آریزو 6

چری آریزو ۶ یکی از جدیدترین سدان‌های چینی راه‌یافته به‌بازار کشور است که از ظاهری نسبتا لوکس و عامه‌پسند بهره می‌برد و درعین حال، بسیاری از جوانان را سر شوق می‌آورد.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی سال‌های اخیر، سدان‌های چینی متعددی از سوی مونتاژکنندگان داخلی وارد جاده‌های کشور شده‌اند که هر یک، از سطوح ایمنی مختلفی بهره می‌برند؛ در این میان، بسیاری از آن‌ها در هیچ تست تصادف رانندگی حاضر نشده‌اند و کارنامه مشخصی از لحاظ میزان امنیت ارائه نمی‌دهند. اما برخی نیز با حضور در تست‌های موسسه سی-انکپ چین موفق به‌دریافت تمام ستاره‌های ایمنی این موسسه شده‌اند که هرچند به‌اندازه آزمون‌های مراکزی هم‌چون یورو انکپ یا موسسه امنیت بزرگراه‌های آمریکا NHTSA معتبر نیست، اما با این حال، تا حد زیادی قابل استناد و اعتماد خواهد بود.

چری آریزو ۶
چری آریزو ۶ یکی از جدیدترین سدان‌های چینی راه‌یافته به‌بازار کشور است که از ظاهری نسبتا لوکس و عامه‌پسند بهره می‌برد و درعین حال، بسیاری از جوانان را سر شوق می‌آورد. این خودرو به‌دلیل بهره‌مندی از پلت‌فرم مستحکم به‌همراه تجهیزات ایمنی مناسب، موفق شده است در زمره ایمن‌ترین سدان‌های چینی بازار جای بگیرد. چری آریزو ۶، به‌نسخه نهم سیستم کنترل پایداری ساخت بوش آلمان مجهز شده است و در کنار شش کیسه ‌هوا، از سامانه‌های ترمز ضدقفل، توزیع نیروی ترمز، کنترل کشش، کنترل توقف در سربالایی، ترمز کمکی و کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده بهره می‌برد؛ بنابراین شایسته است که نام چری آریزو ۶ در فهرست ایمن‌ترین سدان‌های چینی موجود در بازار کشور قرار بگیرد.
موتور آریزو 6 دارای بازده گرمایی تا حد 37.1 درصد و حداکثر قدرت 147 اسب‌بخار و گشتاور 210 نیوتون‌متر است. با به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته در موتور این خودرو، شتاب آن تا 35 درصد افزایش یافته و مصرف آن تا 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یافته است که شما را قادر می‌سازد بدون نگرانی بابت مصرف سوخت از رانندگی در دور موتور بالا لذت ببرید.

چری آریزو ۵
این سدان جمع‌وجور کمپانی چری که چندسالی از حضور آن در بازار کشورمان می‌گذرد، به‌استناد دریافت ۵ ستاره ‌ایمنی از موسسه سی‌انکپ، یکی از ایمن‌ترین سدان‌های چینی بازار داخل به‌شمار می‌رود. چری آریزو 5 در آزمون تصادف از جلو با مانع سخت و نیمه‌سخت، به‌ترتیب معادل ۸۷ و ۸۸ درصد امتیازات را کسب کرده است. همچنین این سدان جمع‌وجور توانسته است صددرصد نمره حفاظتی در تصادف جانبی را به‌خود اختصاص دهد و ۹۱ درصد نمره ایمنی صندلی‌ها را نیز به‌دست آورد. پایداری و هندلینگ بسیار بالای آریزو 5 حتی در سرعت‌های بالا نیز شما را ناامید نمی‌کند. این عملکرد خوب از یک سدان چینی در این سطح تا حدودی می‌تواند غم شتاب ضعیف اولیه و ثانویه خودرو نسبت به‌سایر رقبا را کمرنگ کند. وجود تجهیزاتی همچون سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، سنسور پارک عقب، فشار باد تایر TPMS، ترمز ضدقفل ABS و EBD و ترمز کمکی، شش کیسه‌هوا ویژه راننده و سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی جلو به‌همراه کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، تضمین‌کننده امنیت سرنشینان آریزو 5 هستند.

برلیانس H230
شرکت برلیانس پس از مشاهده ضعف‌های ایمنی برخی محصولات پیشین خود، تصمیم گرفت سدان اچ ۲۳۰ را به‌نحوی ایمن‌تر طراحی و تولید کند. با توجه به‌اصلاحات صورت‌گرفته، H230 موفق شد در آزمون‌های موسسه C-NCAP تمام ستاره‌های ایمنی را روی دوش خود بچسباند. این خودرو، موفق به‌کسب ۷۷ درصد امتیاز در آزمون تصادف با مانع سخت و نیمه‌سخت از ناحیه روبه‌رو شده است؛ همچنین در تست تصادف جانبی و امنیت صندلی‌ نیز نمره کامل را کسب کرده است. اگرچه برلیانس H230 نسبت به‌سایر محصولات این شرکت مثل H330 از لحاظ طراحی و آپشن‌های رفاهی در رده پایین‌تری قرار دارد، اما نمای ظاهری و کابین آن در این سطح راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. برلیانس H230 خودرویی خانوادگی است که مصرف سوخت پایینی دارد و برای استفاده‎‌های خانوادگی گزینه مناسبی است. برلیانس H230 از سوی شرکت سایپا به‌عنوان یک سدان نسبتا ارزان‌قیمت وارد بازار داخل شد و با توجه به‌بهره‌مندی از پلت‌فرم اصلاح‌شده و بدنه مقاوم‌تر، توانست امنیتی بالاتر از محصولات هم‌رده تولید داخل را برای کاربران خود به‌ارمغان آورد. متاسفانه نسخه موجود در بازار ایران، تنها از دو کیسه‌هوا بهره می‌برد. بنابراین، سطح امنیت آن در برابر تصادفات جانبی تا حدی کاهش خواهد یافت. ترمز ضدقفل ABS و EBD به‌همراه سنسور پارک عقب و کمربند ایمنی پیش‌کشنده از دیگر تجهیزات امنیتی این خودرو ارزان‌قیمت به‌شمار می‌روند.

آریو S300
آریو اس ۳۰۰ یا زوتی Z300 که توسط سایپا در کشورمان به‌بازار عرضه می‌شود، یکی دیگر از چینی‌های پنج‌ستاره موجود در ایران به‌شمار می‌رود و به‌علت بهره ‌بردن از پلت‌فرم یکی از محصولات قدیمی تویوتا، از لحاظ امنیت پلت‌فرم و بدنه در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرد. این خودرو در آزمون تصادف از روبه‌رو با موانع سخت و نیمه‌سخت، به‌ترتیب ۸۸ و ۹۱ درصد امتیازات را کسب کرده است. این خودرو درتصادف جانبی نیز موفق به‌دریافت ۱۰۰ درصد نمرات موجود شده است. آریو اس ۳۰۰ با ارائه تجهیزاتی همچون ترمز ضدقفل ABS و EBD، حس‌گر پارک عقب و دو عدد کیسه‌هوا از سرنشینان خود محافظت خواهد کرد که البته با توجه به‌فقدان کیسه‌های هوای جانبی، همانند برلیانس اچ 230 از لحاظ امنیت جانبی به‌اندازه نسخه چینی حاضر در تست تصادف دپارتمان C-NCAP ایمن نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =