سانتافه

هیوندای سانتافه را می‌توان با اختلاف جزو پرفروش‌ترین خودروهای کره‌ای یا حتی یکی از پرفروش‌های وارداتی در ایران دانست.

به گزارش «اخبار خودرو»،محصولات هیوندای بیش از هر شرکت خارجی دیگر در کشور ما حضور دارند و نسخه‌هایی از تولیدات مختلف این خودروساز کره‌ای نظیر انواع سانتافه، سوناتا، الانترا، توسان و... در هر کوچه و پس‌کوچه‌ای پیدا می‌شوند. این درحالی است که هیوندای سانتافه را می‌توان با اختلاف جزو پرفروش‌ترین خودروهای کره‌ای یا حتی یکی از پرفروش‌های وارداتی در ایران دانست. روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد محصولات هیوندای را از نظر فروش مورد بررسی قرار دهد.


بهترین گزینه در محصولات هیوندای
سانتافه از جمله کراس‌اوورهای بسیار معروف این کمپانی خودروساز کره‌ای در سطح ایران و جهان است که ابتدا با نسل دوم میهمان سفره خودرویی ما ایرانی‌ها شد و به‌فروش بسیار مناسبی نیز دست یافت که به‌عنوان گزینه اول پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای در ایران در نظر گرفته شده ‌است.
موفقیت نسل دوم هیوندای سانتافه سبب شد شرکت واردکننده نسل ســــــــوم این خودرو را با کدشناسایی DM و در قـــــــالب مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به‌دست مشتـــــــریان ایرانی برساند.
هیوندای سانتافه DM درسال ۲۰۱۶ با نسخه فیس‌لیفت به‌بازار کشورمان راه یافت که تنها در بخش‌هایی همچون سپرها، مه‌شکن‌ها، چراغ‌ها و جلوپنجره دستخوش تحولات جزئی شده بود و از لحاظ بنیادی تفاوت زیادی با نسخه پیشین نداشت. همچنین برخی مدل‌های سانتافه DM نیوفیس به‌سیستم تزریق مستقیم سوخت مستقیم (GDi) نیز مجهز هستند که به‌واسطه آن، توان و کیفیت عملکرد پیشرانه بیش از پیش ارتقا یافته است.
علاوه‌بر شرکت آسان‌موتور، گروه خودروسازی کرمان‌موتور نیز این محصول را روانه بازار ایران کرد که تفاوت عمده بین این محصول، در فقدان برخی تجهیزات نظیر رادارهای نقطه‌کور و هشدار تصادف به‌علاوه سیستم کمکی حرکت بین خطوط در مــــــدل‌های کرمان‌موتور خلاصه می‌شود.
هیوندای سانتافه DM به‌طور عمده از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری MPi تنفس‌طیبعی ‌قدرت 174 اسب‌بخاری و گشتاور 227 نیوتون‌متری دریافت می‌کند. شتاب صفر تا 100 هیوندای سانتافه نسل سوم معادل 11.6 ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعت آن نیز احتمالا از ۱۹۰ کیلومتر برساعت فراتر نمی‌رود. میانگین سوخت مصرفی این خودرو در ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت، برابر با 9.4 لیتر خواهد بود که برای یک کراس‌اوور سایز متوسط ۱۶۵۰ کیلوگرمی رقم نسبتا مناسبی است.
کروزکنترل هوشمند، انواع رادارهای ایمنی، ترمز اضطراری، اتوهلد، فرمان برقی چهارحالته با گرم‌کن، نمایشگر هشت‌اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر، دوربین‌ ۳۶۰ درجه، انواع ایربگ سرنشینان جلو، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های تاشونده برقی جلو، سقف پانوراما و سانروف از جمله مهم‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی هیوندای سانتافه DM نیوفیس به‌شمار می‌روند.
به‌طور کلی انواع مدل‌های سانتافه در رده پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای در ایران قرار می‌گیرند؛ اما در این بین، سانتافه نسل سوم بسیار محبوب است و مالکان آن به‌راحتی و درحداقل زمان ممکن می‌توانند نمونه‌های اولیه یا فیس‌لیفت این خودرو را به‌فروش برسانند.

هیوندای سوناتا YF

سوناتا یکی از بهترین سدان‌های فهرست پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای در ایران است. این مدل نخستین‌بار در قالب نسل پنجم (NF) حضور گسترده در بازار ایران را تجربه کرد و در آن زمان این سدان وارداتی توجهات بسیاری از مشتریان نسبتا ثروتمند را که به‌دنبال یک سدان خارجی خوش‌قیمت بودند، به‌خود جلب کرد. بعد از آن و در سال ۲۰۱۱، سوناتا YF با طراحی انقلابی وارد میدان شد و همه نگاه‌ها را به‌سوی خود برگرداند. طراحی نسل ششم سوناتا در آن دوران بسیار متمایز به‌نظر می‌رسید و همین امر سبب شد این سدان سایز متوسط چه‌در ایران و چه‌در بازارهای جهانی بسیار مورد استقبال قرار گیرد.هیوندای سوناتا YF قوای محرکه خود را از یک پیشرانه چهارسیلندر تنفس‌طبیعی ۲.۴ لیتری به‌قدرت ۱۷۶ اسب‌بخار و ۲۲۹ نیوتون‌متر گشتاور دریافت می‌کند و آن را به‌واسطه یک گیربکس شش‌دنده اتوماتیک به‌محور جلو می‌فرستد. شتاب صفر تا 100 حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت سوناتا YF به‌ترتیب معادل ۱۰ ثانیه، ۲۰۸ کیلومتر برساعت و ۸.۱ لیتر در هر 100 کیلومتر ارزیابی شده است.این سدان کره‌ای که یکی از بهترین محصولات هیوندای در ایران است، در نسخه نیوفیس خود که با مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ وارد بازار ایران شده است، از آپشن‌هایی همچون کروزکنترل، حسگر پارک عقب، اتولایت، فرمان برقی با گرم‌کن، سیستم صوتی اینفینیتی، نمایشگر لمسی هفت‌اینچی، دوربین عقب، شش عدد کیسه‌هوا، تهویه اتوماتیک دوگانه، اتولایت، صندلی‌های جلو برقی، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، سقف پانوراما و… سود می‌برد. ناگفته نماند که نسل هفتم سوناتا موسوم به LF نیز تا مدل‌های ۲۰۱۸ به‌بازار ما راه یافت. اما در این میان سوناتا YF تافته‌ای جدابافته بود و نسبت به‌دیگر برادران خود فروشی بالاتر را تجربه کرد.

هیوندای توسان ix35

کراس‌اوور توسان به‌عنوان برادر کوچک‌تر سانتافه، نخستین‌بار در سال ۲۰۰۷ با نسخه فیس‌لیفت نسل اول خود به‌مشتریان ایرانی لبخند زد و جزو یکی از بهترین محصولات هیوندای در ایران به‌شمار می‌رود. با وجود آن‌که طراحی بدنه این خودرو چندان جذاب نبود، اما باز هم قیمت متعادل و کارایی فنی مناسب این خودرو سبب شد آمار فروش آن در ایران به‌ارقام قابل توجهی برسد. البته توفان فروش توسان در ایران از جایی شروع شد که در سال ۲۰۱۱ نسل دوم این خودرو با کدشناسایی LM به‌بازار کشورمان راه پیدا کرد. طراحی این خودرو نسبت به‌گذشته کاملا تغییر کرده است و شمایلی بسیار جذاب‌تر را در معرض دید قرار می‌دهد. هیوندای توسان ix35 در سال ۲۰۱۴ یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد و تا ۲۰۱۵ به‌حضور خود در بازار ادامه داد. با وجود آن‌که نسل سوم هیوندای توسان (TL) با طراحی ظاهری گیراتر نیز به‌محدوده سرزمینی کشور ما راه پیدا کرد، اما این توسان LM بود که به‌دلیل بهره‌مندی از توان خروجی و چالاکی بیش‌تر، همچنان محبوبیت خود را در جمع مشتریان ایرانی حفظ کرد و درحال حاضر، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای جمع‌وجور وارداتی موجود در ایران به‌شمار می‌رود. هیوندای توسان LM توان مورد نیاز خود را از همان پیشرانه چهارسیلندر MPi هیوندای سوناتا YF و سانتافه DM دریافت می‌کند. یک جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک نیز با سیستم دودیفرانسیل هوشمند همراه شده است تا نیروی دریافتی از موتور را روانه ‌تمام چرخ‌ها کند. این کراس‌اوور ۱۵۹۸ کیلوگرمی قادر است ظرف 10.4 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. همچنین هیوندای توسان LM می‌تواند مرز سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند و در این بین چیزی حدود 9.6 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.


هیوندای الانترا MD

سدان هیوندای الانترا به‌عنوان برادر کوچک‌تر سوناتا کمی دیر به‌بازار کشور راه پیدا کرد و گزینه مناسبی در فهرست پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای در ایران به‌شمار می‌رود. نخستین نسخه این خودرو در قالب مدل ۲۰۱۳ از نسل پنجم الانترا MD به‌دست مشتریان ایرانی رسید و پس از آن نسخه فیس‌لیفت الانترا MD نیز با مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در ایران حضور یافت و به‌دلیل قیمت مناسب، ظاهر جذاب و آپشن‌های نسبتا متنوع، توانست به‌فروش مطلوبی در کشور دست پیدا کند.
با وجود آن‌که نسل ششم این خودرو نیز با مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در ایران حاضر است، اما الانترا نسل پنجم فروش بالاتری را تجربه کرد و توانست رقیب مناسبی برای سدان‌های پرفروشی همچون تویوتا کرولا یا حتی مزدا 3 نیو باشد. نسل پنجم الانترا به‌پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۶ نیوتن‌متری مجهز است.

جمع‌بندی پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای

به‌طور کلی محصولات هیوندای در بازار کم‌تنوع خودروهای وارداتی ایران کاملا درخشان ظاهر شده‌اند و همواره به‌عنوان یکی از مدل‌های پرفروش در کلاس‌های خود به‌شمار می‌روند. در این میان مدل‌هایی هم‌چون هیوندای سانتافه و سوناتا بیش از سایرین مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفته‌اند و به‌راحتی تبدیل به‌پول نقد می‌شوند. سایر محصولات هیوندای نظیر الانترا، توسان و آزرا نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و غالبا مالکان این خودروها مشکل چندانی از لحاظ فروش در بازار نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =