بهمن‌دیزل

براساس آمار ارائه‌شده توسط بهمن‌دیزل، تولید محصولات این شرکت در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد 55درصدی بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس آمار ارائه‌شده توسط بهمن‌دیزل، تولید محصولات این شرکت در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد 55درصدی بوده است. عمده‌رشد تولید بهمن‌دیزل در سه ماه نخست سال 1400 در کامیونت شیلر صورت گرفته که از تولید 92 دستگاه در سال گذشته به 236 دستگاه رسیده است. در کنار رشد کامیونت شیلر، مینی‌بوس پگاسوس دیگر محصول بهمن‌دیزل نیز شاهد رشد تولید 66 درصدی بوده است. کامیونت 6 تن NPR75K همچنین با تولید 60 دستگاه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصد همراه بوده است.

افزایش 282 درصدی تولید در حوزه محصولات کاربری
در حوزه محصولات کاربری بهمن‌دیزل نیز با توجه به آمار ارائه شده، تولید در مقایسه با سال گذشته 282 درصد افزایش یافته است. در بخش کاربری‌سازی، بیشترین سهم افزایش تولید به یخچالی و ایزوله با رشد 61 درصدی اختصاص یافته است. سایر کاربری‌های بهمن‌دیزل در 10 نوع متفاوت نیز از 30 دستگاه در سال گذشته به 63 دستگاه در سه ماه نخست سال جاری افزایش داشته است. گزارش رشد تولید محصولات بهمن‌دیزل در حالی منتشر می شود که محمد محمدی، مدیرعامل شرکت بهمن‌دیزل اردیبهشت‌ماه امسال در نشست خبری از توسعه محصولات و تولید کامیون و کشنده در سال جاری خبر داد و گفت: «دستیابی به داخلی‌سازی 60 درصدی در شیلر، ارتقای سطح کیفی محصولات، افزایش 100 درصدی تولید و صادرات از اهداف امسال بهمن‌دیزل است.»

افزایش میزان داخلی‌سازی شیلر ۸ تن به 40 درصد
محمدی از افزایش میزان داخلی‌سازی شیلر ۸ تن به 40 درصد خبر داد و افزود: «میزان داخلی‌سازی مینی‌بوس پگاسوس نیز درحال‌حاضر ۴۱ درصد است که بر اساس هدف‌گذاری‌ها این میزان در سال جاری به ۵۰ درصد خواهد رسید.» مدیرعامل بهمن‌دیزل همچنین به افزایش ۵۰ درصدی کاربری‌سازی اشاره و اظهار کرد: «در سال گذشته 23 دستگاه خودرو آتش‌نشانی تولید کردیم و به سازمان آتش‌نشانی کشور تحویل دادیم و تنها شرکت دارای استاندارد یا گرید A در حوزه تولید این خودروها هستیم.» وی با اشاره به این‌که در سال جاری علاوه بر افزایش تولید در بهمن‌دیزل، شاهد افزایش سرمایه هم خواهیم بود، گفت: «برنامه داریم تا خودروهای بهمن‌دیزل ارتقای ستاره کیفی داشته باشند و خودروهای چهارستاره، پنج‌ستاره شوند. امسال 2 خودرو جدید داریم که یکی کامیون است و در نیمه دوم سال جاری تولید می‌شود. در بخش کشنده نیز وارد می‌شویم و تولید این خودرو نیز در شش‌ماهه دوم انجام می‌شود.» رشد تولید محصولات بهمن‌دیزل در حالی عنوان می‌شود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش جدید خود از رشد ۳۲ محصول از ۳۹ محصول منتخب صنعتی و معدنی در دوماهه نخست امسال خبر داد. بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که در دوماهه امسال ۲۱۵ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون و همچنین ۹۵۶ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید شد که به ترتیب حاکی از افت ۳.۲ درصدی و رشد ۴۵.۵ درصدی در هم‌سنجی با پارسال است.

چشم‌انداز حضور در بازارهای منطقه
چند روز پیش، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران و هیات همراه با حضور در شرکت بهمن، ضمن دیدار و رایزنی با مدیران ارشد این گروه خودروسازی از خط تولید خودروهای این گروه بازدید کردند. سفیر جمهوری ارمنستان در حاشیه این بازدید، ضمن تاکید بر قابلیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه خودروسازی گفت: «گروه بهمن یک گروه منسجم و با توانمندی‌های زیاد در خودروسازی محسوب می‌شود.» چگونگی نحوه تعامل دولت ارمنستان با گروه بهمن ازجمله موضوعاتی بود که در دیدار آرتاشس تومانیان و بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن مورد رایزنی و گفت‌وگو قرار گرفت. آن‌چه در روابط ایران و ارمنستان اهمیت دارد، این است که روابط دو کشور همواره دوستانه بوده و مقامات تهران-ایروان بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دو طرف برای توسعه مناسبات در مسیر تعاملات تاکید دارند. ارمنستان با حدود ۳۰هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از 3میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم‌مرز است. منطقه قفقاز جنوبی به دلیل هم‌مرز بودن با ایران از اهمیت ویژه‌ای در مراوادات اقتصادی برخوردار است و می‌تواند پلی میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا باشد. در این میان، گسترش روابط اقتصادی ایران و ارمنستان و افزایش سطح تجاری ۳۲۰میلیون دلاری فعلی اولویت اصلی خواهد بود که در صورت توافقات طرفین در حوزه خودروسازی می‌تواند سهم تجاری بیشتری از مناسبات اقتصادی تهران-ارمنستان برای کشور به ارمغان آورد.

مذاکرات سازنده سفیر ارمنستان با مدیران گروه بهمن
آرتاشس تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، در حاشیه بازدید از گروه بهمن، در ارزیابی از توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه خودروسازی گفت: «با این‌که در این مورد نظر تخصصی نمی‌توانم بدهم، اما صنعت خودرو یکی از صنایع مهم در ایران به شمار می‌رود.» وی افزود: «گروه بهمن یک گروه منسجم و با قابلیت و توانمندی‌های زیاد در خودروسازی به شمار می‌رود و خودروهای تولیدشده در این گروه توانسته‌اند با استاندارهای روز جهانی برابری کند.» سفیر جمهوری ارمنستان در تهران با تاکید بر این‌که خودروهای تولیدی گروه بهمن از نظر کیفیت و قیمت معیارهای خوبی دارد، تصریح کرد: «با مدیران ارشد گروه بهمن پیرامون نحوه همکاری و تعامل دوجانبه مذاکرات خوبی داشتم، اما نیاز است تمامی این شرایط جداگانه مورد بررسی قرار گیرد تا بهتر بتوانیم زمینه همکاری دو طرف را به‌وجود بیاوریم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =