خرید اینترنتی لاستیک

باورود قاطع هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی‌ از این پس فروش تایرهایی که مازاد بر نیاز  بازار  تولید می‌شوند، از سوی عوامل فروش نیازی به ثبت در سامانه ندارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،باورود قاطع هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی‌ از این پس فروش تایرهایی که مازاد بر نیاز بازار تولید می‌شوند، از سوی عوامل فروش نیازی به ثبت در سامانه ندارد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌در جلسه مشترکی که به درخواست علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس برگزار شده بود، مقرر شد تولیدکنندگان موظف به ثبت آمار تولید خود در سامانه جامع تجارت باشند اما لاستیک‌های مازاد بر نیاز تولیدشده، صرفا با ثبت آمار به فروش برسند و نیازی به ثبت تمام مراحل فروش بین عمده‌فروش،‌ خرده‌فروش و مصرف‌کننده نهایی در سامانه نباشد.
دکتر محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس هیات‌مدیره زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور با اعلام این خبر به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «براساس این جلسه‌ که نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ‌نایب‌رئیس مجلس و دو نماینده از شرکت‌های تایرسازی هم حضور داشتند، مقرر شد تولیدات مازاد تایرسازان داخلی از فروش سامانه‌ای معاف شوند. این تصمیم شامل تمام سایزها و انواع تایر از بایاس و رادیال سواری و باری-اتوبوسی می‌شود و شرط آن مازاد بودن تولید است. در همین راستا ابتدا تایرهای بایاس 12-24از فروش سامانه‌ای در تمامی رده‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی معاف شدند و پس از آن نیز هر نوع و سایز تایری که مازاد بر نیاز کشور تولید شود، شامل این تصمیم خواهد شد.»
وی با تاکید بر اینکه فروش تایرهای تولیدشده کمتر از نیاز بازار همچنان باید طی فرایند فروش قبلی به بازار عرضه شوند، گفت: «تایرهایی که در بازار کمبود دارند طبق روال گذشته از طریق ثبت در سامانه جامع تجارت عرضه می‌شوند و تا حلقه آخر باید به این شیوه فروخته شوند. وظیفه مشخص کردن این تایرها نیز برعهده معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت است.»
گنجی از تصمیم‌گیری برای آزاد شدن صادرات تایرهای ایرانی و ورود دوباره به بازارهای جهانی خبر داد و افزود: «صادرات تایر براساس پیشنهاد معاونت امور صنایع وزارت صمت و ابلاغ به معاونت بازرگانی داخلی انجام خواهدشد. ضمن اینکه در جلسه مذکور تصمیم برآن شد 20درصد تولیدات تایر در ایران در تمام گروه محصول‌ها توسط معاونت امور صنایع وزارت صمت برای بررسی در ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شود که در صورت تایید در این ستاد مجوزهای لازم برای شروع صادرات صادر خواهد شد.»
رئیس هیات‌مدیره انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور همچنین از لزوم توزیع تایرهای سنگین واردشده با ارز 4200تومانی تا حلقه آخر توسط سامانه جامع تجارت و سامانه راهداری خبر داد و افزود: «وظیــــــفه رصد و نظارت بر نحوه اجرای این مصوبات برعهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تـــولیدکنندگان گذاشته شد و این سازمان باید گزارش‌های خود درخصوص نحوه اجرای مصوبات را به هیات‌رئیسه مجلس ارائه کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =