فورد اف ۱۵۰

،هم‌زمان با برقی شدن صنعت‌خودرو و عرضه محصولات جدید برقی، سیستم ترمز این خودروها نیز با فناوری‌های جدید و به‌روز همراه می‌شود. به‌طوری که دریافت انرژی از فرآیند ترمز و جلوگیری از هدررفت انرژی از اهداف اصلی خودروسازان است.

به گزارش «اخبار خودرو»،هم‌زمان با برقی شدن صنعت‌خودرو و عرضه محصولات جدید برقی، سیستم ترمز این خودروها نیز با فناوری‌های جدید و به‌روز همراه می‌شود. به‌طوری که دریافت انرژی از فرآیند ترمز و جلوگیری از هدررفت انرژی از اهداف اصلی خودروسازان است. همچنین در خودروهای برقی به‌دلیل شتاب بالای خودرو سیستم ترمز باید توانایی توقف سریع آن را داشته باشد. از این حیث شرکت‌ها درحوزه سیستم ترمز سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای انجام داده‌اند و هرخودرو برقی که به‌بازار عرضه می‌شود با تغییرات و پیشرفت‌هایی دربخش ترمز همراه بوده است.
وانت فورد اف ۱۵۰ تمام‌هیبرید به‌تازگی در TBR Drive بررسی شده و این خودرو دارای ترکیبی از قابلیت ترمز احیاکننده و ترمزهیدرولیکی است. از این حیث این مدل توانایی بسیار زیادی دربخش ترمز به‌دست آورده است.
بسته به‌نیاز خودرو به‌شارژ مجدد، با برداشتن پا از روی پدال گاز و فشار به‌سیستم ترمز احیاکننده این پیکاپ، شارژ انرژی باتری ۱.۵ واتی به‌صورت مجدد وارد عمل می‌شود و ویژگی این ترمز برخلاف سایر ترمزهای خودروهای برقی که کاهش ناگهانی سرعت را به‌همراه دارد، در سیستم این خودرو بسیار دقیق و با ظرافت است. برایان کینگ، مهندس فورد که مسئول پیشرانه PowerBoost Full Hybrid است، دراین‌باره گفت: «شارژ مجدد واقعا به‌شرایط باتری بستگی دارد و در این خودرو سیستم، انرژی کافی برای شارژ مجدد باتری را منتقل می‌کند.» کینگ همچنین توضیح داد که باتری نسبتا کوچک مورد استفاده در F-150 Full Hybrid – (نخستین پیکاپ هیبرید فول‌سایز ارائه‌شده در بازار آمریکا) برای رسیدن به‌شارژ کامل به‌انرژی زیادی نیاز ندارد؛ بنابراین میزان استفاده از ترمز احیا کننده را به‌حداقل می‌رساند. اکثریت قاطع ترمزهای F-150 به‌سیستم ترمز «مکانیکی استاندارد» مشترک با نسخه‌های غیرهیبرید مجهز هستند و این سیستم شامل تقویت الکترونیکی ترمز، ترمز ضد قفل (ABS) و یک دیسک چهارچرخ (روتورهای 13.7 اینچی در جلو، 13.2 اینچی در عقب) با ترمزدستی الکترونیکی است.
با پا گذاشتن روی پدال ترمز، فرآیند ترمزگیری آغاز می‌شود و واحدهای مختلف کنترل، مقادیر مناسب ترمز احیاکننده و ترمز هیدرولیک را تعیین و ترکیب می‌کنند. صرف نظر از درصد ترکیب، راننده تفاوتی را در دینامیک یا عملکرد خودرو متوجه نمی‌شود.
همچنین برخلاف برخی خودروهای هیبرید درمقایسه با مدل‌های نسل‌های قبلی خود با پیشرانه سنتی، مسافــــت توقف برای F-150 هیبرید بیش‌تر از نسخه‌های گازسوز نیست.
مانند سایر پیشرفت‌های فناوری مدرن که در F-150 PowerBoost Full Hybrid مشهود است، سیستم ترمز بدون هیاهو کار خود را انجام می‌دهد و تنها نتایج مثبت و محکمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =