API

موسسه نفتی آمریکا یا «API» در آخرین روزهای ماه سپتامبر اعلامیه‌ای را منتشر کرد که براساس آن هزینه‌های دریافت و درج تاییدیه‌های این انستیتو افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،موسسه نفتی آمریکا یا «API» در آخرین روزهای ماه سپتامبر اعلامیه‌ای را منتشر کرد که براساس آن هزینه‌های دریافت و درج تاییدیه‌های این انستیتو افزایش پیدا خواهد کرد. در متن این اطلاعیه جفری هارمنینگ ، مدیر اهدای تاییدیه‌های API به تولیدکنندگان روانکار گفت: «از مشارکت شما در برنامه صدور مجوز و سیستم صدور گواهینامه روغن‌موتور (API EOLCS) متشکریم.
مشارکت و تعهد شما در تولید روغن‌های باکیفیت این اطمینان را می‌دهد که موتورهای خودرو و کامیون به طور مداوم استانداردهای جدی‌تری را در زمینه مصرف سوخت در سطح جهانی رعایت کنند و در برابر عوامل آسیب به‌ موتور که سبب استرس موتور می‌شوند ازجمله گرما، رسوب ، سایش ، اکسیداسیون و خوردگی محافظت شوند.
از ابتدای ژانویه 2022، تغییرات هزینه‌ها به‌صورت زیر اعمال می‌شود: در ابتدا هزینه‌های درخواست و تمدید مجوز به 5500 دلار افزایش می‌یابد، در مرحله دوم حق امتیاز فروش برای هر گالن به 0.0080 دلار افزایش می‌یابد و درنهایت آستانه حق امتیاز روغن فروخته‌شده مجاز از 1.000.000 گالن ایالات متحده به 750.000 گالن کاهش می‌یابد. در زمان تمدید مجوز سالانه، دارنده مجوز باید حجم روغن موتور فروخته‌شده با مجوز API را گزارش دهد. API مبلغ 0.0080 دلار برای هر گالن گزارش‌شده بیش از 750.000 گالن را ارزیابی می‌کند. تمام برندهای تولیدکننده روغن موتور دارای مجوز API، چه در بسته‌بندی‌های مختلف و چه به صورت عمده فروخته شوند، باید گزارش حجمی خود را ارائه دهند. توجه داشته باشید هزینه‌های درخواست و تمدید برای هر مجوز است، نه فقط برای یک نمونه روغن‌موتور. به‌عنوان‌مثال اگر یک بازاریاب روغن‌موتور درخواست یک تاییدیه برای محصولش را ارائه دهد، هزینه درخواست 5500 دلار است. اگر بازاریاب برای بیش از یک روغن درخواست ارسال کند، هزینه 5500 دلار برای هر محصول است. به‌عنوان دارنده مجوز EOLCS، مشارکت شما در این برنامه به‌همه ذینفعان در زنجیره تامین نشان می‌دهد که می‌توانند به کیفیت روغن‌موتورهای دارای مجوز API در بازار اطمینان داشته باشند. هدف این برنامه ارائه بالاترین سطح کیفیت و خدمات به صنعت روانکارهای جهان است و ما متعهد به تحقق این هدف هستیم. افزایش هزینه‌ها به ارتقای EOLCS و ارائه این خدمات ارزشمند به صنعت در بلند مدت کمک می‌کند. از مشارکت و حمایت شما از سیستم صدور مجوز و صدور گواهینامه روغن‌موتور تشکر می‌کنیم.» با افزایش هزینه‌های دریافت تاییدیه API به‌نظر می‌رسد اصلاحیه‌های قیمتی برای برخی محصولات در بازار بین‌المللی درنظر گرفته شود. هرچند شاید این افزایش چندان قابل‌توجه نباشد، اما می‌تواند اطلاعات جالبی از درصد سودآوری هر برند برای محصولاتش را در اختیار تحلیلگران قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =