رنوتراکس

با وجود آن‌که چهار تجاری‌ساز «ایویکو»، «مرسدس‌بنز»، «داف» و «مان» طلایه‌دار صنعت و بازار خودروهای تجاری در اروپا هستند، اما فهرست این تولیدکنندگان به همین چهار نام ختم نمی‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،با وجود آن‌که چهار تجاری‌ساز «ایویکو»، «مرسدس‌بنز»، «داف» و «مان» طلایه‌دار صنعت و بازار خودروهای تجاری در اروپا هستند، اما فهرست این تولیدکنندگان به همین چهار نام ختم نمی‌شود؛ بلکه سه نام دیگر «رنوتراکس»، «ولووتراکس» و «اسکانیا» نیز در این فهرست دیده می‌شود. این سه مانند دیگر تجاری‌سازان اروپایی سهم بالایی از بازار خودروهای باری سنگین و نیمه‌سنگین و حتی خودروهای مسافری اروپا را در اختیار دارند. این در حالی است که بازارهای جهانی نیز شاهد حضور پررنگ این خودروسازان بوده‌اند. این خودروسازان سال 2020 را همراه با پاندمی کرونا و چالش‌های بسیاری گذراندند که نتیجه آن کاهش تولید و تقاضا بود. با این‌حال موفق شدند در نیمه‌دوم سال 2020 بخشی از این وضعیت را جبران کنند و افت تولید و تقاضا را برای کل سال 2020 به حداقل برسانند.


استمرار ارائه خدمات «رنوتراکس»

در سالی که صنعت خودرو متاثر از همه‌گیری کرونا شده بود، اولویت رنوتراکس، حفظ مشتریان خود بود. بیش از 90 درصد از نمایندگی‌های فروش و خدمات رنوتراکس در اوج همه‌گیری کرونا به پذیرش محصولات و مشترین خود ادامه دادند و توانستند به 41هزار و 117 دستگاه از محصولات این خودروسازی خدمات ارائه کنند. رنوتراکس توانسته است در این مدت سهم خود را از بازارهای جهانی و اروپا حفظ کند و حتی نسبت به سال قبل از با رشد 12 درصدی سفارش‌گذاری همراه بوده است. رنوتراکس حق انتخاب وسیعی از خدمات و وسایل نقلیه نوآورانه را برای کاربران خودروهای تجاری قایل می‌شود که با طیف گسترده‌ای از فعالیت حمل‌ونقل اعم از توزیع، ساخت‌وساز (ساختمانی و عمرانی)، ترانزیت و... سازگار شده است. خودروهای رنوتراکس از استحکام بالایی برخوردار هستند و درعین‌حال مصرف سوخت پایینی دارند که آن‌ها را قادر می‌سازد بهره‌وری بیشتری را ارائه دهند و هزینه‌های کار را کنترل کنند. سه سری از کامیون‌های‌ T، C و K جزو آخرین مدل‌هایی هستند که توسط این خودروسازی تولید شده‌اند و هر یک از آن‌ها اهداف خاصی ازجمله حمل‌ونقل ترانزیت، کار در شرایط سخت مانند معادن و توزیع شهری و بین‌شهری را پوشش می‌دهند.

تغییر سیاست‌ «ولووتراکس»

ولووتراکس نیز به‌عنوان یکی دیگر از تجاری‌سازان بزرگ اروپایی سال 2020 را به‌رغم پاندمی کرونا با شرایط مطلوبی به پایان رساند. فروش خالص کل سال این خودروسازی به 338.4 میلیارد کرون رسید. فروش کامیون‌های این شرکت در سال 2020 به 17هزار و 251 دستگاه رسید که افت 45 درصدی در مقایسه با سال پیش از آن را به همراه داشته است. همچنین خودروهای ساخت‌وساز و اتوبوس‌ها نیز به ترتیب فروش 10هزار و 71 دستگاهی و 445 دستگاهی را برای سال 2020 تجربه کردند. ولووتراکس یکی از بزرگ‌ترین خودروسازانی است که در اروپا علاوه بر تولید خودروهای باری، برنامه تولید محصولات مسافری سنگین و خودروهای ساخت‌وساز را هم در نظر داشته است. این شرکت در سال‌های اخیر علاوه بر مدل‌های دیزلی، به تولید مدل‌های الکتریکی نیز ورود کرده و توانسته است اتوبوس‌های برخوردار از مدل‌های الکتریکی را به بازار عرضه کند. همچنین در سگمنت‌های مختلف خودروهای الکتریکی نیز طی دو سال اخیر چند مدل الکتریکی را معرفی و به بازارهای خاص عرضه کرده است. در همین راستا، می‌توان بخش بزرگی از کاهش تولید این خودروسازی را نه در پاندمی کرونا، بلکه در تغییر سیاست‌های این خودروسازی جست‌وجو کرد.

راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و کم‌آلاینده

دیگر تجاری‌ساز اروپایی که توانسته است در سال‌های اخیر بخش بزرگی از بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد و همواره را راهکارهای نوآورانه خود، سهم خود را از بازارهای جهانی حفظ کند، اسکانیاست. این خودروساز سوئدی اما مانند سایر خودروسازان در سال 2020 با کاهش فروش و تولید همراه بوده است. براساس آمارهای منتشرشده در طول سال 2020، کل تحویل خودروهای این خودروسازی نسبت به سال پیش از آن 28درصد کاهش یافته و 72هزار و 85 دستگاه رسیده است.
بنابراین خالص فروش این خودروسازی نیز با کاهش 18درصدی مواجه شده و از رقم 152میلیون و 419هزار کرونی در سال 2019 به 125میلیون و 125هزار کرون رسیده است. در اروپا، تقاضا برای کامیون‌ها در طول سال 2020 به‌شدت تحت تاثیر هـــمه‌گیری کرونا قرار گرفت. مجموع سفارشات اسکانیا برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در سال 2020 نسبت به سال قبل حدود 5 درصد افزایش یافت.
«راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و کم‌آلاینده» شعاری که اسکانیا برای محصولات خود در نظر گرفته است. این خودروسازی با تحویل کامیون‌های سنگین، نیاز مشتریان خود را در شرکت‌های حمل‌ونقل در سراسر جهان تامین می‌کند و راه‌حل‌های سفارشی را برای 36 کاربری خاص ازجمله حمل‌ونقل طولانی، برنامه‌های شهری و ساخت‌وساز ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =