سایپا

شرکت سازه‌گستر سایپا به همراه ۲۴ شرکت قطعه‌ساز خود در فضایی به مساحت ۱۵۰۰مترمربع در نمایشگاه شانزدهم حضور دارد. شرکت مگاموتور نیز با ۱۸ شرکت قطعه‌ساز خود در ۷۳۰مترمربع فضای نمایشگاهی حضور پیدا کرده است

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت‌های زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا با حضور پررنگ در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، دستاوردهای خود به‌ویژه در نهضت بومی‌سازی قطعات و برنامه ساخت داخل را در معرض بازدید گذاشتند. در این راستا، دو شرکت «سازه‌گستر» و «مگاموتور» سایپا به همراه تامین‌کنندگان قطعات محصولات گروه خودروسازی سایپا در دو طبقه سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کرده و محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

آورده‌های سازه‌گستر و مگاموتور

شرکت سازه‌گستر سایپا به همراه ۲۴ شرکت قطعه‌ساز خود در فضایی به مساحت ۱۵۰۰مترمربع در نمایشگاه شانزدهم حضور دارد. این شرکت‌ها در زمینه قطعات های‌تک، جعبه فرمان، ای‌سی‌یو و قطعات الکترونیک فعالیت می‌کنند. بخش قابل‌توجهی از محصولات و قطعات نمایش‌داده‌شده در سالن گروه خودروسازی سایپا به قطعاتی اختصاص دارد که در پنج میز داخلی‌سازی قطعات در دو سال گذشته داخلی‌سازی شده‌اند. شرکت مگاموتور نیز با ۱۸ شرکت قطعه‌ساز خود در ۷۳۰مترمربع فضای نمایشگاهی حضور پیدا کرده است. این شرکت‌ها نیز قطعات های‌تک، موتور، گیربکس و اکسل خودروهای گروه سایپا و قطعات داخلی‌سازی‌شده در پنج میز داخلی‌سازی شامل موتور شاهین، گیربکس دستی شاهین، موتور ارتقایافته M15GSI، رگلاتور فشار سوخت مجموعه پلوس چپ و راست و... راتولید می‌کنند.

۳۰میلیون صرفه‌جویی ارزی با داخلی‌سازی ۱۸ قطعه جدید

در همین زمینه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: «در پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو قرار است ۱۸ قطعه داخلی‌سازی شود که با تحقق آن ۳۰ میلیون دلار صرفه جویی‌ارزی خواهیم داشت.» سیدجواد سلیمانی افزود: «در حالی پنجمین میز تعمیق ساخت داخل شروع به کار کرد که در ۴ میز گذشته گروه خودروسازی سایپا دستاوردهای خوبی داشته است.» وی با بیان این‌که در ۴ میز گذشته هدف‌گذاری برای کاهش ارزبری ۲۰۰میلیون دلار بود و تاکنون به میزان ۱۰۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی محقق شده است، ادامه داد: «گروه خودروسازی سایپا توانست ۸۰ قطعه را داخلی‌سازی کند و این اتفاق بسیار مهمی است که با همت مهندسان کشور عملیاتی شد.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: «در میز پنجم تعمیق ساخت داخل، قرار است ۱۸ قطعه دیگر با همکاری ۱۶ قطعه‌ساز، داخلی‌سازی شود که با عملیاتی‌شدن این امر، ۳۰میلیون دلار دیگر صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.»

تولید ۳۵۰هزار پیشرانه با تکنولوژی جدید ظرف دو سال آینده

سلیمانی با بیان این‌که مدت‌زمان داخلی‌سازی ۱۸ قطعه بین یک تا دو سال خواهد بود، تصریح کرد: «یکی از قطعات خاصی که قرار است قطعه‌سازان برای ساخت و تعمیق ساخت داخل آن اقدام کنند و همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودرو بوده، ایربگ ACU است که با تحقق این امر مشکلات تولیدکنندگان خودرو کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.» وی با بیان این‌که ایربگ ACU توسط یکی از شرکت‌های وابسته به صنایع دفاع تولید و تامین خواهد شد، گفت: «افزایش تعمیق ساخت داخل به رشد تولید، کاهش هزینه و کاهش وابستگی به واردات کمک می کند و ما از هرگونه همکاری با قطعه‌سازان با توجه به اهداف یادشده استقبال می کنیم.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به تولید شش‌ماهه خودرو در گروه خودروسازی سایپا اشاره و تاکید کرد: «در نیمه‌اول سال جاری، مجموعه سایپا ۲۱۲هزار دستگاه خودرو تولید کرد که این عدد نشان‌دهنده رشد ۵درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.» وی با بیان اینکه اگر محدودیتی در تولید موتور خودرو وجود نداشت، میزان تولید خودرو افزایش قابل توجهی پیدا می‌کرد، افزود: «بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار است ظرف دو سال آینده حدود ۳۵۰هزار دستگاه موتور جدید با تکنولوژی نوین تولید شود و در محصولات آتی سایپا مورد استفاده قرار گیرد.»

داخلی‌سازی امکانات و آپشن‌های روز در میز پنجم

براساس قرارداد امضاشده بین سایپا و قطعه‌سازان، ایربگ ACU با ساخت داخل 30درصد، صفحه نمایشگر چندمنظوره MDF با ساخت داخل 36درصد، مجموعه مالتی‌مدیا و دوربین عقب با ساخت داخل ۶۰درصد و پروژه دیگر مجموعه مالتی‌مدیا و دوربین عقب در دو فاز با ساخت داخل ۶۰درصد تولید خواهد شد. پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، به ارزش ۲۲هزار میلیارد ریال و با هدف صرفه‌جویی ارزی بیش از ۵۶میلیون یورو آغاز به کار کرد و بر این اساس در قرارداد منعقدشده بین خودروسازان و ۲۳ شرکت داخلی، قرار است ۳۳ قطعه-پروژه، داخلی‌سازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =