باتری‌های یو‌پی‌اس

واردات کالای قاچاقی مانند باتری که به‌علت پروسه طولانی واردات و حمل آن که گاهی تا سه‌ماه زمان می‌برد و سبب از بین رفتن کیفیت آن می‌شود، چندان مناسب نیست؛ بنابراین باتری‌هایی که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، با افت کیفیت مواجه خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید باتری‌های یوپی‌اس توسط باتری‌سازان داخلی و بحث گران تمام شدن آن و همچنین به‌صرفه بودن واردات قاچاق موضوع گزارش روزهای اخیر روزنامه «دنیای‌خودرو» بوده است. درهمین راستا در یکی از گزارش‌ها، یک فعال و واردکننده باتری‌های یوپی‌اس درخصوص وضعیت تولید این نوع باتری‌ها در داخل انتقاداتی را به‌تولیدکنندگان وارد دانسته و مدعی شده بود که واردات بار قاچاق باتری‌های یوپی‌اس با وجود چرخیدن بین چند نفر و طولانی بودن پروسه واردات آن به کشور، از محصول داخلی ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است که اظهارات این فعال بازار با واکنش انجمن تولیدکنندگان باتری کشور مواجه شد. اگرچه این انجمن منکر ارزان بودن بار قاچاق یوپی‌اس‌ نبوده، اما آن را قابل مقایسه و رقابت با محصولات داخلی ندانسته و به‌نوعی خرید این اجناس را که عمدتا از چین و با کیفیت نازلی به‌کشور وارد می‌شود، اشتباه و نادرست خوانده است.
در این جوابیه انجمن تولیدکنندگان باتری با مذموم خواندن قاچاق تاکید کرده که واردات قاچاق هرکالایی سبب از بین رفتن اشتغال و تعطیلی کامل صنایع داخلی که سال‌های سال برای ایجاد آن زحمت کشیده شده است، می‌شود.
همچنین واردات کالای قاچاقی مانند باتری که به‌علت پروسه طولانی واردات و حمل آن که گاهی تا سه‌ماه زمان می‌برد و سبب از بین رفتن کیفیت آن می‌شود، چندان مناسب نیست؛ بنابراین باتری‌هایی که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، با افت کیفیت مواجه خواهند شد. درعین حال بسیاری از این باتری‌ها به‌خودی خود دارای کیفیت نازلی هستند.
همچنین این باتری‌ها هیچ‌گونه گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی ندارند و ممکن است به‌فاصله کوتاهی پس از استفاده از بین بروند. در این صورت مشتری با زیان قابل توجهی مواجه خواهد شد. درعین حال این باتری‌ها با باتری‌های تولید داخل نیز به‌لحاظ کیفی قابل مقایسه نیستند و اصولا در باتری‌های تولید داخل، سرب بیش‌تری مصرف می‌شود؛ اما باتری‌های قاچاق که عمدتا چینی است با سرب ناچیزی تولید شده و کیفیت مناسبی نیز ندارند.
درنهایت سبد باتری‌های یوپی‌اس وارداتی به‌کشور تکمیل نیست و این درحالی است که تولیدکنندگان داخلی طیف وسیعی از این باتری‌ها را پوشش می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =