گروه صنعتی بارز

گروه صنعتی بارز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر در ایران برای اولین‌بار در کشور،‌30درصد تولیدات رادیال سواری  خود را در بورس کالا توزیع خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی بارز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر در ایران برای اولین‌بار در کشور،‌30درصد تولیدات رادیال سواری خود را در بورس کالا توزیع خواهد کرد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» اواخر هفته گذشته بورس کالا در اطلاعیه‌ای از پذیرش کالای تایر خودرو ویژه خودروهای سواری و وانتی دو شرکت بارز کردستان و بارز کرمان خبر داد.
بر اساس این موافقت لاستیک بارز کردستان 5هزار و 877تن و بارز کرمان 4هزار و 293تن از محصولات رادیال سواری خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد. در همین زمینه رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا نیز عرضه بیش از 4هزار تن تایر بارز کرمان و بیش‌از 5هزار تن تایر بارز کردستان در بورس کالا را حرکت شستا در مسیر شفافیت و سودآوری اعلام کرد شستا برای ذی‌نفعان و سهامداران خود انجام داده است.
اعلام خبر عرضه تایرهای سواری بارز در بورس کالا اما شبهات بسیاری را برای فعالان بازار تایر به‌وجود آورده است تاجایی‌که موجب نگرانی نمایندگان و عاملین فروش این شرکت در بازار نیز شده است. در همین رابطه یکی از مدیران گروه صنعتی بارز در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» ضمن تایید عرضه تایرهای رادیال سواری این گروه صنعتی در بورس کالا گفت: جزئیات دقیق ورود تایرهای رادیال سواری به بورس کالا در کمسیون فروش بارز مطرح و تصویب خواهد شد اما آنچه تا امروز مشخص شده است صرفا 30درصد از تولیدات سواری در بورس کالا توزیع خواهد شد.
وی واجدین شرایط خرید تایر از بورس کالا را که احتمالا در قالب سبد عرضه خواهد شد، نمایندگان فعلی گروه صنعتی بارز،‌ افرادی که به دلیل محدودیت‌های اعطای نمایندگی موفق به اخذ نمایندگی نشده‌اند و همچنین مشتریان بارز در قالب شرکت‌ها و سازمان‌ها اعلام کرد و گفت: اسامی این افراد در قالب لیستی تهیه شده است تا بتوانند تایر موردنیاز خود را از بورس کالا تهیه کنند. این مقام مسئول در گروه صنعتی بارز درخصوص نحوه قیمت‌گذاری تایر در بورس کالا نیز گفت: انتخاب این شیوه از فروش در جهت شفافیت نظام توزیع و فروش بارز صورت گرفته است و بسته‌های اعلامی با قیمت مصوب دولتی به عنوان قیمت پایه در بورس کالا عرضه می‌شوند.
به گزارش خبرنگار روزنامه«دنیای‌خودرو» گروه صنعتی بارز در چند سال گذشته با مشکلاتی در زمینه نحوه توزیع تایر بین عاملان فروش مواجه بود و به نظر می‌رسد تصمیم اخیر شستا برای عرضه تایر در بورس کالا در جهت شفاف‌سازی نظام توزیع صورت گرفته است.
اما آنچه هنوز جای ابهام دارد،‌ امکان خرید بخش عمده‌ای از تایرهای عرضه‌شده در بورس توسط عده‌ای خاص با سرمایه‌های بالاست که البته در این شرایط هیچ دستگاه نظارتی نمی‌تواند نسبت به این خریدها و توزیع کالادر بازار توسط خریداران بورسی نظری داشته باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمشید سروی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    7 0
    لاستیک فروش هستم برای خرید سهمیه لاستیک باری سواری بورس
  • رضا مویدی پور IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 0
    خرید دارم مغازه دار هستم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =