کد خبر: 238091
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
image-20211212103026-1.jpeg

محل اقامت یکی از موارد اثرگذار در کیفیت سفر است. به واسطه انواع سفر، سلیقه‌های متعددی برای انتخاب محل اقامت وجود دارد. بعضی افراد به سفرهای ماجراجویانه و بعضی دیگر به سفرهای لوکس و مرفه علاقه دارند. به همین دلیل است که همیشه برای گردشگرها گزینه‌های متعددی برای اقامت در سفر موجود است.

رزرو هتل یا اجاره ویلا؟

ایران سرزمینی پهناور است که هر گوشه از آن به نوعی دیدنی و جذاب است. بعضی مقاصد به واسطه تعدد جاذبه‌های گردشگری که دارند، در این حوزه توجه بیشتری را به خود جلب کرده و در فهرست مقصدهای پر طرفدار گردشگری قرار گرفته‌اند. در این نوع مناطق، بر روی صنعت گردشگری سرمایه گذاری شده و به منظور جلب رضایت مسافرانی که از منطقه دیدن می‌کنند، انواع محل اقامت تاسیس شده است. چه مسافرخانه‌هایی که از قدیم بر جا مانده‌اند و چه هتل‌های نوساز هر کدام در برگیرنده خواسته بخشی از گردشگرهای مقاصد پر طرفدار هستند. اما در میان مسافرانی که قصد دارند سفری راحت و مرفه را شهر یا روستایی بگذرانند در اغلب موارد این تردید به وجود می‌آید که جذابیت‌های اقامت در هتلی با امکانات و خدمات خوب بیشتر است و یا اجاره یک ویلای نوساز در دل طبیعت؟

واقعیت این است که چنین قیاسی در خصوص انواع محل اقامت پاسخ چندان قطعی ندارد. در جواب این سوال می‌توان گفت این تصمیم به خواسته‌ها و الویت‌های شما به عنوان مسافر، وابسته است. افراد مختلف برای منظورهای متفاوتی تصمیم به سفر می‌گیرند. عده‌ای دلشان می‌خواهد نظم روزمره زندگی خود را کاملا بر هم بزنند و در سفر به کارهایی مشغول شوند که در زندگی روزمره و همیشگی خود امکان انجام آنها را به دلیل کمبود وقت، انرژی و یا امکانات ندارند. عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند هیچکدام از ضرورت‌های روزمره خود را در سفر از دست ندهند و آنها را به عنوان امکانات اولیه برای رفاه حال خود در نظر می‌گیرند. مثال‌های متعددی در این مورد وجود دارد که ما در این مطلب به مواردی که با انتخاب بین ویلا و هتل مرتبط است می‌پردازیم. برای این منظور در ادامه به تفکیک، دلایلی را برای انتخاب ویلا و هتل به عنوان محل اقامت در سفر ذکر می‌کنیم.

دلایل انتخاب ویلا به عنوان محل اقامت در سفر

در مناطق جغرافیایی مختلف، ویلاها در فضاهای گوناگونی بنا می‌شوند. به دلیل وجود مسافران با شرایط متفاوت از یکدیگر در شهرها و روستاهای ساحلی، شما با راحتی می‌توانید ویلاهایی با قیمت‌ها و امکانات مختلفی را برای اجاره در نظر داشته باشید. افرادی که تمایل دارند به دور از جمعیت و شلوغی به استراحت در سفر بپردازند، اغلب ویلا را برای اقامت انتخاب می‌کنند. استقلالی که برای مسافران در انتخاب گزینه ویلا وجود دارد، تقریبا در هیچ نوع دیگری از اقامتگاه وجود ندارد.

اجاره ویلا یا رزرو هتل

شما می‌توانید در دل جنگل اوقات خود را در ویلای اختصاصی که اجاره کرده‌اید بگذرانید. امکاناتی که هر ویلا دارد بسته به قیمت اجاره ویلا متنوع است. بعضی ویلاها دارای استخرهای روباز، زمین ورزش، تجهیزات کامل داخل ویلا و ... هستند. چنین ویلایی انواع تفریحات را برای مسافرانش فراهم کرده است که تمام آنها اختصاصی به شمار می‌آیند. در این ویلاها تجهیزات آشپزخانه کامل است و مسافران می‌توانند به تهیه غذای خود داخل ویلا بپردازند. این امکان هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهد، چرا که در هتل افراد امکان آشپزی ندارند و باید برای هر وعده هزینه‌ای نه چندان کم را در نظر بگیرند.

افرادی که با ماشین شخصی خود اقدام به مسافرت می‌کنند این امکان را دارند که در هر نقطه‌ای از طبیعت رفته و در ویلاهای شهری یا روستایی اقامت کنند. این افراد به سادگی با وسیله نقلیه خود به جاذبه‌های گردشگری مقصد سفر خود سر می‌زنند و هزینه اضافه‌ای را بابت کرایه تاکسی نمی‌پردازند. در مقابل، در سفر افرادی که با وسیله نقلیه عمومی مانند قطار و هواپیما سفر می‌کنند، رفت و آمد به ویلا انرژی و هزینه بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. مگر اینکه مسافران قصد داشته باشند چند روز سفر خود را در ویلا بمانند و به تفریحات اختصاصی موجود در ویلا و یا گردش در طبیعت اطراف ویلا بپردازند.

دلایل انتخاب هتل به عنوان محل اقامت در سفر

افرادی که هتل را به عنوان محل اقامت خود در سفر انتخاب می‌کنند، چند دسته هستند. عده‌ای که به دلایل کاری سفر می‌کنند، اغلب فرصت تهیه و تدارک مایحتاج خود در سفر را ندارند. قطعا در چنین مواردی اقامت در هتل کیفیت سفر مسافر را بهبود می‌بخشد. چرا که مسافر در شرایط رفاهی کامل، تمرکز و انرژی خود را به مسائل کاری که دلیل سفرش هستند معطوف می‌کند.

اجاره ویلا یا رزرو هتل

عده دیگری که هتل را برای اقامت ترجیح می‌دهند، دلشان می‌خواهد به مراکز تجاری و تفریحی مقصد سفر خود نزدیک باشند. در خیلی از شهرهای بزرگ، خرید کردن از مرکزهای خرید جذاب یکی از تفریحات مسافران به شمار می‌آید. بعد از یک پاساژگردی طولانی، مسافران خسته به محل اقامت خود برمی‌گردند. در چنین شرایطی پرسنل هتل به کمک مسافر آمده و امکانات رفاهی را برای او فراهم می‌کنند. به عنوان مثال مسافران برای خستگی در کردن به سالن ماساژ هتل رفته و انرژی لازم برای روز بعدی را به بدن خود باز می‌گردانند.

امکانات تفریحی هتل‌های خوب به مراتب نسبت به ویلا بیشتر است. در هتل‌ها معمولا سالن‌های مجهز ورزشی، استخرهای روباز و سرپوشیده، سالن‌های اسپا، رستوران‌های متنوع، فروشگاه‌های بزرگ، سالن بازی کودک، آرایشگاه و ... وجود دارند که حوصله مسافر در هیچ ساعتی از اقامت خود در هتل سر نرود. افرادی که به خوش‌گذرانی‌هایی از این دست علاقه دارند، سفر جذابی را با اقامت در هتل برای خود رقم می‌زنند.

نظافت محل اقامت نیز یکی از کارهایی است که بعضی مسافران ترجیح می‌دهند وقت خود را در سفر به آن اختصاص ندهند. برای چنین افرادی اقامت در هتل گزینه مناسبی است. میهمانان هتل هر زمان که پا به اتاق خود بگذراند آن را تمیز و پاکیزه در اختیار خود دارند.

سایت جاباما مرجع رزرو هتل و اجاره ویلا

بسیاری از گردشگرها برای سفر به هر نقطه‌ای که در نظر دارند، به مرجعی برای بررسی گزینه‌های مختلف محل اقامت نیاز پیدا می‌کنند. سایت جاباما بهترین مرجع اجاره ویلا و رزرو هتل است. با ورود خود به سایت یا اپلیکیشن جاباما، کادری را با نام عنوان مقصد مشاهده می‌کنید. اگر قصد دارید هتل‌های مقصد خود را بررسی کرده و به صورت اینترنتی برای خود و همسفرانتان اتاق یا سوئیت اجاره کنید، در این کادر در کنار نام شهر یا روستای مورد نظر خود کلمه هتل را بنویسید. جاباما فهرستی از هتل‌های موجود در مقصد را در اختیار شما قرار می‌دهد که با اعمال فیلترهای مختلف می‌توانید این فهرست را به خواسته‌های خود محدود کنید.

برای اجاره ویلا نیز در کنار نام مقصد خود کلمه ویلا را می‌نویسید. سپس فهرست پیشنهادی جاباما را با استفاده از فیلترهایی مانند قیمت برای هر شب یا امتیاز ویلا از نگاه مسافران قبلی، مناسب‌ترین گزینه‌ها را در فهرست خود نگه می‌دارید و از میان آنها ویلای مورد نظر خود را به صورت اینترنتی اجاره می‌کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =