کد خبر: 236465
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
فولکس تا 2030

همان‌طور که روزنامه آلمانی «Auto Motor und Sport» گزارش کرده است، شواهد نشان می‌دهد که فولکس‌واگن نیز دست از تولید دنده‌های دستی خواهد کشید.

به گزارش «اخبار خودرو»،زمانی که همه درحال آماده‌سازی برای گذار از خودروهای بنزینی به‌برقی هستند، شواهد از احتضار دنده‌دستی خبر می‌دهد. بسیاری از خودروسازان که می‌دانند خودروهای برقی درحال جایگزین شدن با خودروهای بنزینی هستند، دیگر خود را مجبور نمی‌بینند که محدودیت‌های ناشی از موتورهای بنزین‌سوز را به‌خودروهای برقی تعمیم دهند و به‌طور طبیعی پدال‌هایی که زیر پای راننده است، لازم نیست در خودروهای برقی هم به‌همین شکل باقی بماند. همان‌طور که روزنامه آلمانی «Auto Motor und Sport» گزارش کرده است، شواهد نشان می‌دهد که فولکس‌واگن نیز دست از تولید دنده‌های دستی خواهد کشید. بعد از هزینه‌های سنگین ناشی از رسوایی دیزل‌گیت و پیش از سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در آینده خودروهای برقی، فولکس‌واگن خود را در وضعیتی می‌بیند که مجبور است راهبردهای کاهش هزینه را در پیش بگیرد. یکی از راهبردهای کاهش هزینه نیز ساده‌سازی و کاهش تنوع در قوای محرکه خودرو است.
درچنین وضعیتی، سامانه‌های انتقال قدرت دستی هم در اولویت خروج از گردونه تولید هستند و به‌این ترتیب به‌تدریج تولید پدال کلاچ هم متوقف خواهد شد و شروع این تغییر سال 2023 خواهد بود. حتی نسل بعدی موتورهای بنزینی و گازوئیلی هم می‌تواند به‌جای سه‌پدال، دو پدال داشته باشد. در فولکس‌واگن، کراس‌اوور جمع‌وجور تیگوان از سال 2023 به‌بعد تنها با دنده اتومات عرضه خواهد شد و همین داستان برای مدل‌های پاسات اتفاق خواهد افتاد؛ به‌ویژه که در سال جاری، دستی هم به‌روی ظاهر آن کشیده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =