لیفان 820

لیفان 820 یکی از سدان‌های چینی منحصربه‌فردی بود که در بازه زمانی کوتاهی توسط کرمان‌موتور مونتاژ شده و به‌بازار کشورمان عرضه شد. این خودرو برخلاف آن‌چه مشتریان ایرانی از خودروهای چینی مشاهده کرده‌اند، سدانی سایز متوسط با پیشرانه‌ای حجیم و امکانات رفاهی مختلف بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،با وجود محبوبیت خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند در سال‌های اخیر، این سدان‌ها هستند که از نیم‌قرن پیش تاکنون بر بازار خودرو جهان تسلط دارند. سدان‌ها نسبت به‌شاسی‌بلندهای‌ هم‌رده ارزان‌تر هستند، امکانات رفاهی و قوای فنی نسبتا مشابهی دارند و برای استفاده‌های معمول و روزمره قابل اتکا خواهند بود. این مساله درخصوص برخی مدل‌های چینی نظیر لیفان نیز صادق است و سدان‌های چینی هم‌پای کراس‌اوورهای چینی به‌دنبال گسترش سهم خود از بازار خودرو هستند.

لیفان 820 یکی از سدان‌های چینی منحصربه‌فردی بود که در بازه زمانی کوتاهی توسط کرمان‌موتور مونتاژ شده و به‌بازار کشورمان عرضه شد. این خودرو برخلاف آن‌چه مشتریان ایرانی از خودروهای چینی مشاهده کرده‌اند، سدانی سایز متوسط با پیشرانه‌ای حجیم و امکانات رفاهی مختلف بود. وجود شباهت‌های متعدد بین لیفان 820 و نسل پیشین تویوتا کمری سبب شد مصرف‌کنندگان ایرانی این خودرو را کمری چینی بنامند و این مساله به‌تقویت پرستیژ لیفان 820 کمک کرد.
درنهایت فروش اندک این خودرو درمقایسه با جک S5 سبب شد کرمان‌موتور تولید و عرضه این خودرو را پس از دو سال متوقف کند و آخرین نمونه‌های لیفان 820 در سال 1397 از خط مونتاژ این شرکت خارج شدند. لیفان 820 اکنون یکی از گزینه‌های موجود در بازار خودروهای کارکرده محسوب می‌شود و با تکیه‌بر مزایایی همچون امکانات رفاهی متعدد و پیشرانه حجیم، می‌تواند نظر مشتریان را به‌خود جلب کند. روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد با نگاهی به‌مشخصات فنی لیفان 820 این سدان نیمه‌لوکس و حجیم چینی را مورد بررسی قرار دهد.

لیفان 820 ؛ رقیب سرسخت سراتو و الانترا در بازار ایران

مشخصات فنی لیفان 820
لیفان 820 از مشخصات فنی مشابهی با نسل قدیمی تویوتا کمری برخوردار است و موتور 2.4 لیتری چهارسیلندر تنفس‌طبیعی قدرت‌بخش لیفان 820 است که حداکثر 158 اسب‌بخار قدرت و 221 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه‌دنده درنظرگرفته‌شده برای لیفان 820 نیز از نوع شش‌سرعته اتوماتیک است که قدرت و گشتاور را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
استفاده از این پیشرانه برای لیفان 820 موجب شد این خودرو در دوره کوتاه مونتاژ خود (بین سال‌های 1395 تا 1397) به‌حجیم‌ترین خودرو مونتاژ داخل تبدیل شود. پیش از لیفان 820 این عنوان دراختیار نیسان ماکسیما با پیشرانه شش‌سیلندر بود و پس از توقف تولید لیفان 820 نیز خودرویی با این حجم موتور در خودروسازی کشورمان مشاهده نشده است.
لیفان 820 خودرو سبکی نیست و حدود 1.5 تن وزن دارد؛ اما به‌واسطه پیشرانه حجیم و قدرتمند خود، می‌تواند در زمانی بین 10 الی 12 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت لیفان 820 نیز 200 کیلومتر برساعت عنوان شده که رقمی مطلوب برای این خودرو محسوب می‌شود.
مصرف سوخت ترکیبی لیفان 820 نیز 8.7 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده که البته ممکن است با توجه به‌رفتار راننده، این رقم کاهش یا افزایش یابد. باک این خودرو نیز 63 لیتر حجم دارد و اگر سبک آرامی را در رانندگی دنبال کنید، نیازی به‌سوخت‌گیری در کوتاه‌مدت نخواهید داشت.

لیفان 820 ؛ رقیب سرسخت سراتو و الانترا در بازار ایران

آپشن‌ها و امکانات رفاهی لیفان 820
لیفان 820 یک سدان نیمه‌لوکس سایز متوسط است و نقش رقیب ارزان‌قیمت خودروهایی همچون هیوندای سوناتا یا کیا اپتیما را ایفا می‌کند. با توجه به‌آن‌که مدت‌زمان زیادی از توقف تولید لیفان 820 نمی‌گذرد، این خودرو همچنان از نظر امکانات رفاهی مدرن محسوب می‌شود و ارزش خرید مطلوبی را روانه جیب مشتری خواهد کرد. بسیاری از امکانات موجود در سدان‌های سایز متوسط وارداتی را در لیفان 820 نیز می‌توان یافت که این موضوع برای خریدار رضایت‌بخش خواهد بود.
از جمله امکانات رفاهی لیفان 820 می‌توان به‌مواردی همچون سیستم‌های ورود و استارت بدون کلید، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، سیستم پخش چندرسانه‌ای به‌همراه نمایشگر لمسی، تریم چرمی کابین، صندلی برقی راننده به‌همراه تنظیم گودی کمر، سانروف، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب و گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

ایمنی لیفان 820
درمورد ایمنی لیفان 820 اطلاعات دقیقی در دست نیست. هرچند برخی منابع نه‌چندان موثق پنج ستاره ایمنی CNCAP را به‌عنوان امتیاز این خودرو ذکر کرده‌اند. با این وجود لیفان 820 به‌خوبی مجهز شده است و امکانات ایمنی مختلفی را در این خودرو می‌توان مشاهده کرد. از جمله تجهیزات ایمنی لیفان 820 می‌توان به‌مواردی همچون شش کیسه هوا، ترمزهای دیسکی به‌همراه ترمز کمکی و ترمز پارک برقی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک عقب و دوربین عقب اشاره کرد.

جمع‌بندی مشخصات فنی لیفان 820
لیفان 820 یکی از خودروهای شایسته بازار ایران بود که به‌دلیل قیمت‌گذاری غیررقابتی و ضعف فعالیت‌های بازاریابی، با ناکامی در بازار مواجه شد و رقابت را به‌کراس‌اوورهای هم‌قیمت خود واگذار کرد. اکنون نیز حدود دو سال از توقف تولید لیفان 820 در کرمان‌موتور می‌گذرد و این خودرو به‌حاشیه رانده شده است.
با این حال همچنان می‌توان لیفان 820 را گزینه‌ای مطلوب برای مشتریانی دانست که به‌دنبال خرید یک سدان سایز متوسط زیبا و مجهز هستند؛ اما بودجه لازم برای خرید خودروهای وارداتی را در اختیار ندارند. بدیهی است لیفان 820 توانایی‌های حرکتی بهتری را نسبت به‌کراس‌اوورهای هم‌قیمت خود ارائه می‌دهد و دردسرهای مربوط به‌نگهداری پیشرانه‌های توربوشارژر را نیز ندارد.
از سوی دیگر مشتریان ایرانی به‌خودروهایی با پیشرانه حجیم علاقه دارند و در این بین لیفان 820 یکی از بهترین گزینه‌های موجود خواهد بود. از سوی دیگر خرید خودرویی که تولید آن متوقف شده، می‌تواند دردسرهای ناخواسته زیادی را در بخش خدمات پس از فروش برای خریدار به‌همراه داشته باشد. اگر به‌دنبال خرید خودرویی برای استفاده بلندمدت هستید، پیش از اخذ تصمیم نهایی برای خرید لیفان 820 سایر گزینه‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 1
    خرید ماشین صفر چینی یعنی اشتباه محض چه رسد به خودروی کارکرده چینی که باید تا آخر عمر وبال گردن خریدار باشه....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =