جی‌تی‌تایر

بی‌دقتی برخی آپاراتی‌ها و نصب غیرحرفه‌ای تایر روی رینگ‌، به‌تازگی باعث بالا رفتن حجم خسارت‌های ناشی‌از شکستگی بید یا طوقه تایر در دیواره شده، اتفاقی که در حال افزایش است و ارائه اطلاعات نادرست از سوی آپاراتی‌ها باعث سردرگمی خریداران تایر شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،بی‌دقتی برخی آپاراتی‌ها و نصب غیرحرفه‌ای تایر روی رینگ‌، به‌تازگی باعث بالا رفتن حجم خسارت‌های ناشی‌از شکستگی بید یا طوقه تایر در دیواره شده، اتفاقی که در حال افزایش است و ارائه اطلاعات نادرست از سوی آپاراتی‌ها باعث سردرگمی خریداران تایر شده است.
ازسوی‌دیگر باتوجه به افزایش بی‌سابقه قیمت انواع تایرهای وارداتی و تولید داخل،‌ برخی آپاراتی‌ها به عمد یا غیرعمد از برعهده گرفتن ایرادات طفره می‌روند و مشکل را به گردن تایرسازان می‌اندازند و به‌نوعی مشتری را نسبت به برندهای مختلف تایر بی اعتماد می‌کنند. چنین برخوردی سه راه بیشتر پیش‌ِروی مصرف‌کننده نمی‌گذارد. اگر تایر وارداتی و از مبادی رسمی به کشور نیامده باشد، هیچ‌کس پاسخگوی مشکل نیست.در حالت دوم؛ اگر تایر وارداتی به صورت رسمی و توسط نماینده آن شرکت در ایران عرضه شده باشد ازآنجاکه مشکل به وجود آمده به‌دلیل ایراد در تولید نبوده است، بنابراین شرکت زیر بار پرداخت خسارت نمی‌رود. اما درخصوص تایرهای تولید داخل باتوجه به الزام وزارت صمت برای رسیدگی و پرداخت خسارت تایرهای خسارتی کارخانه‌ها در صورت بروز مشکل از طرف تولیدکننده مکلف به پرداخت خسارت هستند و اگر این خطا ازسوی آپاراتی و ناشی‌از استفاده اشتباه از تایر باشد،‌ مشتری می‌ماند و آپاراتی خاطی که تایر را به اشتباه رینگ کرده است.
با این شرایط آنچه منطقی و ضروری به نظر می‌رسد؛ الزام به آموزش فعالان صنف تایر به‌ویژه آپارتی‌هاست تا پیش از دریافت مجوز فعالیت خود آموزش‌های لازم را ببینند و مشتری برای آنها در جایگاه آزمون و خطا نباشد. البته مهم‌ترین محل برای آموزش آپاراتی‌ها، ‌کارخانه‌های تایرسازی هستند که باید با استفاده از کارشناسان خبره نسبت به آموزش‌های دوره‌ای عوامل آپاراتی اقدام کنند. البته این آموزش ها باید به صورت مستمر و سالانه تکرار شوند و علت آن‌هم افزایش تیراژ تایرهای جدیدی است که از فاق و دیواره کوتاه‌تری برخوردارند. به‌ویژه در برندهای خارجی که هم امکان اشتباه در رینگ کردنشان بیشتر است هم اینکه با بالا رفتن قیمت‌ها خسارت سنگین‌تری به مالک خودرو وارد می‌شود. راهکار دیگر بیمه مسئولیت برای خدمات‌دهنگان است تا در صورت بروز مشکل،‌ بیمه خسارت را تامین کند. اقدامی که درحال‌حاضر تایرسازان داخلی دست به انجام آن زده‌اند و کالای تولیدی را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده‌اند. اطلاع‌رسانی درست درباره نحوه نصب و نگهداری تایر نیز راهکار دیگری است که واردکنندگان رسمی و تایرسازان می‌توانند به‌منظور بالا بردن سطح دانش خریداران به‌ویژه آپاراتی‌ها انجام دهند. مشکل دیگر برخی رسانه‌های داخلی و خارجی هستند که با انتشار اخبار نادرست موجب سردرگمی افکار عمومی می‌شوند بنابراین بهتر است قبل از انتشار هرگونه اخبار ضمن تماس با دفاتر خدمات پس از فروش کارخانجات یا نمایندگان تایرسازی‌ها از صحت موضوع مطلع شوند و پس از آن نسبت‌به انتشار اخبار و گزارش اقدام کنند. چرا که تعداد قلیلی از افراد متاسفانه پس از اینکه موفق به دریافت خسارت نمی‌شوند، مشکل را از تایر و تولیدکننده می‌دانند که این مساله کاملا غیرحرفه‌ای و نادرست است . مشتریان می‌توانند با حضور در بازرسی صنف تایر مشکل را پیگیری کنند زیرا فرد خاطی مستلزم پرداخت جریمه خواهد شد و حتی طبق قوانین جواز کسب این افراد نیز باطل می‌شود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =