لیفان X60

آخرین مدلی که از لیفان قرار بود در بازار ایران عرضه شود، لیفان ایکس‌70 بود که تعداد محدودی از آن در ماه‌های آینده توسط خودروسازان بم تحویل مشتریان خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، لیفان یک شرکت‌ خودروساز جدید چینی است که از سال ۲۰۰۵ خودروهای سدان و ون سایز کوچک و مدل‌های هاچ‌بک را تولید می‌کند و با مدل‌های مختلف و متنوعی وارد بازار کشورمان شده است. این شرکت خودروسازی معروف که در سال ۲۰۰۹ در بین شرکت‌های خودروساز چینی رتبه ۸۸ را کسب کرد، در سال ۲۰۱۲ یعنی دقیقا سه‌سال بعد توانست خود را به‌رتبه زیر ۵۰ برساند که عملا می‌توان گفت از رشد بسیار مناسبی برخوردار است. البته شرکت لیفان را در ایران تنها با تولیدات خودرویی این شرکت می‌شناسیم؛ اما واقعیت اینجاست که این شرکت خودروسازی درداخل چین از محصولات متنوعی همچون خودرو، دوچرخه و کفش ورزشی برخوردار است و یک هلدینگ تولیدی محسوب می‌شود. درنهایت محصولات شرکت تولیدی خودرو لیفان توسط شرکت کرمان‌خودرو دربازار ایران عرضه شده و همچنین خدمات پس از فروش آن نیز توسط همین شرکت ارائه می‌شود. آخرین مدلی که از لیفان قرار بود در بازار ایران عرضه شود، لیفان ایکس‌70 بود که تعداد محدودی از آن در ماه‌های آینده توسط خودروسازان بم تحویل مشتریان خواهد شد. این عرضه محدود در واقع پایانی برای حضور لیفان در بازار ایران به رقم شناخته شدن و جا افتادن محصولات این خودروساز چینی در کشورمان است.

لیفان X60
لیفان X60 یکی از خودروهای این فهرست است که در بازار وجود دارد و خودرو شاسی‌بلند لیفان X60 یکی از خودروهایی است که از نخستین ورود این خودروساز به‌ایران در بازار حضور داشته و مورد استقبال بسیاری از مردم نیز قرار گرفته است. این خودرو که درکلاس شاسی‌بلند ارائه می‌شود از تجهیزات و امکانات نسبتا مناسبی بهره می‌برد و پیشرانه خودرو لیفان X60 دارای موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی و تنفس‌طبیعی است که نیروی آن توسط سیستم دیفرانسیل جلو به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و حداکثر قدرت این خودرو ۱۳۱ اسب‌بخار خواهد بود. این خودرو با دو جعبه‌دنده پنج‌دنده دستی و چهاردنده اتوماتیک به‌بازار عرضه می‌شود که می‌توانید درخرید خود از بین این دو جعبه‌دنده یکی را انتخاب کنید. کولر و تهویه‌مطبوع نیمه‌اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی و سنسور دنده‌عقب از جمله امکاناتی است که در این خودرو به‌شما عرضه خواهد شد و همچنین خودرو لیفان X60 دارای سیستم ضدسرقت و قفل ایمنی کودک نیز هست. درمورد این خودرو این نوید را به‌شما می‌دهیم که فرمان هیدرولیک تلسکوپی قابل تنظیم و سیستم تعلیق آن سبب می‌شود بتوان یک رانندگی نسبتا مناسب را با این خودرو تجربه کرد.

لیفان ۵۲۰
لیفان ۵۲۰ را می‌توان به‌جرأت یکی از نخستین مدل‌های چینی حاضر در بازار ایران دانست که اگرچه ظاهر چندان زیبایی نیز ندارد، اما در بازار توانست فروش نسبتا مناسبی را تجربه کند. این خودرو سدان به‌یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی و تنفس‌طبیعی مجهز شده است که نیروی آن توسط یک جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی و سیستم دیفرانسیل‌جلو به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود که شتاب چندان مناسبی نیست؛ اما درعوض حداکثر قدرت موتور این خودرو ۱۰۶ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. با این پیشرانه و همچنین جعبه‌دنده، با خودرو لیفان ۵۲۰ می‌توانید سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت را نیز تجربه کنید که برای جاده‌های ایران سرعت بسیار بالایی محسوب می‌شود.
لیفان ۵۲۰ به‌دو ایربگ برای راننده و سرنشین مجاور آن مجهز شده است. همچنین سیستم کولر، رینگ آلومینیومی اسپرت و آینه‌های جانبی برقی از جمله آپشن‌های این خودرو محسوب می‌شود. علاوه‌بر این‌ها خودرو با فرمان هیدرولیک با سیستم چرخ‌دنده‌های تلسکوپی عرضه خواهد شد که می‌تواند فرمان‌پذیری بسیار مناسبی داشته باشد.

لیفان ۶۲۰

لیفان ۶۲۰ را می‌توان عملا نمونه پیشرفته خودرو لیفان ۵۲۰ دانست و این خودرو که از نظر طراحی نسبت به‌نسل قبلی خود بسیار جذاب‌تر و زیباتر است، امکانات و آپشن‌های دیگری نیز دارد. علاوه‌بر این، خودرو لیفان ۶۲۰ با دو پیشرانه متفاوت به‌بازار عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها یک موتور چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی و تنفس‌طبیعی است و دیگر مدل آن با یک پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی تنفس‌طبیعی به‌بازار عرضه می‌شود که خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی توانایی تولید ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت را دارد. اما خودرویی که با پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی به‌بازار عرضه می‌شود توانایی تولید ۱۳۱ اسب‌بخار را خواهد داشت که یک خودرو نسبتا قدرتمندتر خواهد بود. هر دو خودرو با گیربکس دستی پنج‌دنده به‌بازار عرضه می‌شود و مصرف سوخت در خودرو لیفان ۶۲۰ قابل توجه است و در خودرو با پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی نهایت مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که مصرف سوخت بسیار مناسبی قلمداد می‌شود.
لیفان ۶۲۰ با دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و همچنین امکانات و آپشن‌هایی مانند رینگ آلومینیومی اسپرت صندلی چرمی و روشن شدن چراغ‌های جلو به‌صورت خودکار توسط سنسور نور و همچنین ریموت‌کنترل و سیستم هشداردهنده برای مشتریان در دسترس خواهد بود.

لیفان ٨٢٠
لیفان ۸۲۰ را می‌توان یک خودرو سدان سایز نسبتا بزرگ‌تر نسبت به‌نسخه‌های قبلی خود یعنی مدل‌های ۵۲۰ و ۶۲۰ لیفان دانست که از پیشرانه بسیار قوی‌تر و همچنین امکانات بیش‌تری برخوردار است. این خودرو با یک پیشرانه چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۲۴۰۰ سی‌سی به‌بازار عرضه می‌شود که توانایی تولید ۲۲۱ نیوتون‌متر گشتاور و همچنین ۱۵۸ اسب‌بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه را خواهد داشت. نیروی این پیشرانه نیز توسط یک جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و مصرف سوخت خودرو لیفان ۸۲۰ برابر 8.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. از دیگر مزایای خودرو لیفان ٨٢٠ استاندارد آلایندگی این خودرو به‌شمار می‌رود که از استاندارد آلایندگی خودرو یورو ۵ بهره‌ می‌برد و این خودرو به‌شش عدد کیسه‌هوا در شش نقطه خودرو مجهز شده است که ایمنی بسیار بالا و چشمگیری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. خودرو لیفان ۸۲۰ را می‌توان از نظر آپشن و امکانات رفاهی یک خودرو تقریبا مجهز دانست و این مدل به‌سانروف‌، چراغ‌های جلو یا هالوژن و همچنین سنسورهای نوری برای روشن ‌شدن اتوماتیک خودرو مجهز است. همچنین سیستم تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، گرمکن صندلی راننده، سیستم ورود بدون‌کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم ضدسرقت، سیستم صوتی پیشرفته، کمربندهای جلو پیش‌کشنده و سنسور و دوربین دنده‌عقب از دیگر امکاناتی است که روی خودرو لیفان ۸۲۰ خودنمایی می‌کند.

لیفان X50
لیفان X50 یکی دیگر از خودروهایی است که در بازار ایران حضور پیدا کرده و این خودرو را می‌توان یک مدل کراس‌اوور سایز متوسط دانست که مورد استقبال نسبتا خوب نسل جوان نیز قرار گرفته است. خودرو لیفان X50 یک خودرو نسبتا مناسب با پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی است که توانایی تولید ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت را دارد و این خودرو می‌تواند برای خانواده‌های کم‌جمعیت یا زوج‌های دونفره خودرو بسیار مناسب و ایده‌عالی باشد. علاوه‌بر این، شرکت خودروسازی لیفان سعی کرده است ظاهر این خودرو را به‌شکل یک خودرو اسپرت و زیبا طراحی کند. بنابراین در چراغ‌های جلو و عقب این خودرو از LED استفاده شده است که نور بسیار مناسبی را نیز برای رانندگی شما فراهم می‌کند.
اما دربررسی فنی این خودرو به‌نکته بسیار جالبی برمی‌خوریم که مربوط به‌جعبه‌دنده‌های آن می‌شود. درواقع جعبه‌دنده‌های قابل انتخاب روی خودرو X50 را می‌توان مدل پنج‌سرعته دستی یا جعبه‌دنده اتوماتیک CVT دانست که در نسل این خودرو یک نوآوری درخودروهای چینی قلمداد می‌شود. درعین حال حداکثر سرعت لیفان X50 ۱۶۰ کیلومتر برساعت است که سرعت چندان بالایی درمقایسه با رقبای آن محسوب نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =