داف

خودروساز هلندی داف ماه گذشته و به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت خود، از سه مدل کامیون جدید رونمایی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروساز هلندی داف ماه گذشته و به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت خود، از سه مدل کامیون جدید رونمایی کرد. این کامیون‌ها که با نام‌های XG، XF و XG+ شناخته شدند، با هدف بهبود 10درصدی مصرف سوخت و به همراه مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های ایمنی غیرفعال و فعال و توسعه تجمل در طراحی کامیون‌ها معرفی شده‌اند. داف مدعی شده است که نخستین نسل جدید از کامــــــیون‌ها را مطابق با استانداردهای جدید کمیسیــــون اروپا درخصوص کاهش آلایندگی، ایمنی جـــــــاده‌ها و راحتی راننده طراحی و تولید کرده است.
در همین راستا در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به نسل جدید کامیون‌های داف که به نظر می‌رسد قرار است تولید این خودروسازی را طی سال‌های آینده متحول کند. داف اعلام کرده است که این خودروها را پیش از پایان یافتن سال 2021 روانه بازار خواهد کرد. تولید سری جدید کامیون‌های داف در ماه اکتبر آغاز می‌شود و تاکنون هزار سفارش از محصولات سری جدید این شرکت دریافت شده است.

افزایش 19درصدی آیرودینامیک در محصولات جدید داف

کامیون‌های جدید داف، موفق به پیشرفت 19درصدی در آیرودینامیک هستند که این شرایط را مرهون شکل جدید کابین هستند.
موتورهای موجود پاکار MX-11 و MX-13 که در این کامیون‌ها به‌کار رفته دارای انژکتورهای جدید و سرسیلندرهای جدید است که فشار بیشتری را به سیلندرها وارد می‌کند و ازسوی‌دیگر طراحی پیستون‌ها و لاینرها نیز در این کامیون‌ها جدید هستند. نسل جدید توربوشارژرهای کارآمد برای بهره‌وری بیشتر نیز در این کامیون‌ها به کار گرفته شدند و کمپرسورهای جدید هوا، پمپ‌های روغن و دینام‌ها نیز اطمینان را می‌دهند که تلفات در نسل جدید کامیون‌های داف به حداقل برسد. سیستم اگزوز این خودروها نیز بعد از اصلاح، بازطراحی شده است.


بهبود بهره‌وری سوخت در نتیجه کاهش وزن کامیون‌ها

وزن کم خودرو و افزایش سیستم‌های کمک راننده، بهره‌وری کلی این خودروها را تا 10درصد افزایش می‌دهد که این رقم بزرگ‌ترین بهبود بهره‌وری سوخت در تاریخ این شرکت به حساب می‌آید. همچنین به‌دلیل افزایش گشتاور این خودروها بین 50 تا 100نیوتون‌متر در رانندگی مستقیم، عملکرد آن‌ها نیز بهبود یافته است. نسخه 530 اسب‌بخاری این خودروها ‌هم‌اکنون در کمترین دنده 2550 نیوتون‌متر و بالاترین دنده 2700 نیوتون‌متر ارائه می‌دهد.
این در حالی است که براساس اعلام داف، پلت‌فرم جدید این خودروها امکان ساخت کامیون‌هایی با پیشرانه الکتریکی یا هیدروژنی را فراهم کرده است و می‌توان در آینده‌ای نزدیک منتظر محصولات پاک این خودروسازی بود.

گسترش دید راننده با سیستم دیجیتال داف

یک ویژگی‌ اختیاری که روی این خودروها وجود دارد، سیستم دید دیجیتال داف است که جایگزین آینه‌های اصلی و زاویه باز می‌شود.
استفاده از این دوربین‌ها، دید مستقیم را افزایش می‌دهد. درعین‌حال عملکرد آیرودینامیکی را افزایش می‌دهد و برای رسیدن به بالاترین بازده سوختی کمک می‌کند. Daf Corner View گزینه‌ای بری جایگزینی آینه‌های جلو و کنار است اما میدان دید فراتری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. نمایشگر این سیستم روی ستون A نصب می‌شود. دستیارها و تجهیزات الکترونیکی مختلفی به نسل جدید کامیون‌های داف اضافه شده‌اند و فاصله سرویس‌های اساسی آن‌ها نیز به 200 هزار کیلومتر افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =