توتال‌انرژی

توتال‌انرژی در حال توسعه یک سوخت کاملا تجدیدپذیر برای مسابقات اتومبیلرانی است که در فصل آینده مسابقات استقامت جهانی( FIA WEC) ازجمله 24‌ساعته لمانز 2022 و سری Le Mans اروپا (ELMS) استفاده خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، توتال‌انرژی در حال توسعه یک سوخت کاملا تجدیدپذیر برای مسابقات اتومبیلرانی است که در فصل آینده مسابقات استقامت جهانی( FIA WEC) ازجمله 24‌ساعته لمانز 2022 و سری Le Mans اروپا (ELMS) استفاده خواهند شد. رقابت را می‌توان محرک کلیدی برای نوآوری دانست. زیرا محدودیت‌های قابل‌توجهی در مسابقات استقامت طی زمان مشخص و مسافت پیموده‌شده دیده می‌شود به‌همین‌دلیل شرکت‌ها دائما به دنبال توسعه سوخت‌هایی با کارایی بالا برای خودروهای شرکت‌کننده هستند. اما ازسوی‌دیگر باید چالش‌های ناشی‌از آلایندگی انرژی و محیط‌زیست نیز برطرف شود. سوخت تجدیدپذیر توتال‌انرژی از بقایای نوشیدنی‌های حاصل از صنعت کشاورزی فرانسه و از اتیل‌بوتیل‌اتر (ETBE) تولیدشده در پالایشگاه فیزن در نزدیکی لیون فرانسه، از مواد اولیه کاملا پاک تولید می‌شود. شرایط اقتصادی این سوخت نیز به صورت پایدار درنظر گرفته شده است و می‌تواند حداقل 65درصد از انتشار دی‌اکسیدکربن خودروهای مسابقه‌ای را کاهش دهد. این سوخت که «Excellium Racing 100» نام گرفته؛ فصل جدیدی را در مسابقات استقامت و انرژی موتوراسپرت برای همه بازیگران رقم خواهد زد. این سوخت با استفاده از تخصص‌های توتال‌انرژی در زمینه ادتیو و راهکارهای سوخت‌محور؛ ویژگی‌های موردنیاز برای مسابقه را دارا خواهد بود، همچنین الزامات خودروسازان و آخرین معیارهای فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی «FIA» در زمینه سوخت‌های پایدار را برآورده می‌کند. این تیم سوخت «Excellium Endurance» را طراحی کرده که امسال در مسابقه 24‌ساعته لمانز استفاده می‌شود و شامل 10درصد بیواتانول پیشرفته است. پاتریک پویان، رئیس و مدیرعامل توتال‌انرژی گفت: «جاه‌طلبی ما در این زمینه است که بازیگر اصلی انتقال انرژی باشیم و تا سال 2050 همراه با جهان به شرایط صفر خالص از لحاظ انتشار کربن برسیم. توتال‌انرژی از مشتریان و شرکای خود برای تکامل پشتیبانی می‌کند، بنابراین استراتژی خود را در ورزش اتومبیلرانی به کار می‌گیرد تا سوخت‌های مایع پایدار، برق، باتری، هیبریداسیون، هیدروژن و سوخت‌های زیستی پیشرفته را تامین کند و نقشی غیرقابل‌انکار برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن در حمل‌ونقل داشته باشد. این سوخت صد درصد تجدیدپذیر که تا سال 2022 در مسابقات اتومبیلرانی در دسترس خواهد بود، تصویر کاملی از تحقق این اهداف است. همان‌طور که در حال تبدیل شدن به یک شرکت گسترده انرژی‌محور هستیم، پیست مسابقه بیش از هر زمان دیگر آزمایشگاهی در فضای باز برای توتال انرژی به حساب می‌آید».
خوآن تودت، رئیس فدارسیون بین‌المللی اتومبیلرانی نیز گفت: «مسابقات استقامت، همیشه مانند یک بستر تحقیق و توسعه عالی عمل کرده، تبدیل شدن سوخت مورداستفاده در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA به سوخت صددرصد پایدار، نقطه عطف مهمی است. هدف اصلی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی پیاده‌سازی استراتژی استفاده از منابع انرژی پایدار در مجموعه رشته‌های اتومبیلرانی است، بنابراین راه کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن را هموار می‌کند. این اقدام انعکاس کامل استراتژی «مسابقات به جاده» ما و جنبش «هدف راندن لحظات» است». از سال 2018، توتال‌انرژی شریک و تامین‌کننده رسمی سوخت در شرکت (A.C.O.) به عنوان خالق و سازمان‌دهنده مسابقات 24‌ساعته لمانز است. معرفی سوخت صددرصد تجدیدپذیر همکاری بین توتال و ACO را در زمینه انرژی‌های جدید تکمیل می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =