیدی را برای همکاری در توسعه زنجیره تامین باتری‌های لیتیوم-یون برای خودروهای الکتریکی راه‌اندازی کردند و ژاپن متعهد شده است به‌عنوان بخشی از هدف خود از کربن‌زدایی در سال 2050 تولید خودروهای بنزینی را متوقف کند.
انجمن زنجیره تامین باتری در این کشور بیش از 50 عضو دارد و از جمله سازندگان باتری لیتیوم-یون می‌توان به سه‌خودروساز نیسان، هوندا و مزدا اشاره کرد. همچنین تویوتا و شرکت ژاپنی لوازم الکترونیکی پاناسونیک نیز همکاری و سرمایه‌گذاری مشترکی را با یکدیگر آغاز کرده‌اند.
امروز کشورهای جهان اهداف خود را در دستیابی به‌خنثی‌سازی کربن تا سال 2050 اعلام کرده‌اند و برای کاهش میزان کربن ناشی از خودروها، ادغام سیاست‌های مربوط به‌انرژی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و زیرساخت‌های شارژ با سیاست‌های صنعتی مانند یارانه خرید خودرو ضروری است. همچنین لازم است ذی‌نفعان مختلف از جمله‌ دولت‌ها و انجمن‌های صنعتی با یکدیگر همکاری بیش‌تر و بهتری در این راستا داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =