کد خبر: 236560
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
حُباب خودرو

در نمایشگاه مونیخ امسال معلوم شد که ورژن ۲.۰ میکرولینو با سه گزینه مختلف هم از لحاظ باتری و هم از لحاظ تریم داخلی برای تولید آماده شده اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،گزینه ی میکرولینوی 2.0 با باتری 14 کیلو واتی با هر بار شارژ می توان 143 مایل [230 کیلومتر] بپیماید. قرار است این «حُباب خودرو» bubble car در ایتالیا تولید و برای فروش راهی سوئیس شود. به بیان دیگر پیش از سایر کشورهای اتحادیه اروپا،‌ سوئیس از همه زودتر از این خودرو استقبال کرده است.

حالا میکرولینو به جمع رقبایی مثل اَمی سیتروئن و برادر دوقلوی آن راکس-ایی، خودروی برقی شهری بانمک از کمپانی اُپل پیوسته است. اما سؤال اصلی همچنان باقی است که آیا حباب خودروها در اروپا رونق خواهند گرفت یا نه. این مشکل در آمریکا کمی حادتر است چون آنها همیشه به خودروهای بزرگ و جادار علاقه نشان داده اند و در سال های اخیر علاقه به خودروهای شاسی بلند روز به روز بیشتر می شود.

قیمت این خودروی حبابی حدود 12 هزار یورو [14 هزار دلار] است. بعد از چند چالش و مانع در تکوین و توسعه،‌ میکرولینو به سبک اییستا Isetta سرانجام وارد خط تولید شد. حالا این خودرو میراثی از خودروهای حبابی را با فناوری های جدید خودروهای برقی در هم آمیخته است. نمایشگاه خودروی مونیخ هم سکوی پرتاب این خودروی برقیِ کوچک شده است.

موتور این «حباب خودرو» 56 اسب بخار توان دارد و دو سرنشین در آن جا می شوند و از لحاظ توان باتری سه گزینه دارد: یک گزینه 6 کیلوواتی، گزینه 10.5 کیلوواتی و گزینه ی 14 کیلوواتی که پیمایش آنها به ازای هر بار شارژ به ترتیب 60، 109 و 143 مایل است. به بیان دیگر پیمایش این حباب خودرو از خیلی از خودروهای برقی سدان موجود در بازار هم بهتر است. چون حداکثر سرعت آن 56 مایل [90 کیلومتر] در ساعت و جثه ی بسیار کوچکی که دارد نمی تواند در اتوبان ها و بزرگراه ها جولان دهد.

چون باتری آن به مراتب از خودروهای برقی فعلی در بازار کوچک تر است زمان شارژ آن هم کوتاه تر است. شارژ کامل باتری این حباب خودرو 4 ساعت طول می کشد.

هر چند خیلی طول کشید تا از تکوین به تولید برسد، با این حال تعداد تولید آن هم مثل خودش کوچک است. قرار است با سالانه 7500 دستگاه شروع شود و اگر متقاضی داشت، تولید آن افزایش یابد. البته همین حالا هم 24 هزار نفر در صف خرید آن قرار دارند.

سامانه های حرکتی میکرو Micro Mobility Systems با همکاری CECOMP این خودرو را تولید می کند. مثل بقیه خودروها به سبک اییستا و در کل حباب خودروها، میکرولینو 2.0 هم برای دو نفر سرنشین صندلی دارد. برای نشستن لازم است درب آن از جلو باز شود و در بخش صندوق عقب آن هم به اندازه 8 فوت مکعب [230 لیتر] فضا برای بار تعبیه شده است.

کمپانی سازنده می گوید: «مثل فورد مک-ایی موستانگ ما هم دستگیره های در را به طور کامل حذف کردیم تا طراحی آن تا حد ممکن ساده باشد. برای باز کردن این خودرو باید اول قفل را با ریموت آن باز کنید و بعد دکمه تعبیه شده زیر چراغ جلو را بفشارید.»

جای پارک آن به اندازه یک موتورسیکلت است. یا به بیان دیگر در جای پارک یک خودروی عادی حداقل سه میکرولینو جا می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =