پژو 206 صندوقدار V8

پژو 206 صندوقدار و برلیانس سری H330 از سدان‌های محبوب و جوان‌پسند بازار خودرو ایران محسوب می‌شوند و پژو ۲۰۶ یکی از خودروهای محبوب در سراسر دنیاست که در ایران در تیپ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود و مدل صندوقدار آن یا همان پژو 206 اس‌دی، آخرین مدل از انواع مختلف پژو ۲۰۶ است.

به گزارش «اخبار خودرو»،پژو 206 صندوقدار و برلیانس سری H330 از سدان‌های محبوب و جوان‌پسند بازار خودرو ایران محسوب می‌شوند و پژو ۲۰۶ یکی از خودروهای محبوب در سراسر دنیاست که در ایران در تیپ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود و مدل صندوقدار آن یا همان پژو 206 اس‌دی، آخرین مدل از انواع مختلف پژو ۲۰۶ است. این مدل به‌خاطر صندوق‌عقب بزرگ و جادار، به‌عنوان یک خودرو خانوادگی محبوبیت خاصی دارد و قسمت عقب آن از فضای کافی برای سرنشینان برخوردار است.

این مدل با همکاری پژو و ایران‌خودرو تولید و در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. نام اس‌دی (SD) در این مدل برگرفته از کلمه‌ سدان (sedan) است. خودروسازی برلیانس نیز یکی از شرکت‌های خودروسازی مطرح چینی است و محصولات آن در ایران توسط شرکت پارس‌خودرو مونتاژ شده و به‌بازار عرضه می‌شود و طی چند سال حضورش، فروش خوبی در ایران داشته است.

مقایسه طراحی ظاهری و داخلی
طراحی بدنه پژو 206 تقریبا تکراری است؛ اما برلیانس درمجموع طراحی خوب و مدرنی دارد. بخش‌هایی از ظاهر برلیانس شباهت کمی با محصولات ب‌ام‌و دارد.
درواقع از نظر ظاهری می‌توان گفت که برلیانس دارای طراحی مدرن‌تر و شکیل‌تری است و درنتیجه جوان‌پسندتر است. البته برلیانس نیز همچون ۲۰۶، درمدل هاچ‌بک طراحی جذاب‌تری نسبت به‌سدان دارد. احتمالا این زیبایی ظاهری به‌دلیل عدم‌هماهنگی بصری چراغ‌های جلو و عقب در مدل صندوقدار است و درمجموع، طبیعی است که خودرو جدیدتر، طراحی ظاهری شکیل‌تر و مدرن‌تری داشته باشد.از نظر فضای داخلی کابین، طراحی پژو ۲۰۶ صندوقدار قابل قبول و نسبتا جذاب است و درعین حال مواد مورد استفاده همان پلاستیک خشک همیشگی است. البته رنگ‌بندی مدل‌های اولیه ۲۰۶ صندوقدار در اصطلاح مدل‌های فرانسوی، کیفیت و ظاهر بهتری نسبت به‌محصولات چند سال اخیر ایران‌خودرو دارد. برلیانس H330 نیز کابین نسبتا زیبا و قابل قبولی دارد. گرچه کیفیت کلی مواد تشکیل‌دهنده کابین، چشمگیر نیست، اما با کلاس قیمت خودرو مطابقت نسبی دارد و می‌توان از ایرادات جزئی آن چشم‌پوشی کرد. فضای داخلی آن رنگ روشنی دارد و احساس بهتری به‌سرنشینان می‌دهد. همین‌طور کابین برلیانس از کابین پژو ۲۰۶ بزرگ‌تر است و سرنشینان عقب، فضای جلوی پا یا لگ‌روم بیش‌تری دارند. درکل اگر طراحی داخلی برای شما اهمیت زیادی دارد، برلیانس گزینه بسیار مناسب‌تری است.

مقایسه فنی
برلیانس در سال ۱۳۹۴ طراحی شده و مدل H330 درواقع ارتقایافته برلیانس FSV است. برلیانس H330 را می‌توان نمونه صندوقدار H320 نیز نامید. موتور برلیانس H330 چهار سیلندر و 16 سوپاپه بوده و حجم آن 1498 سی‌سی است. حداکثر قدرت این مدل به 103 اسب‌بخار در 5800 دور در دقیقه می‌رسد و حداکثر سرعت برلیانس ۱۷۰ کیلومتر برساعت است. وزن آن نیز به ۱۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد و فاصله بین دو محور آن ۲۵۸۰ میلی‌متر است.
پژو ۲۰۶ صندوقدار در سال ۱۳۸۶ طراحی شد و موتور این خودرو چهار سیلندر و 16 سوپاپه است و حجم آن ۱۵۸۷ سی‌سی است. هر چه حجم موتور بیش‌تر باشد، موتور قدرت بیش‌تری تولید می‌کند. اما از طرف دیگر حجم موتور کمتر مصرف سوخت کمتری نیز دارد. با توجه به‌مشخصات اعلام‌شده برای این دو خودرو، درواقع این دو مدل از نظر حجم موتور، تفاوت قابل ملاحظه‌ای با یکدیگر ندارند. همچنین می‌توان گفت هر دو خودرو از نظر مشخصات فنی پیشرانه و گیربکس در سطح یکسانی قرار دارند. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۲۰۶ صندوقدار، ۶.۶ لیتر در هر 100 کیلومتر و حجم باک آن ۵۰ لیتر بوده و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار است و مصرف سوخت ترکیبی برلیانس نیز ۶.۷ لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد.

مقایسه آپشن‌ها و امکانات رفاهی
از نظر امکانات رفاهی، نقد زیادی به‌برلیانس وارد است. پارس‌خودرو به‌عنوان ارائه‌کننده برلیانس، در اقدامی عجیب، برخی امکانات خودرو را تنها برای مدل اتوماتیک در نظر گرفته است. امکانات برلیانس دنده‌ای عبارت است از رینگ 15 اینچی آلومینیومی، شیشه‌های بالابر برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو و باز شدن خودکار قفل درها هنگام تصادف. اما مدل اتوماتیک علاوه‌بر امکانات بالا، از موارد دیگری همچون سیستم تهویه‌مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده‌عقب، قابلیت بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در هشت جهت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه‌شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، روکش چرمی غربیلک‌فرمان و دکمه تنظیم صدا، کنترل از راه دور قفل مرکزی و دو بلندگوی بیش‌تر برای سیستم صوتی نیز برخوردار است.
درمقایسه پژو 206 صندوق‌دار و برلیانس H330، ۲۰۶ صندوق‌دار از نظر امکانات رفاهی، برتری خاصی نسبت به‌برلیانس ندارد. درواقع اگر با توجه به‌امکانات رفاهی قصد انتخاب یکی از این دو مدل خودرو را داشته باشید، قطعا برلیانس برتری قابل توجهی بر ۲۰۶ صندوقدار دارد.

جمع بندی
کیفیت خودرو یک معیار کلی است و به‌عوامل مختلفی بستگی دارد. درواقع هم ویژگی‌های ظاهری و هم ویژگی‌های فنی را می‌توان برای بررسی کیفیت خودرو درنظر گرفت. از نظر ویژگی‌های اولیه، مشخصات فنی، ظاهر و امکانات رفاهی، برلیانس برتری محسوسی نسبت به‌پژو ۲۰۶ صندوقدار دارد. اما برای اطلاع از ویژگی‌های کیفی در بلندمدت، باید از تجربه رانندگان این خودروها استفاده کرد. درآخر این‌که از حس رانندگی متفاوت برلیانس نمی‌توان گذشت. اما خوش‌فروش‌تر بودن پژو206 صندوقدار نسبت به رقیب از جمله مواردی است که جزو ویژگی‌های مثبت برای مشتری محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =