کد خبر: 236211
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
پژو 206 صندوقدار V8

گیربکس اتوماتیک یکی از انواع سیستم انتقال قدرتی است که دارای کلاچ هیدرولیکی است و باوجود ماهیت و ساختار سیستم، تعویض دنده‌ها مطابق بر دورموتور انجام می‌شود و تعویض دنده‌ها به‌اصطلاح به‌شکل خودکار انجام می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،گیربکس اتوماتیک یکی از انواع سیستم انتقال قدرتی است که دارای کلاچ هیدرولیکی است و باوجود ماهیت و ساختار سیستم، تعویض دنده‌ها مطابق بر دورموتور انجام می‌شود و تعویض دنده‌ها به‌اصطلاح به‌شکل خودکار انجام می‌شود.
باتوجه به‌این‌که این نوع از سیستم انتقال قدرت مبتنی بر سیستم هیدرولیکی است، اگر فشار هیدرولیک افت کند منجربه‌خرابی می‌شود و بارزترین مشکل درگیربکس اتوماتیک AL4 پژو 206 و 207 خطای تنظیم فشار در TCU است. این مشکل به‌گونه‌ای است که بسیاری از تعمیرکاران در زمان عیب‌یابی این ایراد را ناشی از خطای شیرهای هیدرولیکی گیربکس می‌دانند. بنابراین در هر موقعی که در گیربکس‌ اتوماتیک خانواده پژو یا همان AL4 فرار روغن به‌وجود آید یا فشار روغن افت کند، چنین خطایی در TCU پدیدار می‌شود و در عملکرد گیربکس نیز تاثیر منفی خواهد داشت. باتوجه به‌این پارامترها توصیه کمپانی پژو همواره این است که ابتدا فشار روغن تست و پس از آن شیربرقی تعویض شود. اما اگر همچنان فرار روغن و خطا وجود داشته باشد، در این شرایط باید گیربکس باز و اورهال اساسی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

آخرین اخبار