مراسم افتتاح مراکز تخصصی سفارشی سازی خودرو شرکت آپکو

با حضور محسن صالحی‌نیا؛ معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، مرکز تخصصی تیونینگ و سفارشی‌سازی خودرو در شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) افتتاح شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،با حضور محسن صالحی‌نیا؛ معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، مرکز تخصصی تیونینگ و سفارشی‌سازی خودرو در شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) افتتاح شد. خدمات جدید سفارشی‌سازی و نصب آپشن‌های استاندارد، باکیفیت و البته با گارانتی مدت‌دار ازجمله ویژگی‌های این مرکز است.

درآمد ۳میلیارد تومانی آپکو در یک ماه
در این مراسم، حسن جلینی؛ مدیرعامل شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) گفت: «طی ماه‌های اخیر استراتژی خاصی طراحی و تدوین کردیم و آپکو طی ۶ ماه گذشته تغییرات زیادی به خود دیده است.» وی درخصوص خرید خودروهای آپشنال اظهار کرد: «باید به سمتی حرکت کنیم که مشتری انتخاب کند چه آپشن‌هایی می‌خواهد و بتواند پیش از خرید خودرو آن را انتخاب کند. باید فروش ایران‌خودرو به این سمت حرکت کند. راه نجات آپکو و ایران‌خودرو در همین پروژه است و باید از خط تولید این آپشن‌ها را انتخاب کند.» جلینی در ادامه درخصوص برنامه‌های جدید این شرکت بیان کرد: «با وجود آن‌که این مجموعه رسما افتتاح نشده است، طی مدت کوتاهی توانستیم ۴۰ خودرو را نانوسرامیک کنیم. نانوسرامیک‌هایی که ما استفاده می‌کنیم از شرکت‌های معتبر آلمانی تهیه شده‌اند.» وی در ادامه افزود: «در اینجا علاوه‌بر تیونینگ و دیتیلینگ، اقدامات تازه‌ای هم در دستور کار داریم و با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان متشکل‌از اعضای دانشگاه شریف، کلاچ هوشمند ایمورتال را پیش برده‌ایم. در این پروژه، ریموت روی سر دنده نصب می‌شود و دارای امکاناتی نظیر اپلیکیشن تلفن همراه، قفل کودک، ضد سرقت بودن، ریموت درِ پارکینگ و استانداردهای مربوطه است و این کلاچ هوشمند دارای 50 ماه خدمات گارانتی است. ضمن این‌که افرادی که این کلاچ هوشمند ایمورتال را خریداری می‌کنند، درصورتی‌که از آن راضی نبودند، می‌توانند آن را عودت دهند.» وی با بیان این‌که پروژه دیگر ما درخصوص نوسازی تودوزی خودروهای قدیمی است، افزود: «خودروهای قدیمی را که تودوزی آن‌ها خراب شده است، در چند ساعت اورهال می‌کنیم.» مدیرعامل شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو درخصوص میزان فروش این شرکت نیز گفت: «از فروردین‌ماه امسال تاکنون موفق به فروش ماهانه 3میلیارد تومان قطعات آپشن شده‌ایم که در صورت حمایت و سرمایه‌گذاری، می‌توانیم این رقم را تا 30میلیارد تومان در ماه افزایش دهیم.» وی تاکید کرد: «رسیدن به این درآمدها نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه است. چراکه ما برنامه‌های بسیاری در این بخش داریم. در آینده ما جمعه‌های آپکویی را خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را ارائه کنیم.»

یک درصد کل تقاضا برای فروش محصولات آپشنال ایران‌خودرو
در ادامه این مراسم، فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو یکی از اهداف اصلی این گروه خودروسازی را جلب رضایت بیشتر مشتری دانست. وی تاکید کرد: «سفارشی‌سازی خودرو می‌تواند نقش مهمی در این حوزه ایفا کند. نگاه به خودروسازهای موفق دنیا نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بخش تیونینگ خودرو نقش مهمی در جلب رضایت مشتری داشته است.» وی تاکید کرد: «نبود یک مرکز تخصصی و رسمی برای دریافت خدمات تیونینگ باعث نارضایتی مشتری می‌شود. از همین رو، نگاه گروه صنعتی ایران‌خودرو به راه‌اندازی آپکو و ارائه خدمات ویژه به مشتریان خواهد بود.» وی افزود: «شرکت ایران‌خودرو با ایجاد و توسعه مراکز مجاز که خدمات استاندارد و منطبق با مهندسی خودرو ارائه می‌کنند، درصدد است امکانات در دسترس و مناسبی را به مشتریان عرضه کرده و از مراجعه آنان به مراکز غیرمجاز ممانعت کند.» مقیمی با اشاره به آمار حوادث ناشی از آپشنال کردن خودروها در مراکز غیرمجاز، تصریح کرد: «آمار حوادث خودرویی در سال ۹۹ و بررسی‌های کارشناسی صورت‌گرفته نشان می‌دهد؛ عامل ۸۸درصد از ۵۰۰ حادثه بررسی‌شده در سال گذشته، مراجعه دارندگان خودرو به مراکز غیرمجاز یا نصب آپشن‌های غیراستاندارد بوده است.» مقیمی با بیان این‌که ایجاد تغییر در سیستم‌های مختلف خودرو سبب از بین رفتن گارانتی خودرو می‌شود،‌ تصریح کرد: «خدماتی که شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو ارایه می‌کند منطبق با حوزه‌های فنی و مهندسی خودرو است که هیچ‌ آسیبی به آن وارد نمی‌کند.» مدیرعامل ایران‌خودرو در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتباط مستقیم آپکو با معاونت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: «درخواست از آپکو این است که با معاونت کیفیت ایران‌خودرو و سایر معاونت‌های مرتبط مانند فروش، صادرات و کیفیت ارتباط مستمر داشته باشد. زیرا معتقدیم باید سفارش مشتری از خط تولید ایران‌خودرو تامین شود. چراکه بحث کیفیت در صدر موضوعات قرار دارد.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که دوره‌های تخصصی خدمات تیونینگ در مراکز خدمات پس‌ازفروش اهمیت دارد، گفت: «درخواست ما این است که یک‌درصد تولید ایران‌خودرو از طریق آپکو تحویل مشتریان شود. چراکه ظرفیت‌های لازم در آپکو برای سفارشی‌سازی خودرو وجود دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که بخشی از تولیدات با خدمات استاندارد تیونینگ تحویل مشتریان شود.»

سفارش‌سازی احترام به حقوق مشتری
در این مراسم همچنین محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، سفارشی‌سازی را احترام به حقوق و سلیقه مشتریان دانست و گفت: ‌«باتوجه به این‌که حفظ ایمنی، استانداردهای فنی و اصولی، کیفیت و همچنین خارج‌نشدن خودرو از خدمات پس‌ازفروش و گارانتی دغدغه‌های اصلی و مهم در توجه به سلیقه و نیاز مشتریان سفارشی است. بنابراین فرایندهای سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی خودرو بر اساس سلیقه مشتری به صورت استاندارد در شرکت آپکو تابعه گروه ایران خودرو در سطح مطلوب و مطمئنی انجام می‌شود.» وی با اشاره به این‌که صنعت خودرو در مسیر قابل‌قبولی رو به بهبود است، تصریح کرد: «طی دو ماه اول امسال ۱۴۰هزار خودرو تولید شده است که ۷۲هزار دستگاه مربوط به ایران‌خودرو می‌شود.» وی تاکید کرد: «در گذشته وابستگی زیادی به خارج از کشور داشتیم و امروز وابستگی‌ها کاهش پیدا کرده است. داخلی‌سازی با رعایت کیفیت مطلوب و قابل رقابت باعث خرسندی است. حرکت‌هایی نظیر بهسازی محصولات، برندسازی، توسعه قوای محرکه، کاهش مصرف سوخت، تولید گیربکس داخلی و بهینه‌سازی خدمات و محصولات که با اتکا بر توانایی‌ها و تجربه داخلی و بدون کمک و حمایت خارجی صورت پذیرفته، قابل‌توجه است.» وی تصریح کرد: «ایدرو به‌عنوان مرکز تنطیم‌گر و سیاست‌گذار صنعت خودرو کشور، از ایده‌های توسعه‌ای این صنعت ازجمله پیشنهادهای ایران‌خودرو در مورد توسعه محصولات سفارشی پشتیبانی خواهد کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =