MAN

ایویکو یک تولیدکننده کامیون‌های نوآورانه است که جدیدترین فناوری‌های مهندسی را در محصولات خود اعمال می‌کند. این شرکت در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از بازسازی‌ها را پشت سر گذاشته و توانسته است برندهای دیگر را هم به‌عنوان زیرمجموعه خود در اختیار بگیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت تولید کامیون یک صنعت پیچیده اســــت. شرکت‌های تولیدکننده کامیون جدا از سرمایه‌گذاری‌های که خود انجام می‌دهند، وابستگی بسیاری به حمایت‌های دولتی و تقاضاهای شرکتی (عمده) دارند؛ بنابراین برای دستیابی به بازار بهتر، فروش بیشتر و پیشرفت در تکنولوژی و محصولات خود، باید با پیشرفت‌های کلی صنعت تجاری‌سازی همگام باشند و پیشرفت‌های نوآورانه خود را توسعه دهند. با این‌حال در حدود 50 سال اخیر و پیش از ورود تکنولوژی‌های جدید مانند الکتریکی‌سازی و خودران به این صنعت، تجاری‌سازی دنیا در اختیار تنها چند برند معتبر بود که توانسته بودند بازارها و سگمنت‌های مختلف را در اختیار بگیرند. ایویکو، مرسدس‌بنز، MAN و داف ازجمله این تولیدکنندگان برتر هستند که در ادامه نگاهی به گستره محصولات آن‌ها خواهیم داشت.

سهم 10درصدی «ایویکو» از بازار اروپا
ایویکو یک تولیدکننده کامیون‌های نوآورانه است که جدیدترین فناوری‌های مهندسی را در محصولات خود اعمال می‌کند. این شرکت در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از بازسازی‌ها را پشت سر گذاشته و توانسته است برندهای دیگر را هم به‌عنوان زیرمجموعه خود در اختیار بگیرد. جای تعجب نیست که درحال‌حاضر بیش از 10درصدی از بازار کامیون‌های اروپا را در اختیار دارد. سال گذشته این تجاری‌ساز جهانی توانست 134هزار و 300 دستگاه از انواع خودروهای تجاری خود را به مشتریان خود در سراسر جهان عرضه کند. خودروهای تجاری ایویکو چه در سگمنت سبک و چه متوسط و سنگین به‌عنوان یکی از بهترین‌ محصولات در زمینه ساخت‌وساز، آتش‌نشانی و موارد نظامی شهرت یافته‌اند. محصول نیودیلی این خودروسازی در خط مقدم خودروهای سبک تجاری قرار دارد، درحالی‌که دو مدل استرالیس و تراکر، سگمنت سنگین این خودرو را تحت پوشش قرار می‌دهند. سری‌های سبک تا متوسط S و Z این خودروسازی گرچه قدیمی هستند، اما جزو محصولات قدرتمند این شرکت به حساب می‌آیند.

کیفیت و دوام؛ ویژگی‌ تجاری‌های «مرسدس‌بنز»
مرسدس‌بنز به عنوان برند جهانی خودرو در آلمان شناخته می‌شود که به کیفیت و دوام محصولات مشهور است. محصولات این خودروسازی در زمینه ساخت‌وساز، توزیع، معدن یا اهداف خاص نیاز مشتریان خود را برطرف می‌کند. برای تمام پروژه‌های ساختمان آنرود و آفرود، محصول آکسور با برخورداری از بدنه فولادی و ظرفیت بالای بار کاربرد دارد. بعد از آن کامیون آکتروس مرسدس‌بنز هم برای اهداف توزیع و ترانزیت با ظرفیت 18 تا 26 تن طراحی و تولید شده است. انواع مختلف کابین برای این خودرو می‌تواند نیاز مشتریان را برآورده کند. یونیماگ هم یکی از محصولات آفرود این خودروسازی است که از ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی جمع‌وجور و همه‌کاره بودن آن اشاره کرد. از سال 2019 تاکنون این خودروساز آلمانی سهم 6 درصدی از بازار اتحادیه اروپا را در اختیار داشته است.

تولید سالانه 64هزار دستگاه از کامیون‌های «داف»

بهبود کارآیی ناوگان حمل‌ونقل همواره مهم‌ترین هدف خودروسازی داف بوده که این موضوع در تلاش برای تولید کامیـــــــون‌های پیشرو و خدمات مرتبــــــط با آن‌ها به اوج خود رسیده است.
داف با روابط طولانی‌مدت و پررونق خود با خودروسازی لیلاند توانسته است وسایل نقلیه سنگین را برای طیف وسیعی از مصارف روانه بازار کند که مدل‌های فعلی آن شامل سری XF، CF و LF می‌شود. اوایل سال 2019 بهترین زمان برای فعالیت شرکت داف بود.
این خودروسازی تقریبا توانسته است سهم 16 درصدی از بازار خودروهای تجاری را به خود اختصاص دهد و خود را به دو تولیدکننده بزرگ کامیون در اروپا نزدیک‌تر کند. در بخش تجاری‌های سبک نیز بیش از 7.1درصد از کل بازار اتحادیه اروپا را به دست آورد؛ درمجموع این شرکت سالانه بیش از 64هزار دستگاه انواع خودروهای تجاری را تولید می‌کند.

تولید خودروهای تجاری و نظامی توسط «MAN» آلمان

MAN یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامیون در اروپا و جهان است. این تولیدکننده که در آلمان مستقر است در زمینه تولید کامیون‌ها و کشنده‌هایی مجهز به موتور دیزل یا گاز طبیعی فعالیت داشته است. محصولات این شرکت در فعالیت‌های تجاری و نظامی زبان‌زد هستند. گستره محصولات این تجاری‌ساز بزرگ شامل CLA، FE، ME، LE، TGX، TGS، TGA، TGM، TGL و TGE است. CLA یک کامیون متوسط تا سنگین است که یک گزینه منحصرف به فرد از یک موتور دیزل 6سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد. مدل‌های TGM، TGL، TGX و TGS همگی دارای یک مجموعه ابزار کاملا دیجیتالی هستند. در این میان مدل TGA از خط تولید خارج شده است. TGE را می‌توان یک مدل لوکس برای این خودروسازی در نظر گرفت که خدمات بیشتری را برای مشتریان حرفه‌ای ارائه می‌دهد. MAN همچنین کامیون‌های تاکتیکی را به منظور اهداف نظامی تولید می‌کند که شامل LX، FX، HX و SX هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =