ADAPTIVE BRAKE

تیم مهندسان مرسدس‌بنز فناوری ADAPTIVE BRAKE را توسعه داده‌اند. این ویژگی نحوه رفتار وسیله نقلیه را درشرایط ترمز اضطراری تغییر داده و به‌نوعی اصلاح می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تمام رانندگان از چگونگی کارکرد سیستم ترمز سنتی درک صحیحی دارند و در سیستم سنتی، راننده پس از وارد آوردن فشار روی پدال ترمز می‌تواند خودرو را متوقف کند.
با این حال بسته به‌شرایط جوی و کیفیت سطح جاده و حواس‌پرتی راننده، توقف خودرو می‌تواند بسیار دشوار و زمان‌بر باشد. دقیقا به‌همین دلیل است که تیم مهندسان مرسدس‌بنز فناوری ADAPTIVE BRAKE را توسعه داده‌اند. این ویژگی نحوه رفتار وسیله نقلیه را درشرایط ترمز اضطراری تغییر داده و به‌نوعی اصلاح می‌کند.

مرسدس‌بنز ADAPTIVE BRAKE چگونه کار می‌کند؟
BRAKE ADAPTIVE بر شبکه‌ای از حسگرهای الکترونیکی متکی است که به‌عملکرد ترمز کمک می‌کند و به‌نوعی ایمنی و راحتی را افزایش می‌دهد. درهمین راستا درشرایط بحرانی، مانند زمانی که راننده‌ به‌سرعت پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد، سیستم ترمز به‌طور خودکار برای پاسخ آماده می‌شود و این آماده‌سازی شامل افزایش فشار درخطوط ترمز و جابه‌جایی روکش ترمز در تماس با دیسک‌های ترمز است و به‌آن‌ها اجازه می‌دهد با فشار کامل، فورا پس از فشار دادن پدال ترمز درگیر شوند.
حتی درشرایط غیراضطراری، ترمز تطبیقی آماده است درصورت نیاز به‌شما کمک کند. هنگام رانندگی درسطوح خیس جاده، این فناوری می‌تواند به‌طور معمول ضربه‌های کوتاه ترمز را برای رفع رطوبت و قطرات آب از روی دیسک‌های ترمز به‌کار گیرد. البته راننده نمی‌تواند متوجه این تکانه‌های ریز شود و این فرآیند تضمین می‌کند که ترمزهای خودرو شما همواره قادر به‌پاسخگویی در حداکثر عملکرد هستند.
بنابراین پس از این‌که وسیله نقلیه به‌طور ایمن متوقف شد،ADAPTIVE BRAKE می‌تواند خودرو مرسدس‌ را برای مدت کوتاهی، حتی درحالی که پای شما از روی پدال ترمز برداشته شده است، در جای خود نگه دارد. این امر سبب می‌شود خودرو روی تپه یا هنگام ترافیک کاملا متوقف شود و به‌صورت ناخواسته به‌سمت جلو یا عقب حرکت نکند.
رانندگی با یک مرسدس‌بنز مجهز به‌این فناوری تضمین می‌کند که همواره در جاده‌ها یک قدم از خطر جلوتر هستید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =