تایر

دولت سیزدهم هم بر الزام ثبت موارد تولید، ‌واردات و هرگونه خریدو فروش انواع تایر در سامانه جامع تجارت تاکید کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،دولت سیزدهم هم بر الزام ثبت موارد تولید، ‌واردات و هرگونه خریدو فروش انواع تایر در سامانه جامع تجارت تاکید کرد. تصمیمی که با قاطعیت ازسوی سرپرست معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن‌وتجارت به فعالان صنعت و بازار تایر ابلاغ شده است و از آن می‌توان بر محکم کوبیدن میخ دولتی‌ها در این بازار حساس یاد کرد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» در آخرین روز شهریورماه صدیف بیک‌زاده، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در نامه‌ای خطاب به روسای انجمن‌های واردکنندگان و تولیدکنندگان تایر،‌ رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش لاستیک کشور و رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک از الزام تمامی رده‌های شغلی به ثبت اطلاعات تایرها در سامانه جامع تجارت تاکید کرد. دستورالعملی که همه فعالان حوزه لاستیک را در می‌گیرد؛ از واردکنندگان تایر و تولیدکنندگان این محصول گرفته تا عوامل عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در بازار که باید اطلاعات تمامی تایرهای واردشده و تولیدشده با ارز نیمایی را در سامانه جامع تجارت ثبت و ضبط کنند. سرپرست معاونت بازرگانی داخلی درحالی از الزام به ثبت اطلاعات تمامی تایرها اعم‌از باری-اتوبوسی، ‌وانتی،‌ سواری، کشاورزی و معدنی در سامانه جامع تجارت سخن گفته است که تا پیش از این تایرهای کشاورزی و معدنی و راهسازی از ثبت در سامانه معاف بودند.
وی به اهمال و بی‌توجهی برخی تجار و عوامل فروش آنها نسبت به ثبت اطلاعات تایرهای سواری وارداتی نیز اشاره کرد وگفت: «در صورت عدم اصلاح اطلاعات و همچنین استمرار این روند عاملین توزیع خاطی از شبکه مجاز توزیع حذف خواهند شد و ارائه خدمات ثبت‌سفارش و سایر خدمات دولتی به تامین‌کنندگان متخلف نیز متوقف می‌شود.» به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» اقدام اخیر وزارت صمت نشان می‌دهد دولت بر شـــــفاف‌سازی روند تولید، ‌واردات و توزیع تایر در بستر سامانه جامع تجارت تاکید دارد.
ازسوی‌دیگر تولیدکنندگان در اعلام سبدهای فروش مهرماه خود،‌ تعداد تایرهای دیده‌شده درهر سبد را کاهش داده‌اند که حکایت از کاهش عرضه محصول به بازار دارد. این اتفاق اگرچه می‌تواند به دلیل کمبود مواد اولیه در انبار کارخانه‌ها باشد اما بسیاری بر این باورند که توزیع نامتوازن طی چند ماه گذشته باعث کاهش قیمت تایر نسبت به نرخ‌ها مصوب بود و تایرسازان قصد دارند با این شیوه نسبت به واقعی‌سازی قیمت ها اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =