ولوو الکتریکی BZL

خودروسازان جهانی، چه در بخش سواری و چه در بخش تجاری طی سال‌های اخیر همواره به دنبال راهی برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی بوده‌اند. تولید خودروهای الکتریکی و هیبرید نیز در همین راستا به تکنولوژی‌های ساخت خودرو پیوست که تجاری‌سازان نیز از این قافله باز نماندند.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروسازان جهانی، چه در بخش سواری و چه در بخش تجاری طی سال‌های اخیر همواره به دنبال راهی برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی بوده‌اند. تولید خودروهای الکتریکی و هیبرید نیز در همین راستا به تکنولوژی‌های ساخت خودرو پیوست که تجاری‌سازان نیز از این قافله باز نماندند. در این میان در کنار استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های خودروسازی مطرح گام‌های مهمی در زمینه دستیابی به حمل‌ونقل پاک برداشته‌اند. بخش اتوبوس‌سازی ولوو نیز به‌تازگی از پلت‌فرم الکتریکی BZL رونمایی کرده است. ولوو این پلت‌فرم را راهکاری جهانی برای دستیابی به حمل‌ونقل پاک می‌داند.

پلت‌فرم BZL ولوو
خودروسازی بزرگ ولوو اعلام کرد بخش اتوبوس‌سازی این شرکت، در حال گسترش محصولات و خدمات الکتریکی خود در سراسر جهان است و در همین راستا توانسته پلت‌فرم الکتریکی خود را موسوم به BZL رونمایی کند. این شرکت مدعی شده است که با راه‌اندازی پلت‌فرم جدید ولوو برای اتوبوس‌های الکتریکی، محصولات مسافری این خودروسازی بستر محکمی را برای حمل‌ونقل عمومی پایدار و کارآمد در شهرهای سراسر جهان فراهم می‌کنند. رئیس بخش اتوبوس‌سازی ولوو هم در این خصوص اعلام کرد: «بخش اتوبوس‌سازی ولوو متعهد شده است صنعت خود را به سمت آینده‌ای پایدار هدایت کند. این شرکت با راه‌اندازی ولوو BZL الکتریکی جدید، هدف خود را به منظور ارائه سیستم‌های قدرتمند در اتوبوس‌های برقی به تحقق رسانده و این کار را با تمرکز بر پایداری، ایمنی و اطمینان محقق کرده است.»

BZL؛ راهکار جهانی ولوو برای حمل‌ونقل پاک
تقاضای جهانی برای راه‌حل‌های حمل‌ونقل الکتریکی و پاک در بخش مسافری روبه افزایش است و از این رو بخش اتوبوس‌سازی ولوو نیز پیش‌بینی کرده در سال‌های آینده با افزایش سریع تقاضا همراه باشد. این در حالی است که در صورت عدم هماهنگی محصولات خودروسازانی همچون ولوو با تقاضای بازار، این امکان وجود دارد سهم خود را از بازارهای جهانی از دست بدهند. ولوو مدعی شده با پلت‌فرم الکتریکی جدید BZL، یک راهکار جهانی برای حمل‌ونقل عمومی پاک و بی‌صدا ارائه می‌دهد تا تقاضای رو به افزایش در بازارهای مهمی را که به سمت الکتریکی شدن حرکت می‌کنند، تامین کند.

پلت‌فرم «BZL»؛ راهکار «ولوو» برای دستیابی به حمل‌ونقل پاک

نقش BZL در مراقبت از محیط زیست
ولوو درخصوص اهمیت محیط‌زیست به این شرکت معتقد است که مراقبت از محیط‌زیست همواره در قلب ولوو قرار داشته و پایداری، سروصدای کم، انتشار کمتر و کاهش CO2 یک اقدام ضروری برای این خودروسازی محسوب می‌شود. در اتوبوس‌های ولوو نیز همواره موضوع بازیافت اهمیت داشته و ولوو BZL الکتریکی جدید نیز به گونه‌ای توسعه یافته که تا 90 درصد بازیافت را به همراه داشته باشد. بخش اتوبوس‌سازی ولوو با سال‌ها تجربه توانسته است راه‌حل‌های الکتروحرکتی را طی همکاری نزدیک با اپراتورهای سراسر جهان ارائه کند. این راهکار جدید ولوو نیز برای استفاده در اتوبوس‌های یک و دو طبقه با گزینه‌های متعدد طراحی شده است.

نگاه متمایز ولوو به حمل‌ونقل شهرهای مختلف
ولوو الکتریکی BZL جدید براساس فناوری‌های اثبات شده و موفقی طراحی و تولید شده که پیش از این در اروپا اجرا شده است. تمام قطعات پلت‌فرم و پیشرانه توسط ولوو توسعه یافته و تولید شده است. سرپرست بین‌المللی اتوبوس‌های ولوو در این خصوص می‌گوید: «براساس تجاربی که طی سال‌ها فعالیت در این زمینه به دست آورده‌ایم، متوجه شدیم باید با مشتریان و شرکای خود همکاری نزدیک داشته باشیم و بتوانیم راه‌حل‌های الکتروحرکتی را برای هر شهر به صورت تخصصی و جداگانه طراحی کرده و از طریق خدمات جهانی و تیم‌های خدمات اختصاصی می‌توانیم از قابلیت‌ها و کارایی محصولات و این خدمات حتی در بلندمدت اطمینان حاصل کنیم.»

پلت‌فرم BZL جدید ولوو
ولوو الکتریکی BZL جدید پیشرانه‌ای دارد که کاملا توسط ولوو توسعه یافته است. موتور الکتریکی 200کیلوواتی به گیربکس دومرحله ای خودکار متصل شده است. این باعث افزایش گشتاور در سرعت پایین و یکنواخت شدن شتاب می‌شود.
بنابراین مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و سلامت موتور و باتری حفظ می‌شود. خروجی موتور به‌کاررفته در این پلت‌فرم 540 اسب‌بخار است که این اتوبوس را به یک کوهنورد خستگی‌ناپذیر تبدیل می‌کند و سرعت و راحتی را در کنار هم برای کاربران فراهم می‌آورد. شارژ ولوو BZL الکتریکی در مسیر با OppCharge و در پارکینگ‌ها با سیستم شارژ CCS امکان‌پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =