تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو

سرویس‌ها، پشتیبانی و اصرار بر اصلاحات جدی سبب شده است مدیران‌خودرو به‌یکی از فعالین شاخص در صنعت‌خودرو ایران بدل شود و از سوی دیگر کمپانی مشارکت‌کننده در تولید این محصولات نیز طی سال‌های اخیر تلاش کرده خود را برای بازار بین‌المللی به‌روز کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سرویس‌ها، پشتیبانی و اصرار بر اصلاحات جدی سبب شده است مدیران‌خودرو به‌یکی از فعالین شاخص در صنعت‌خودرو ایران بدل شود و از سوی دیگر کمپانی مشارکت‌کننده در تولید این محصولات نیز طی سال‌های اخیر تلاش کرده خود را برای بازار بین‌المللی به‌روز کند.

به‌این ترتیب امروز شاهد ترکیبی از خدمات و پشتیبانی دلگرم‌کننده فناوری‌های نوینی هستیم که قرار است از طریق بستر دو محصول جدید به‌نام‌های تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو به‌عنوان پرچمدار محصولات چری در ایران عرضه شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر از این دو محصول جدید، مدیران‌خودرو مراسمی را ترتیب داد تا درکنار معرفی برندگان رقابت طراحی در این شرکت، کارشناسان خودرو، خبرنگاران و طراحان نگاهی از نزدیک به‌این محصول داشته باشند که یک قدم به‌عرضه در بازار داخلی نزدیک‌تر شده است.

حال می‌دانیم که پس از انجام تست‌های میدانی در پیست آزادی، استراتژی مدیران‌خودرو برای عرضه دو محصول تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو دراختیار گرفتن بالاترین سطح بازار خودرو کشور است. به‌طور کلی مدیران‌خودرو این دو محصول را در سه‌بخش اصلی طراحی، فناوری و تجهیزات رفاهی معرفی کرد.

معرفی تیگو 7 پرو

محصولی با طول بدنه ۴۵۰۰ میلی‌متر که به‌واسطه دراختیار داشتن فضای پای ۹۵۸ میلی‌متر در ردیف عقب رکوردی را در میان رقبای خود ثبت کرده و همچنین فضای سقف تا کف کابین نیز با ارتفاع ۱۰۱۳ میلی‌متر شرایط مشابهی را ایجاد کرده است. از شاخص‌ترین نکات طراحی این محصول می‌توان به‌تبعیت از سبک جدید طراحی جلوپنجره الماسی در چری یاد کرد که درکنار چراغ‌های ال‌ای‌دی ماتریسی ترکیب ویژه‌ای را خلق کرده است.

درچراغ‌های عقب نیز شاهد نکات و جزئیات جذابی هستیم که ادامه‌دهنده طراحی نافذ و روان این محصول است. در فضای کابین نیز غیر از سان‌روف پانارومای بزرگ، تریم لوکسی درنظر گرفته شده تا شاهد فضای گرم و دوستانه باشیم. دربخش فناوری‌ها مدیران‌خودرو به‌مجهز بودن این محصول به‌آپشن‌هایی همچون درِ عقب برقی هوشمند، شارژر بی‌سیم، سه‌صفحه‌نمایش (هفت، هشت و 5/10 اینچی)، سیستم استارت-استاپ و روشن شدن از روی کلید، آینه‌های بیرونی تاشو برقی، تعویض دنده با هوشمندی بالا، اتوهلد و EPB (ترمز دستی الکترونیک) در کنار دوربین‌های هوشمند AVM اشاره داشت. درنهایت نیز می‌توان به‌گارد ایمنی شش‌ایربگی کابین این خودرو، سیستم تهویه‌مطبوع هوای اتوماتیک، سیستم ترمز بوش 9.3 و فضای وسیع داخل کابین و محوطه بارگیری این خودرو به‌عنوان بخش آسایشی این محصول اشاره کرد.

ایران آماده میزبانی از پرچمدار مدیران‌خودرو

عرضه تیگو ۸ پرو دلیلی بود تا زبان طراحی جدید چری در بخش جلوپنجره با طرح الماس‌های مارتیس هندسی پایه‌گذاری شود. اما این تنها ویژگی طراحی این خودرو نیست و در بخش نورپردازی نیز در این خودرو به‌صورت پیشرفته و هوشمند عمل شده است. نکته خاصی که می‌تواند سبب انگیزه برای خرید این شاسی‌بلند فول‌سایز شود، شتابگیری ۸.۹ ثانیه این محصول برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتربرساعت است. این درحالی است که مصرف سوخت پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تیگو ۸ پرو به‌طور متوسط ۶.۸ لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. کمپانی چری در این محصول به‌دنبال پیشرفته‌ترین تجهیزات رفته و از جمله آن‌ها می‌توان به‌فناوری پایداری ADAS و سیستم ریس کنترل اشاره کرد.

اما نکته جالب درباره این محصول استفاده از ماسک N95 باتوجه به‌شرایط کرونایی زمان طراحی این خودرو بوده که سبب شده است سرنشینان از بابت عدم‌ورود ویروس به‌داخل کابین از طریق دریچه‌های تهویه‌مطبوع اطمینان داشته باشند.

در فضای داخلی چری با استفاده از دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی و یک صفحه‌نمایش هشت‌اینچی فضای بسیار مدرنی را به‌ارمغان آورده است. سیستم ADAS شامل ۱۱ آپشن BSD به‌عنوان نظارت بر نقطه‌کور، LCA تغییر لاین درصورت پیش‌بینی برخورد، RCTA برای هشدار ترافیک جانبی، LDW برای هشدار خروج از لاین و LKA به‌عنوان سیستم کمکی نگه داشتن خودرو بین خطوط، ACC که تحت‌عنوان کروزکنترل تطبیقی شناخته شده، TJA یا سیستم کمکی در شرایط تراکم ترافیک، ICA سیستم کمکی کروز یکپارچه، IHC برای کنترل هوشمند نوربالا، FCW هشدار برخورد از روبه‌رو و AEB است که وظیفه ترمزگیری به‌صورت خودکار را درشرایط بحرانی و عدم‌واکنش راننده برعهده دارد.

درمجموعه این ۱۱ آپشن و دوربین ۳۶۰ درجه درکنار امکان تعامل صوتی راننده با خودرو، مدیران‌خودرو مدعی است که نخستین‌خودرو با فناوری نیمه‌خودران نسل ۲.۵ عرضه خواهد شد. درنهایت مدیران‌خودرو نکات شاخص داخل کابین را صندلی‌های با طراحی هوانوردی و سقف پانوراما با طول یک‌متر و ۱۷ سانت می‌داند که دارای پوشش صددرصدی در روزهای گرم و آفتابی است.

مدیران‌خودرو در پایان این مراسم سه‌تیم طراحی برتر را که توسط داوران داخلی و بین‌المللی (چینی و ایرانی) برای طراحی مفهومی MVM تعیین شده بودند با مجموع جوایز ۵۵ میلیون‌تومانی معرفی کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

آخرین اخبار