ظاهرا عربستان‌سعودی به اهمیت استفاده از روانکارهای با کیفیت بالا در صنعت پی برده است. درحالی که اکثر روغن مصرف‌شده در صنایع ایران از نوع غیرسنتتیک هستند، اما رایزنی‌ها در آن‌سوی خلیج‌فارس به سمت تولید بالاترین سطح از روغن پایه رفته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، ظاهرا عربستان‌سعودی به اهمیت استفاده از روانکارهای با کیفیت بالا در صنعت پی برده است. درحالی که اکثر روغن مصرف‌شده در صنایع ایران از نوع غیرسنتتیک هستند، اما رایزنی‌ها در آن‌سوی خلیج‌فارس به سمت تولید بالاترین سطح از روغن پایه رفته است. کولینیال را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خط انتقال نفتی در ایالات‌متحده می‌شناسیم، اما کولینیال‌شیمی در زمینه تولید روانکارهای صنعتی سطح بالا تخصص ویژه‌ای دارد.
از این رو روند ساخت سایت جدید عربستان‌سعودی برای فرآوری روانکارهای صنعتی در دمام «مرکز استان شرقی» با همکاری این شرکت انجام خواهد شد. محصولات این سایت قرار است روانکارهایی براساس روغن پایه فسفات استری باشد که کاربرد زیادی در برش فلزات، مایعات مخصوص سنگ‌زنی «Grinding»، مایع هیدرولیک، روغن موتورهای صنعتی، روغن دنده و مایعات جلوگیری کننده از زنگار دارد.
عقد این قرارداد در پیتسبورگ‌جنوبی در ایالت تنسی است و در سمت مقابل کولینیال‌شیمی در این جوینت‌ونچر شرکت سرمایه‌گذاری سدیم با همراهی مخزن‌سازی EROG قرار دارند. کولینیال فناوری و دانش فنی را فراهم می‌کند در حالی‌که سدیم و EROG مسئول کارهای ساختمانی است.
دیوید اندرسون، مدیرعالم کولینیال گفت: «این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان محصولات مورد استفاده در صنایع نفت، بهداشتی ، خانگی و شوینده‌های صنعتی در امریکا به حساب می‌آید. تاسیس کارخانه جدید در دمام به خدمات‌دهی بهتر و تامین نیازهای مشتریان در این منطقه کمک خواهد کرد و موقعیت آن را در بازار های خاورمیانه بهبود خواهد بخشید.
از دیگر اعضای هیات‌موسس این شرکت جدید می‌توان به محمد عبدالدئیم ،ریاست هیات‌مدیره EROG به عنوان معاون رئیس هیات‌مدیره و دکتر پیتر چتوکاتی و داگلاس وین اشاره کرد. در نخستین مرحله لوب‌کات تولیدشده در عربستان توسط این جوینت‌ونچر بررسی و براساس آن اقدام به تولید روغن پایه‌های استری خواهد شد.
روند احداث نیز در محوطه ۹ هکتاری دنبال می‌شود که شامل تانکرهای بزرگ و مسیرهای پالایش و پرکنی متعددی است. همچنین روند بسته‌بندی و لیبلینگ نیز در همین پالایشگاه انجام خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود روند تجاری‌سازی محصولات این پالایشگاه از سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ پس از تحویل گرفتن لوب‌کات از منابع عربستانی آغاز خواهد شد. کولینیال‌شیمی به طور مستقیم وارد حوزه تولید روانکارهای خودرو و البته روغن‌موتور نشده است اما محصولات شیمیایی حفاظت از خودرو بین محصولات این شرکت دیده می‌شوند. به احتمال زیاد می‌توان انتظار داشت در ادامه فعالیت جوینت‌ونچر آمریکایی-عربستانی، شاهد تولید این محصولات نیز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =