وضعیت فورد

باتری به‌عنوان یک محصول بسیار مهم و استراتژیک در زمان حال و آینده مطرح است و باتری‌ها چه در خودرو و چه درصنایع دیگر از اهمیت بالایی برخوردارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری به‌عنوان یک محصول بسیار مهم و استراتژیک در زمان حال و آینده مطرح است و باتری‌ها چه در خودرو و چه درصنایع دیگر از اهمیت بالایی برخوردارند. بسیاری این صنعت را در آینده جزو صنایع اصلی می‌دانند که بسیاری از بخش‌های دیگر از آن تاثیر خواهند گرفت. درحوزه باتری خودرو نیز شرکت‌های بزرگ خودروسازی به‌دنبال سرمایه‌گذاری هستند. در این زمینه شرکت‌های خودروساز آمریکایی نیز اقدامات مهمی انجام دادند.شرکت فوردموتور و SK Innovation سرمایه‌گذاری مشترکی برای ساخت باتری خودروهای برقی در این کشور انجام داده‌اند. SK Innovation یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری در جهان است و فورد درحال حاضر برای تهیه باتری برای برخی از مدل‌ها از جمله کامیون الکتریکی F-150 آینده خود با این شرکت ارتباط برقرار کرده است. مدیران شرکت فورد اظهار کرده‌اند که این معامله می‌تواند منجر به‌ساخت دو کارخانه جدید تولید باتری در آمریکای شمالی شود. همکاری فورد با این شرکت کره‌ای منجر به‌ساخت باتری‌ها و اجزای مربوطه در ایالات‌متحده و با هدف تولید ۶۰گیگاوات-ساعت سالانه تا سال ۲۰۲۵ خواهد شد.
مدیران فورد تصریح کرده‌اند که خروجی این همکاری احتمالا منجر به‌سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت دو کارخانه جدید تولید باتری در آمریکای شمالی خواهد شد. هرچند جزئیات این همکاری هنوز تکمیل نشده است و انتظار می‌رود در اواخر سال جاری نتیجه آن مشخص شود. مدیران اجرایی فورد تاکید دارند که ساختار سرمایه‌گذاری و مالکیت نیز هنوز مورد بحث است و منوط به‌تصویب مقررات خواهد بود.
هاو تای-تانگ، مدیر ارشد تولید و عملیات فورد گفت: «این هدف برای کمک به‌فورد در ایجاد توانایی‌ها و تخصص برای تولید باتری در مقیاس بزرگ است.»
فورد مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ ‌خودروسازی، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده تا مدل‌های بیش‌تری را با انرژی باتری تولید کند. با توجه به‌مقررات سخت‌گیرانه مربوط به‌میزان انتشار گازهای خروجی در سراسر جهان، فورد نیز قصد دارد خودروهای بنزینی را به‌تدریج از خط تولید خارج و خودروهای برقی را جایگزین آن‌ها کند.
مدیرعامل فورد، جیم فارلی ماه گذشته گفت که این شرکت قصد دارد با برنامه‌ریزی برای تولید باتری‌های لیتیوم-یون خود برای خودروسازی‌های الکتریکی وارد بازی باتری‌سازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =