علیرضا چیذری موسسه برسام

طی برگزاری نخستین‌نشست خبری جشنواره تیونینگ، آپشن، خودروهای کلاسیک و آفرود و لوازم جانبی، علیرضا چیذری به‌عنوان مدیر اجرایی این نمایشگاه و رئیس هیات‌مدیره موسسه برسام وعده اجرای ایده کامل‌ترین نمونه از این نمایشگاه‌ها را در داخل کشور داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی برگزاری نخستین‌نشست خبری جشنواره تیونینگ، آپشن، خودروهای کلاسیک و آفرود و لوازم جانبی، علیرضا چیذری به‌عنوان مدیر اجرایی این نمایشگاه و رئیس هیات‌مدیره موسسه برسام وعده اجرای ایده کامل‌ترین نمونه از این نمایشگاه‌ها را در داخل کشور داد. چیذری توضیح داد که از سال ۹۸ تجربه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در محل برج میلاد داشته‌ایم؛ اما سال گذشته به‌دلیل بیماری کرونا این رویداد برگزار نشد و پس از برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلف با مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب مقرر شد این نمایشگاه تیرماه سال جاری در این محل برگزار شود.
زمان دقیق این نمایشگاه طی روزهای ۲۲ الی ۲۵ تیرماه خواهد بود و چیذری از این رویداد به‌عنوان جشنواره‌ای از چند نمایشگاه یاد کرد که قرار است خودروسازهای معتبری همچون سایپا، بخش خودروهای سفارشی ایران‌خودرو «APCO»، پرشیاخودرو به‌عنوان نماینده محصولات ب‌ام‌و آلمان، شرکت ستاره ایران به‌عنوان نماینده رسمی گروه دایملر و برند مرسدس‌بنز در ایران در این نمایشگاه با متراژ حدود ۱۸۰۰ الی دو هزار متر حضور پیدا کند. همچنین قرار است بخش جانبی درمحیط باز نمایشگاه شهر آفتاب به‌رونمایی و معرفی جدیدترین سیستم‌های صوتی خودرو اختصاص یابد و به‌گفته چیذری: «۱۵ برند معتبر دنیا در حوزه سیستم‌های صوتی، آخرین دستاوردهای خود را در طول روزهای برگزاری جشنواره درمعرض بازدید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.» در ادامه این نشست جمشید فلاحی، معاون امور نمایشگاهی شهر آفتاب به‌نگرانی‌های موجود درباره وضعیت بهداشتی نمایشگاه با وجود بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: «شهر آفتاب از فضای استاندارد نمایشگاهی برخوردار است و سالن‌های وسیع، تهویه مناسب و دستگاه‌های مکنده نگرانی‌های بهداشتی را به‌حداقل رسانده و حتی امکانات بهداشتی خاصی را نیز تدارک دیده‌ایم.» همچنین فلاحی از پیشنهاد برگزاری مدل هیبرید برای بخش بین‌الملل این نمایشگاه یاد کرد که براساس این ایده غرفه در نمایشگاه وجود دارد؛ اما غرفه‌دار در کشور مبدا قرار دارد و با مشتریانی که از نمایشگاه بازدید می‌کنند به‌صورت اینترنتی وارد مذاکره، گفت‌وگو و عقد قرارداد می‌شود.» او توضیح داد که برخلاف برگزاری نمایشگاه مجازی در این حالت امکان کسب اطلاعات لازم به‌صورت فیزیکی و رویت کالا وجود دارد و تنها مذاکرات یا چگونگی خرید و انتقال به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

نمایشگاهی با حضور مقامات ورزشی
در ادامه این مراسم بیژن خراسانی، پیشکسوت اتومبیل‌رانی گفت: «باید بگوییم که در دنیا برای معرفی نوع فعالیت و کیفیت محصولات صنایع مختلف از ظرفیت نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود؛ اما در کشورمان نتوانسته‌ایم از چنین ظرفیتی به‌خوبی استفاده کنیم و از طرفی صنعت تیونینگ نیز در دنیا جایگاه ویژه‌ای نزد کمپانی‌های مهم خودروسازی دارد. اما متاسفانه از بدو ورود خودرو و این صنعت به‌ایران، افراد بدون برخورداری از دانش لازم وارد این حوزه شدند و به‌همین دلیل کیفیت خدمات در این بخش تا حدی ضعیف است. همچنین سنگ‌های بزرگی در مسیر آن‌ها قرار داده شده و حتی برخی مسئولین مربوطه فعالیت آن‌ها را غیرقانونی می‌دانند. ما از کسانی که این جشنواره را درچنین شرایطی برگزار می‌کنند، تقدیر می‌کنیم. البته درچنین شرایطی این‌گونه نمایشگاه‌ها در بسیاری از کشورهای جهان برگزار شده است و با این حال پیگیری این امر درکشورمان نیز جای بسی تشکر دارد و این جشنواره موقعیت بسیار مناسبی است تا کسانی که در این حرفه فعال هستند، تولیدات خود را به‌نمایش بگذارند و از فواید آن بهره‌مند شوند.»

برترین نمونه خودروهای کلاسیک در شهر آفتاب
استاد تیمور ریچارد یکی از بهترین کلکسیونرها در داخل کشور به‌شمار می‌رود و وی درمورد این رویداد گفت: «جشنواره‌ها نیاز ملی هستند و این جشنواره نیز بسیار مهم و موثر خواهد بود؛ بخصوص درمورد خودروهای قدیمی که میراث گذشته است. اما متاسفانه بخش عمده‌ای از آن‌ها از بین رفته و باید الباقی آنها را حفظ کرد. این جشنواره می‌تواند در فرهنگ‌سازی این موضوع موثر باشد و ما تمام سعیمان را می‌کنیم که با ارگان‌های مختلف ارتباط برقرار کرده تا فرهنگ‌سازی در این راستا تقویت و قدر این خودروها بیش‌تر دانسته شود.»
تاکنون ساعت برگزاری این نمایشگاه اعلام نشده است. همچنین از سایر بخش‌هایی که حضور آن‌ها در این جشنواره تایید شده می‌توان به‌تورهای کمپینگ، روانکارها، موتورسیکلت، خودروها و موتورسیکلت‌های هیبرید و برقی اشاره کرد. در پایان، مدیر برگزاری این جشنواره اعلام کرد که با مرکز تحول پیشرفت ریاست‌جمهوری و معاونت صنعتی این مرکز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا حضور استارت‌آپ‌ّ‌های حوزه خودرو در این جشنواره همراه با ارائه تسهیلات باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

آخرین اخبار