لنت‌ترمز

اگرچه این روزها با دوهزار تومان چیزی نمی‌توان خرید، اما برخی تولیدکننده‌های زیرپله‌ای لنت‌ترمز تنها با قرار دادن یک برگ اسکناس دوهزار تومانی در بسته‌بندی کالایشان فروشندگان را ترغیب به‌فروش و ارائه محصولاتشان می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،اگرچه این روزها با دوهزار تومان چیزی نمی‌توان خرید، اما برخی تولیدکننده‌های زیرپله‌ای لنت‌ترمز تنها با قرار دادن یک برگ اسکناس دوهزار تومانی در بسته‌بندی کالایشان فروشندگان را ترغیب به‌فروش و ارائه محصولاتشان می‌کنند.
مشاهدات خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» حکایت از آن دارد که برخی تولیدکنندگان زیرپله‌ای قطعات خودرو از جمله لنت‌ترمز برای فروش بیش‌تر، دست به‌اقدامات نامتعارفی می‌زنند که از آن جمله می‌توان به‌قرار دادن یک برگ اسکناس دوهزار تومانی به عنوان هدیه درجعبه محصول با هدف جلب فروشندگان بیش‌تر برای خرید از آن‌ها و ارائه محصول بی‌کیفیت به‌بازار اشاره کرد! سیاستی که درکنار قیمت ارزان سبب می‌شود مشتری به‌تست برندهای جدید روی آورد. جالب اینکه چنین تخلفاتی (قرارگرفتن اسکناس دو هزار تومانی در داخل جعبه محصول، جعل کد و علامت استاندارد روی محصول و ...) به شکل آشکار و واضحی صورت می‌گیرد.
درعین حال باید درنظر داشت که محصول ارائه‌شده از سوی این دست از تولیدکنندگان مشکلاتی همچون شکستگی، ساییدگی، ترک‌خوردگی و مواردی از این قبیل دارد که درنگاه نخست قابل تشخیص نیست و تنها موقع استفاده از محصول خود را نشان می‌دهد و ای بسا سبب بروز حوادث جبران‌ناپذیری شود. اما فارغ از قیمت به‌شدت پایین برخی لنت‌ترمزها (به‌عقیده بسیاری از کارشناسان درشرایط فعلی با توجه به گرانی مواد اولیه از جمله آهن، امکان تولید این قطعه با قیمت زیر ۵۰ هزارتومان وجود ندارد) مجاب کردن فروشندگان به‌فروش این‌گونه محصولات که حاشیه سود بسیار بالایی نیز دارد، درکنار خطراتی که به‌آن اشاره شد، سبب وارد آمدن آسیب جدی به‌صنعت تولید لنت‌ترمز شده و می‌شود. این درحالی است که برخی واحدهای زیرپله‌ای لنت‌های بی‌کیفیت خود را با قیمت بسیار پایین دراختیار فروشندگان قرارمی‌دهند و به‌وسیله آفرهایی که به‌آن‌ها ارائه می‌کنند تنها به‌جذب مشتری می‌اندیشند.
در نهایت می‌طلبد وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمـــــــز و کلیه عوامل فعال در این عرصه نسبت به چنین جرائمی حساس بوده و با رسیدگی به موقع از به خطر افتادن جان هموطنان جلوگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =