ام‌وی‌ام X33

از طرفی باید گفت که این دو خودرو در سال گذشته جزو مدل‌های پرفروش چینی در بازار ایران بودند و ام‌وی‌ام X33 در رتبه اول فروش خودروهای چینی و ام‌وی‌ام X22 نیز بعد از جک S5 در رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروهای چینی بازار ایران قرار دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این ‌روزها محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند برکسی پوشیده نیست و اکثر افراد، علاقه‌مند به‌داشتن یکی از این مدل‌های بلندبالا هستند. به‌لطف ورود خودروسازان چینی، تنوع مدل‌های کراس‌اوور یا همان شاسی‌بلندهای شهری جمع‌وجور در بازار بیش‌تر شده است و مشتریان با پرداخت مبالغ کمتری نیز می‌توانند مالک یکی از این خودروهای محبوب شوند. روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد ارزش خرید دو برادر از شرکت مدیران‌خودرو را که قیمت کارکرده یکی با قیمت صفر دیگری برابر است، مقایسه کند.

ام‌وی‌ام X22 یا تیگو 2 کراس‌اوور ساب‌کامپکتی است که به‌طور رسمی از سال 2016 به‌بازار عرضه‌ شده است. سایز و ابعاد مناسب این خودرو به‌همراه طراحی ظاهری جذاب، از دلایل استقبال از آن دربازار ایران به‌شمار می‌رود. تیگو 3 که در ایران به ام‌وی‌ام X33 معروف است، تاکنون با فیس‌لیفت‌های زیادی به‌بازار عرضه شده است. ام‌وی‌ام X33 S، فیس‌لیفت سال 2014 است که از سال 1395 توسط مدیران‌خودرو به‌خیابان‌های ایران راه پیدا کرده است و اضافه ‌شدن برخی ویژگی‌های ظاهری اسپرت نظیر تغییر رنگ سقف و ستون‌ها، رکاب‌های جانبی‌ و رینگ‌های پنج شاخه‌ای دوبل به‌این کراس‌اوور اقتصادی و برخی اصلاحات فنی، از جمله تغییرات ام‌وی‌ام X33 اسپرت نسبت به‌نمونه‌های معمولی است.

از طرفی باید گفت که این دو خودرو در سال گذشته جزو مدل‌های پرفروش چینی در بازار ایران بودند و ام‌وی‌ام X33 در رتبه اول فروش خودروهای چینی و ام‌وی‌ام X22 نیز بعد از جک S5 در رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروهای چینی بازار ایران قرار دارند.

ام‌وی‌ام X22

ظاهرا ام‌وی‌ام X22 روی پلت‌فرم ام‌وی‌ام ۳۱۵ ساخته ‌شده است و درمقایسه با ام‌وی‌ام X33S، خودرویی جمع‌وجورتر به‌حساب می‌آید. نمای جذاب ظاهری ام‌وی‌ام X22 چیزی فراتر از تصور مشتریان از محصولات چینی است و چراغ‌های بزرگ زاویه‌دار و هماهنگ با جلوپنجره اسپرت و سپر حجیم در جلو، ظاهر آیرودینامیک خودرو در نمای جانبی و خطوط حجم‌دهنده روی صندوق‌عقب، درکل ظاهری اسپرت و جوان‌پسند را از یک کراس‌اوور کوچک شهری به‌نمایش گذاشته است.

رقابت برای خرید کراس‌اوورهای محبوب مدیران‌خودرو

در بخش کابین،‌ تریم دورنگ، نقطه‌قوت طراحی داخلی ام‌وی‌ام X22 به‌حساب می‌آید و به‌همراه داشبورد ارگونومیک، نمای زیبایی به‌کابین این کراس‌اوور چینی بخشیده است. حرکت خلاف جهت عقربه‌های سرعت‌سنج و دورشمار موتور، از دیگر موارد جالب‌توجه در داخل کابین ام‌وی‌ام X22 است.

ام‌وی‌ام X22 از پیشرانه چهارسیلندر 1497 ‌سی‌سی با حداکثر قدرت 105 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 135 نیوتون‌متر بهره می‌برد و از طریق گیربکس چهارسرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی پیشرانه را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا 100 ام‌وی‌ام X22، به‌ترتیب حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و 13 ثانیه است و همچنین استاندارد آلایندگی یورو 5 پلاس را نیز دارد. همانند دیگر خودروهای چینی، ام‌وی‌ام X22 نیز در بخش آپشن‌ها و امکانات رفاهی سربلند ظاهر شده و تجهیزاتی نظیر کروزکنترل، مانیتور هشت‌اینچی لمسی، تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، سانروف برقی، تهویه‌مطبوع خودکار و سنسورهای مختلف را برای مشتریان خود تدارک دیده است.

» ام‌وی‌ام X33 S

ام‌وی‌ام X33S نسخه فیس‌لیفت 2014 این خودرو محسوب می‌شود که نمای ظاهری آن به‌طرز چشم‌گیری بهتر شده است. چراغ‌های جلویی بزرگ، چراغ‌های مه‌شکن و دی‌لایت در دو طرف سپر و دریچه‌های ورودی هوای بزرگ و تزئینات کرومی، موجب زیبایی بیش‌تر نمای ظاهری ام‌وی‌ام X33S نسبت به‌نمونه قبلی شده است. در بخش فنی، ام‌وی‌ام X33S به‌یک موتور چهارسیلندر 1971 سی‌سی ۱۶ سوپاپ DDVT مجهز شده است که توانایی تولید 136 اسب‌بخار قدرت و 180 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و از گیربکس هفت‌سرعته اتوماتیک CVT نیز بهره می‌برد.

رقابت برای خرید کراس‌اوورهای محبوب مدیران‌خودرو

ام‌وی‌ام X33S مانند برادر خود، فهرست مفصلی از امکانات را برای مشتریان فراهم کرده که برخی از آن‌ها به‌این شرح است: کروزکنترل، مانیتور هشت‌اینچی لمسی، سانروف برقی دوحالته، سیستم تهویه الکترونیکی، ایزوفیکس و گرم‌کن صندلی‌های جلو.

درزمینه ایمنی می‌توان به‌کیسه‌هوای راننده و سرنشین جلو و ترمزهای دیسکی چهارچرخ مجهز به ABS+EBD در فهرست امکانات ایمنی ام‌وی‌ام X33S خوشبین بود.

» ام‌وی‌ام X22 صفرکیلومتر یا ام‌وی‌ام X33S کارکرده؟

ام‌وی‌ام X22 شکل و شمایلی فراتر از یک محصول چینی دارد و به‌خوبی انتظارات مشتریان را در این سطح برآورده می‌کند. این خودرو نسبت به‌نمونه‌های قبلی، نمایی جذاب‌تر و به‌روزتر به‌خود گرفته است. از این ‌رو انتخاب میان ظاهر این دو خودرو امری کاملا سلیقه‌ای تلقی می‌شود. در بخش فنی، روی کاغذ قوای فنی ام‌وی‌ام X33S حجیم‌تر است و قدرت بیش‌تری را نیز در اختیار خریدار خود قرار می‌دهد.

در بخش امکانات و آپشن‌ها، این دو برادر چینی تقریبا دوشادوش هم برای جلب رضایت مشتری تمام توان خود را به‌کار گرفته‌اند. در هر دو خودرو، سانروف‌های برقی، نمایشگر هشت‌اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک و کروزکنترل را داریم. اما درمجموع این X22 است که در تیپ «اکسلنت اسپرت» می‌تواند به‌واسطه بهره‌مندی از امکاناتی همچون حس‌گر فشار باد تایر (TPMS) و کمکی حرکت در سربالایی (HAC) برادر خود را شکست دهد. از لحاظ ایمنی نیز ام‌وی‌ام X22 از کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS) و ترمز کمکی (EBA) برخوردار است.

در بخش رانندگی با توجه به‌عملکرد خوب قوای فنی، هیچ‌یک از این دو مدل شتاب‌گیری هیجان‌انگیزی ندارند. اما درشرایط رانندگی در حالت جاده هر دو خودرو به‌نسبت بسیاری از هم‌کلاس‌های خود یک سروگردن بالاتر هستند. ظاهر مدرن این دو خودرو توقع را در میان هواداران و دوستداران این دو مدل بسیار بالا برده است. صندلی‌های راحت و باکیفیتی تعبیه‌شده در هر دو خودرو، رضایت سرنشینان را فراهم می‌کنند و هر دو در سطح خودرویی شهری و برای استفاده روزانه کاملا مناسب به‌نظر می‌رسند. درکل، هر دو خودرو وضعیت مشابهی دارند که البته صفر بودن ام‌وی‌ام X22 مزیت کمی نیست؛ چراکه علاوه‌بر بهره‌مندی از گارانتی تا چند سال خیال خریداران را بابت استهلاک و مراجعه به‌تعمیرگاه راحت می‌کند.

هرچند که خرید نسخه‌ کارکرده ام‌وی‌ام X33S نیز با توجه به‌خدمات پس ‌از فروش خوب مدیران‌خودرو و حضور این خودرو روی خط‌تولید این شرکت مشکلی برای خریداران نسخه‌های کارکرده از بابت تامین قطعات ایجاد نمی‌کند. درنهایت به‌نظر می‌رسد اگر برای رفت‌وآمدهای روزمره خود به‌دنبال یک کراس‌اوور کوچک و کم‌مصرف هستید که از امکانات متنوعی نیز برخوردار باشد، ام‌وی‌ام X22 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. درمقابل، ام‌وی‌ام X33 S فضای بیش‌تر و پیشرانه حجیم‌تری را در اختیار خریدار خود قرار می‌دهد که چنین موضوعی سبب شده است این خودرو برای استفاده‌های خانوادگی انتخاب بهتری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =