لنت ترمز

عدم نظارت بر هر کالا و خدماتی، موارد تقلب را افزایش می‌دهد و دربخش قطعات خودرو این موضوع نمود بیش‌تری دارد. همچنین درمورد قطعات پرمصرفی مانند لنت‌ترمز این موضوع به‌یک اپیدمی تبدیل شده و در این بخش هر روز شاهد رشد قارچ‌گونه برندهای تقلبی و جعل محصول برندهای اصلی هستیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،عدم نظارت بر هر کالا و خدماتی، موارد تقلب را افزایش می‌دهد و دربخش قطعات خودرو این موضوع نمود بیش‌تری دارد. همچنین درمورد قطعات پرمصرفی مانند لنت‌ترمز این موضوع به‌یک اپیدمی تبدیل شده و در این بخش هر روز شاهد رشد قارچ‌گونه برندهای تقلبی و جعل محصول برندهای اصلی هستیم.
به‌گفته فعالان و تولیدکنندگان لنت‌ترمز عدم‌نظارت صحیح بر واحدهای زیرپله‌ای نه‌تنها بسیاری از شرکت‌ها را با چالش و خطر ورشکستگی مواجه کرده، بلکه جان مردم را نیز به‌بازی گرفته است.
یک تولیدکننده لنت‌ترمز دراین‌باره به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «مراجع نظارتی و قضایی باید با افرادی که به‌شکل غیرقانونی و غیراستاندارد لنت‌ترمز تولید می‌کنند، برخورد جدی داشته باشند. چرا که حفظ جان مردم به‌این قطعه با اهمیت بستگی دارد.»
وی درخصوص مشکلات اقتصادی که تولید لنت‌ترمز در واحدهای زیرپله‌ای ایجاد می‌کند نیز تصریح می‌کند: «به‌هرحال این واحدها اصولا ثبت هم نشده‌اند و وقتی این‌ کارگاه‌ها مجوزی ندارند، طبیعتا مالیاتی نیز پرداخت نمی‌کنند. همچنین این کارگاه‌ها با کارگرانی مشغول به‌کار هستند که برای آن‌ها بیمه‌ای رد نمی‌شود و به‌نوعی کارگرها را نیز به‌شکل ظالمانه‌ای به‌کار گمارده‌اند.»
این فعال حوزه لنت‌ترمز درادامه همچنین با اشاره به‌مواد مورد استفاده برای تولید لنت‌ترمز در این کارگاه‌های زیرپله‌ای نیز می‌گوید: «مواد استفاده‌شده برای تولید این لنت‌ها نیز بی‌کیفیت و ناخالص است. همچنین از قطعات استوک نیز در تولید این لنت‌ها استفاده می‌شود. به‌طور کلی این کارگاه‌ها برای ارزان تمام شدن محصولاتشان از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.»
وی تاکید می‌کند: «مجلس باید دست به‌کار شود و برای جاعلین و افرادی که به‌صورت زیرپله‌ای و بدون مجوز لنت‌ترمز تولید می‌کنند، مجازات سنگینی درنظر بگیرد و تا زمانی که مجازات صرفا به‌جریمه محدود می‌شود، نمی‌تواند عامل بازدارنده باشد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =