خودروهای برقی

بازار خودروهای برقی در اروپا، آمریکا، چین و برخی دیگر از کشورها بسیار داغ شده است. اروپایی‌ها که به‌نوعی طی سال‌های گذشته در این خصوص منفعل عمل کرده‌اند، حالا با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به‌استقبال تولید خودروهای برقی و البته باتری این خودروها رفته‌اند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودروهای برقی در اروپا، آمریکا، چین و برخی دیگر از کشورها بسیار داغ شده است. اروپایی‌ها که به‌نوعی طی سال‌های گذشته در این خصوص منفعل عمل کرده‌اند، حالا با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به‌استقبال تولید خودروهای برقی و البته باتری این خودروها رفته‌اند.
آن‌ها معتقدند درگذشته بازار باتری را به‌رقبای چینی و کره‌ای واگذار کرده‌اند؛ اما حالا قصد دارند بار دیگر کفه ترازو را به‌نفع خود سنگین و باتری‌های نسل جدید را به‌بازار عرضه کنند و سهم خود را از این بخش در جهان افزایش دهند.
براساس گزارش‌ها انتظار می‌رود برای دومین‌سال متوالی اروپایی‌ها رهبر فروش خودروهای برقی در جهان باشند. از این رو آن‌ها قصد دارند در سراسر قاره اروپا ساخت یک زنجیره تامین باتری را اجرایی کنند. اروپایی‌ها پس از سال‌ها واگذاری تجارت باتری به‌شرکت‌های خارجی حالا قصد دارند در یک رقابت بین‌قاره‌ای سهم خود را از این بازار افزایش دهند. به‌همین منظور تولیدکنندگان در آلمان، فرانسه، لهستان و ... برنامه‌ای را آغاز کرده‌اند تا از سلطه شرکت‌هایی مانند Amperex ، ال‌جی و ... رها شوند.
براین اساس اروپایی‌ها با حمایت دولت‌ها و بیش از ۶.۱ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری برای ورود به‌رقابت درعرصه ساخت باتری‌ خودروهای برقی، به‌سطح قهرمانی در این زمینه می‌رسند و شرکت‌هایی همچون Northvolt AB در سوئد، Britishvolt Ltd و France’s Automotive Cells Co. و نیروگاه‌های بزرگ Tesla Inc و Volkswagen AG در ساخت زنجیره تامین باتری‌های خودرو فعال خواهند بود.
براساس گزارش «بلومبرگ» تخمین زده می‌شود سهم قاره سبز از تولید جهانی باتری از هفت درصد سال ۲۰۲۰ به ۳۱ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.
ماروس سفچوویچ، معاون کمیسیون اروپا که برابتکار عمل تولید باتری نظارت می‌کند، درمصاحبه‌ای می‌گوید: «درآینده سرمایه‌ها به‌این بخش سرازیر خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =