لاستیک رادیال باری -اتوبوسی

تایرهای رادیال باری-اتوبوسی رازی پس از پشت سرگذاشتن تست جاده‌، ‌مهرماه به بازار می‌آیند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تایرهای رادیال باری-اتوبوسی رازی پس از پشت سرگذاشتن تست جاده‌، ‌مهرماه به بازار می‌آیند. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» دومین تولیدکننده تایرهای TBR در ایران پس از گروه صنعتی رازی، ‌تولید و تست نهایی سه سایز از محصولات خود را نهایی کرد تا در شش‌ماهه دوم سال وارد بازار کشور شود. گروه صنعتی رازی که باسرمایه بخش‌خصوصی اقدام به راه‌اندازی دومین خط تولید محصولات رادیال باری-اتوبوسی در کشور کرده است، سه سایز 235،‌315 و 385را که موفق به پشت سرگذاشتن تست جاده شده‌اند، وارد روند تولید انبوه می‌کند. دکتر محمدرضا گنجی، معاون هماهنگی گروه صنعتی رازی زمان ورود این تایرها به شبکه فروش را به‌رغم برنامه‌ریزی‌هایی که برای شهریورماه صورت گرفته بود، ‌مهرماه اعلام کرد و گفت: «علاوه‌بر این، طراحی و تولید 6سایز دیگر ازجمله سایز 295اتوبوسی در دستور کار متخصصان تایر رازی قرار دارد و در آینده نزدیک گروه محصولات سنگین رازی با تکنولوژی دابل‌کویین چین برای استفاده ناوگان سنگین کشور عرضه خواهد شد.» وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری در مجموع 10هزارتن انواع تایر تی‌بی‌آر رازی در سه‌سایز اعلام‌شده تولید و از سال آینده نیز کارخانه تی‌بی‌آر رازی با ظرفیت سالانه 30هزار تن به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات رادیال باری-اتوبوسی درکشور وارد عرصه شود.
گنجی با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید تایرهای سنگین رازی سالانه 10هزارتن بالاتر از گروه صنعتی بارز است، تصریح کرد: «درحال‌حاضر گروه صنعتی بارز به‌عنوان اولین تولیدکننده گروه محصول تی‌بی‌آر در کشور، ‌سالانه 20هزار تن کالا تولید می‌کند. با تکمیل خط تولید گروه رازی، ‌مجموع تولید کشور در این گروه محصول به 50هزار تن در سال خواهد رسید.» وی البته از کمبود 60هزار تنی تایرهای رادیال باری-اتوبوسی خبر داد که باید از طریق واردات تامین شوند اما با توجه به شرایط فعلی نرخ ارز و نبود همکاری دولت در توسعه خطوط تایرسازی و عدم تخصیص ارز ارزان به نظر نمی‌رسد در آینده بتوان به‌طور کامل در تولید این محصولات به خودکفایی رسید. گنجی هزینه دلاری برای ساخت دوکارخانه 30هزار تنی تایر باری-اتوبوسی سیمی را بیش از 200میلیون یورو اعلام کرد که تامین آن با نرخ ارز آزاد برای بخش خصوصی و حتی بانک ها بسیار مشکل است.
وی همچنین محصولات تولیدی رازی در گروه محصول سنگین را کاملا تحت‌لیسانس دابل‌کویین چین دانست و افزود: «کارشناسان فنی این شرکت به طور کامل بر روند تولید و کیفیت محصول نظارت خواهند داشت و از مهرماه شاهد ورود یکی از باکیفیت‌ترین تایرهای سنگین موجود در بازار کشور به‌واسطه تولید داخل خواهیم بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =