کویر‌ تایر

گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با تصویب بودجه 4هزار میلیارد تومانی،‌ اولین خط‌تولید تایرهای تمام‌سیمی معدنی راهسازی و کشاورزی را در مجموعه کویرتایر ایجاد می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با تصویب بودجه 4هزار میلیارد تومانی،‌ اولین خط‌تولید تایرهای تمام‌سیمی معدنی راهسازی و کشاورزی را در مجموعه کویرتایر ایجاد می‌کند. محمدحسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر با اعلام این خبر به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با در اختیار داشتن 67درصد از سهام شرکت کویرتایر به عنوان اولین تولیدکننده تایرهای رادیال سواری در ایران،‌ گام‌های اجرایی برای ایجاد اولین خط تولید تایرهای سیمی دامپتراک و کشاورزی برداشته است.
وی با تاکید بر اینکه بودجه 4هزارمیلیارد تومانی این پروژه توسط گروه سرمایه گذاری امید وابسته به بانک سپه تایید شده، بیان کرد: درحال حاضر تحقیقات پروژه انجام شده و با ورود تکنولوژی وتجهیزات از چین،‌ ایران به جمع تولیدکنندگان تایرهای غول‌پیکر راهسازی و همچنین تایرهای رادیال کشاورزی (AGR)اضافه خواهد شد. به گفته زینلی در حال حاضر هیچ تایرسازی در کشور امکان و تکنولوژی تولید تایرهای رادیال راهسازی معدنی و کشاورزی را ندارد و کویرتایر مانند سنوات گذشته که برای اولین‌بار تکنولوژی ساخت تایرهای رادیال سواری را به ایران وارد کرد این‌بار نیز با برداشتن موانع تولید،‌ نام خود را به عنوان اولین تولیدکننده تایرهای دامپتراک در کشور ثبت خواهد کرد.
وی ظرفیت اسمی این پروژه را 50هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: از این میزان 20هزارتن شامل محصولات راهسازی و معدنی یا همان تایرهای ویژه دامپتراک‌هاست. 5هزار تن از ظرفیت خط تولید جدید کویرتایر به تولید محصولات رادیال کشاورزی اختصاص خواهد یافت و سالانه 25هزارتن انواع محصولات رادیال باری اتوبوسی توسط کویر تولید و روانه بازار خواهد شد.
مدیرعامل کویرتایر همچنین از خودکفایی این شرکت در طراحی و تولید تایرهای SUV و CUV خبر داد و گفت: متخصصان جوان کویرتایر در بخش طراحی و تولید،‌ برای اولین‌بار در کشور موفق شدند تایرهای رینگ 18،‌19و 20را طراحی و تولید کنند. وی اظهار امیدواری کرد: پروژه تولید لاستیک‌های رادیال سنگین در کویر تایر در آینده‌ای بسیار نزدیک عملیاتی شود و بخش عمده‌ای از نیاز معادن بزرگ کشور به تایرهای غول پیکر که تا امروز چاره‌ای به جز واردات آنها از خارج کشور نبوده است توسط جوانان ایرانی و در کارخانه کویر تایر تولید شود. شایان ذکر است شرکت کویر تایر فعالیت خود را از سال 1366دربیرجند آغاز کرده و در طول مدت فعالیت خود به‌عنوان اولین تولیدکننده تایرهای رادیال سواری بدون تیوب استیل بلت در کشور و اولین و تنها تولیدکننده تایرهای سبز شناخته می‌شود. پیشتازی کویر تایر در ورود تکنولوژی‌های جدید در حالی رقم خورده است که پیش از این گروه صنعتی بارز به عنوان تنها تولیدکننده تایرهای رادیال باری-اتوبوسی در کشور شناخته می شد و همواره به عنوان تایرساز پیشتاز در طراحی و ساخت محصولات جدید مطرح بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =