مصرف سوخت

آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA) درحال نهایی کردن بلندپروازانه‌ترین استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) برای خودروهای سواری و کامیون‌های سبک است.

به گزارش «اخبار خودرو»،آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA) درحال نهایی کردن بلندپروازانه‌ترین استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) برای خودروهای سواری و کامیون‌های سبک است. درحال‌حاضر حوزه حمل‌ونقل با 29درصد بزرگ‌ترین منبع انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایالات متحده به حساب می‌آید. قرار است استانداردهای آینده در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ میانگین مصرف سوخت خودروهای آمریکایی را از حداقل ۶.۱۹ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر یا 38 مایل بر گالن در شرایط فعلی به ۴.۲۸ لیتر در هر یک‌صدکیلومتر یا 55 مایل در هر گالن (MPG) تا سال 2026 محدودتر کند.
این آژانس اعلام کرد استانداردهای فعلی تا سال 2026 همچنان برنامه کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروهای سبک (GHG) را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد تا نقطه عطفی برای فاز بعدی استانداردهای آژانس در سال 2027 و بعد از آن باشد. قانون نهایی، 60روز پس از انتشار و تایید نسخه فعلی در برنامه‌های دولت فدرال اعمال خواهد شد. قانون نهایی برای وسایل نقلیه سبک منعکس‌کننده اصول مهم دولت فعلی ایالات متحده است. مایکل ریگان، مدیر EPA گفت: «مسیر علم را دنبال کردیم، به خواسته‌های ذی‌نفعان گوش دادیم و درنهایت استانداردهای قوی و دقیقی را تعیین کردیم که آلودگی‌هایی را که به مردم و سیاره ما آسیب می‌رساند کاهش خواهد داد. این قانون خانواده‌ها را نجات می‌دهد و از هدررفت میزان زیادی سرمایه جلوگیری می‌کند.»
موسسه EPA اعلام کرد استانداردهای نهایی برای سال‌های 2025 و 2026 مزایای اختصاصی خواهند داشت و به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای «بیش‌از آنچه در مرحله تدوین قوانین اولیه در آگوست 2021» خواهند بود. تا سال 2050، این برنامه از انتشار بیش از 3 میلیارد تن گازهای گلخانه‌ای یا آلایندگی‌هایی برابر با همین میزان جلوگیری خواهد کرد.» به گفته این آژانس بیش از نیمی از انتشار دی‌اکسیدکربن ایالات متحده در سال 2019 از همین منابع بوده است.
سازمان EPA تخمین می‌زند به‌دنبال قانون جدید، صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودروها به‌طور میانگین در طول عمر هر وسیله نقلیه منفرد از سال ۲۰۲۶ بیش از 1000دلاری برای مصرف‌کنندگان خواهد بود. قانون نهایی منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت در حدود 360 میلیارد گالن می‌شود که به معنای کاهش سالانه 15 درصدی مصرف بنزین در ایالات متحده تا سال 2050 است.
EPA درحال برنامه‌ریزی برای وضع استانداردهای جداگانه‌ای تحت‌عنوان قانون هوای پاک برای سال 2027 و بعد از آن است. این اقدام باعث تحول ناوگان خودروهای سبک و حرکت به سمت آینده‌ای با آلایندگی صفر مطابق با اهداف رئیس جمهوری ایالات‌متحده خواهد بود. فرمان اجرایی بایدن به این صورت بود: «تقویت جایگاه پرچمداری آمریکا در خودروها و کامیون‌های پاک».
ریگان نیز گفته بود: «در EPA، اولویت ما حفاظت از سلامت عمومی به‌ویژه در شهرهای پرجمعیت است، البته باید پاسخگوی برنامه جاه‌طلبانه آب‌وهوایی رئیس‌جمهور آمریکا هم باشیم. امروز گام بزرگی برای دستیابی به این اهداف برداشته‌ایم و در عین حال راه برای حمل‌ونقل تمام‌الکتریکی و بدون آلایندگی هموار کردیم.»
هرچند استانداردهای جدید بلندپروازانه هستند اما این آژانس اعلام کرده است زمان کافی برای تولیدکنندگان برای متناسب‌سازی و هزینه‌ها وجود دارد. تجزیه و تحلیل EPA نشان می‌دهد خودروسازان می‌توانند با افزایش اندک تیراژ خودروهای الکتریکی در ناوگان‌ خود، استانداردهای نهایی را رعایت کنند. پیش‌بینی می‌شود می‌توان تا سال 2026، استانداردها را با افزایش سهم برقی‌ها تا 17درصد و همچنین استفاده گسترده‌ از پیشرانه‌های بنزینی پیشرفته و فناوری‌های جدید در خودروها بالا برد.»
با تقویت استانداردهای درنظر گرفته‌شده برای انتشار گازهای گلخانه‌ای طی چهار سال آینده، فروش خودروهای برقی و خودروهای پلاگین-هیبرید از حدود 7درصد سهم بازار در سال 2023 به حدود 17‌درصد در سال 2026 افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =