مرسدس بنز EQS

شرکت بنز طی مدت اخیر از برخی مدل‌های برقی‌اش رونمایی کرده است. مدل‌هایی که دارای باتری با ظرفیت بالا هستند و آن‌طور که مرسدس‌بنز می‌گوید این باتری‌ها توسعه خواهند یافت و احتمالا با هر بار شارژ مسافت‌های طولانی‌تری را طی خواهند کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،برقی‌سازی اصطلاحی است که طی چند سال اخیر به‌شدت پرکاربرد شده و به‌واسطه قوانین سفت‌وسخت اتحادیه‌اروپا، شرکت‌های خودروساز این منطقه در پی آن هستند. این مساله روی کار خودروسازان در دیگر نقاط جهان هم تاثیر گذاشته و آن‌ها را نیز به‌تکاپو برای تولید مدل‌های برقی و تغییر در تولید نوع خودروها طی یک دهه آینده وا داشته است. در این میان برخی شرکت‌های پیشرو مانند مرسدس‌بنز با شتاب زیاد به‌سمت تولید مدل‌های برقی و توسعه باتری‌های مورد استفاده خود رفته‌اند.
شرکت بنز طی مدت اخیر از برخی مدل‌های برقی‌اش رونمایی کرده است. مدل‌هایی که دارای باتری با ظرفیت بالا هستند و آن‌طور که مرسدس‌بنز می‌گوید این باتری‌ها توسعه خواهند یافت و احتمالا با هر بار شارژ مسافت‌های طولانی‌تری را طی خواهند کرد. حالا مرسدس‌بنز رسما اعلام کرده که به‌موازات توسعه باتری‌های خود تا یک دهه آینده تمام خودروهای بنز به‌صورت برقی تولید خواهند شد.
این تصمیم بعد از آن گرفته شد که اقبال به‌خودروهای الکتریکی در بین عموم مردم به‌ویژه در اروپا افزایش چشم‌گیری یافته است. اروپا به‌سرعت به‌سمت برقی‌سازی خودروها حرکت می‌کند و بنابراین مرسدس‌بنز تصمیم گرفته است طی ۱۰ سال آینده تمام محصولاتش را به‌صورت برقی تولید کند. به‌عنوان بخشی از استراتژی جدید، تمام خودروهای سبک و ون‌های تولیدی توسط بنز از این تصمیم تبعیت خواهند کرد.
مدیر مرسدس‌بنز با بیان این‌که تغییر و تحولات جدید در زمانی بسیار سریع تحقق پیدا خواهند کرد، اظهار کرده: «مرسدس‌بنز تصمیم گرفته است طی سال‌های پیش رو دست‌کم هشت کارخانه بزرگ در سراسر جهان برای تولید خودروهای برقی احداث کند. همچنین ۹ کارخانه نیز برای تولید باتری‌های برقی اختصاص داده خواهد شد.» طبق اعلام مرسدس‌بنز، این خودروساز با همکاری شرکای اروپایی‌اش روی تولید خودروهای آینده متمرکز خواهد شد. بنا به‌اعلام کمیسیون اروپا به‌خودروسازان تا سال ۲۰۳۵ باید تولید کربن‌دی‌اکسید به‌محدوده تقریبی صفر برسد و بر اثر الزام همین تصمیم، بسیاری از خودروسازان بزرگ اروپایی روی توسعه خودروهای برقی متمرکز شده‌اند.
دیگر خودروساز بزرگ آلمانی یعنی فولکس‌واگن نیز اعلام کرده است تا سال ۲۰۴۰ به یک خودروساز تمام‌برقی تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =